Re: Artikel: De Bende en de Slachter

bely wrote:

fipilip, die Top Ten had een duistere reputatie. Ikzelf ben er nooit geweest en die Dubois ken ik niet. Wat betreft die mogelijke afspraak in Top Ten, ik betwijfel of die zaak nog open was in 1985.

Het moest niet open zijn als iemand de sleutels had om binnen te kunnen. Dubois had de dancing nog in 1985, heb ik vernomen. In april-mei 1984 verklaart hij aan speurders dat iemand zijn aktentas uit zijn dancing had gestolen. Of die toen nog open was weet ik niet. Dubois zat al maanden in de cel voor de zaak Colette Dumont.

22

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

fipilip, een vraag. Was de bewuste Claude in de jaren 90 uitbater van het café KGB op de markt in Vilvoorde? Deze Claude heeft voordien de Top Ten gerund en is reeds overleden. Die persoon heb ik wel gekend maar ik ben niet zeker of die Dubois noemde.

23

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Zal dan wel dezelfde zijn, vermoed ik, bely. Heb je wat meer info over die Claude? Lichaamsbouw, reputatie, al dan niet een zigeunerachtergrond, ...

24

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Iemand meer info over de uitgebrande Golf die (dixit Bely) werd teruggevonden langs de Zennedijk in Eppegem of Weerde rond 1985?

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

bely wrote:

fipilip, een vraag. Was de bewuste Claude in de jaren 90 uitbater van het café KGB op de markt in Vilvoorde? Deze Claude heeft voordien de Top Ten gerund en is reeds overleden. Die persoon heb ik wel gekend maar ik ben niet zeker of die Dubois noemde.

Bedoel je de KGB op de hoek van Mechelsestraat en Rooseveltlaan? Was die vroeger op de markt? Stond die Claude van de KGB zelf in de zaak? Had hij een baard? Claude Dubois had eind de jaren negentig in Ukkel een kruidenierszaak New Food Shop waar zijn Algerijnse vriendin in stond. Hij sprak perfect Nederlands en Frans. Zijn dochter Laure was in 1999 vijftien jaar.

26

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Ja inderdaad op de hoek van de Mechelsestraat en de Rooseveltlaan. De persoon waar ik het over heb was perfect tweetalig, een goede meter tachtig groot en had zwart haar dat achteruitgekamd was in een staart(je).

Nogmaals, ik weet niet zeker of hij Dubois noemde en met deze mijn excuses voor eventuele misverstanden! Zijn voornaam was voor 100% zeker Claude en hij baatte voordien de Top Ten uit. Een baard is mogelijk maar kan ik mij alleszins niet herinneren. Deze Claude is een aantal jaren geleden overleden.

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Bely, als het om Claude Dubois zou gaan die je hebt gekend, kun je dan de robotfoto van de reus aan hem linken?

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Claude Dubois is begin 2010 overleden in de gevangenis. Volgens zijn advocaat in bijzondere omstandigheden.

Jammer dat de journalist deze cruciale info niet vermeld in zijn artikel. Nu denken veel lezers van het artikel dat de man nog in leven is en nog kan veroordeeld worden voor de Bende van Nijvel-feiten indien bewezen wordt dat hij betrokken was bij deze feiten.

29

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

De Claude waarover ik het heb  stierf in de gevangenis begin deze eeuw, dus niet in 2010. Zijn familie wou hierover niet veel kwijt. Ik vrees dat we twee personen die Claude noemden met elkaar verwarren!

30

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Merovinger, zijn we zeker van die 2010? Is dat wat "maxnicolai" beweerde?