141

Re: Verhaal van Kuros

Voor onze vriend COLUMBO :jij moet leren goed lezen! Opel commodore heb ik in 1985 wel degelijk verkocht( stond in Baardegem) kan dat zeker bewijzen! Daarmee zeg ik niet dat "di" wagen gezien is! Maar er sprake van zulke wagen! IK had toen 1/2 okt 1985 mercedes gekocht bij Van Den Bossche E in horstade en stond tot 27/11/85 in mijn garage op 27/11 (de dag dat mojn vader begraven is voor de 1 x in gebruik genomen! IK zeg nu ook weer niet dat die grijze mercedes is gezien! Als ik een bmw had! Dan kan het niet ! Had mijn vader een jaguar gehad! Dan kan het niet ! Ik kan dit zeker bewijzen! Doch chassinummer ? (dat is pas belachelijk!) Ik heb al veel wagens gehad! Kan ze in volgorde nog allemaal vermelden, maar kan u spijtig genoeg van geen enkel het chassinr geven : dus het zullen leugens zijn ! proficiat!

142 (edited by Renne 10-03-2008 12:34)

Re: Verhaal van Kuros

Kuros was in het bezit van een Opel Commedore en verkocht die in 1985
Het wil niet zeggen dat die wagen gebezigd werd door de bende,maar als er toch verbanden zijn,is alles mogelijk en als je dan weet dat hij daarna een grijze mercedes kocht,maar die lange tijd in zijn garage bleef staan zonder nummerplaten,het klinkt misschien wat overdreven ver gezocht,maar stel dat hij naar de delhaize werd gestuurd,dan kende zijn vrouw die gangsters of toch éné,en je weet nooit dat ze hen helpte met zaken....
Wat die Mercedes betreffende met Nederlandse nummerplaten die constant in aalst gesignaliseerd werd:
Kuros had een Mercedes gekocht die periode,maar gebruikte hem niet,hij stond in zijn garage,zonder nummerplaten.
Dus als zijn ex vrouw hem naar de Delhaize stuurd wetende dat hij gaat vermoord worden,weet zij toch meer en dus waarom zou die mercedes die in aalst constant gezien werd niet zijn mercedes kunnen geweest.

DEZE 2 ZAKEN OVER DIE AUTO'S ZIJN MAAR KLEINIGHEDEN DIE EVENTUEEL ZOUDEN KUNNEN,DAAR IETS NIETS ZEKERS OVER.
HIJ HEEFT IN IEDER GEVAL EEN OPEL COMMEDORE EN GRIJZE MERCEDES GEHAD IN 1985
MAAR ALS ER WAARHEID IN ZIJN VERHAAL ZIT EN ZIJN PUZZEL KLOPT ZOU DIT KUNNEN.

Re: Verhaal van Kuros

Zou jij iets vermoeden als je vrouw/man je vraagt om even iets gaan halen in de Delhaize? Gewoon iets heel simpel is al voldoende. .

Neen, ik zou niets vermoeden, maar er is toch altijd de mogelijkheid dat de desbetreffende persoon gewoon geen tijd of zin heeft. En er zijn zoveel factoren waardoor die persoon niet op het afgesproken tijdstip op de parking komt opdagen. In de veronderstelling dat deze theorie klopt, moeten er toch getuigen uit de naaste kringen van de slachtoffers zijn: de daders moeten hun toekomstige doelwitten toch nauwgezet hebben geobserveerd om ze in volle actie te kunnen herkennen, en de man/vrouw die zijn/haar partner heeft aangespoord om op een bepaald uur naar de Delhaize te gaan moet dan toch bij het complot betrokken zijn? Ik ben nog niet genoeg op de hoogte van het onderzoek, maar misschien zijn in dit geval deze mogelijke en uiterst belangrijke getuigen nooit aan de tand gevoeld of is er met hun getuigenis zeer weinig of geen rekening gehouden.

Eén specifieke opdracht die eveneens past in een globale strategie van spanning.

Zou kunnen kloppen als een bus. Maar dat zou betekenen dat de Bende 'inhuurbaar' was. Zou het kunnen dat ze in '82 begon als een zootje ongeregeld dat kikte op zwaar geweld en genotsmiddelen (koffie, alcohol, drugs), dat daarna door bepaalde (misschien door chantage) gelegde contacten in hogere kringen als huurcommando werd gebruikt voor een dubbel doel: angst creëren en in één adem ongewenste personen uit de weg ruimen? En als er verschillende van die hoge kringen zouden bij betrokken zijn is het natuurlijk zeer de vraag of het mysterie van de Bende ooit wordt opgehelderd.

144 (edited by club_le-happy-few 08-03-2008 00:15)

Re: Verhaal van Kuros

Men heeft waarschijnlijk zoveel mogelijk van die personen naar Delhaize willen lokken, wie niet kwam opdagen die kwam niet. Men zal er waarschijnlijk van uitgaan dat men zou denken dat alles "toeval" was. Of de waarheid pas veel later ontdekken.

145 (edited by Kalasjnikov 09-03-2008 13:39)

Re: Verhaal van Kuros

Biggus Dickus wrote:
kuros wrote:

Ik vraag mij af of jij wel alles volgt op de voetn dan zou je zo geen domme vragen stellen


Kuros, dit is echt heel, heel zwak. Past deze vraag (waarop je trouwens voor de tweede keer antwoordt) misschien niet in je kraam? Heb je je ooit al eens afgevraagd waarom je verhaal bij anderen, volgens jou 'domme' vragen oproept?


Inderdaad ik was diegen die in Kuros zijn naam dze opmerking maakte. ik neem namelijk geen blad voor de mond. Als dit verkeerd overgekomen is, mijn excuses hiervoor. Kuros wist zelfs niet dat ik op zijn computer zat en dat ik berichten stuurde in zijn  naam. Nogmaals sorry, het is niet mijn bedoeling om ruzie te stoken maar deze opmerking van mij moest toch even van het hart. Biggus Dickus, excuses

Columbo wrote:

Kuros, u hebt de gangsters zogezegd een Opel Commodore verkocht. 6 uitzonderlijk  lelijke gangsters. Die de avond voordien in Uw café zouden gezeten hebben. Ook zegt U dat U op de parking in Aalst verwacht werd. En dat U niet gegaan bent. Toch zouden ze hun vluchtauto 'bij degene die niet gegaan is' ondergebracht hebben. Dan vergeet ik nog de helft van wat U vertelt.

Ik geloof daar dus niks van. Ik vind het spijtig dat sommige mensen op dit forum geloof aan U hechten. Ze zouden beter moeten weten. Welk was de chassisnr. van de Commodore? Wie kwam er in Uw café? Kunt U bewijzen dat dat café ooit bestaan heeft?

Die gasten zullen zich gehaast hebben om de avond voor de feiten in Uw taverne te komen zitten!

Deze site zit goed in elkaar. Het grootste probleem is om zeveraars van goedmenenden of oprechte getuigen te onderscheiden.


Neeeeeee, ze zijn in zijn taverne komen zitten om te kijken hoe Kuros eruit zag. Je moet toch uw slachtoffer zien eer je ze kan neermaaien als het expres is om een executie ut te voeren. Colombo a.u.b

146

Re: Verhaal van Kuros

Renne wrote:

Beste mensen,

Wat ik hier allemaal lees,dat die taverne niet bestaat enz...en dat het verhaal van kuros verzinsels zijn...?
Die zaak heeft bestaan en nu nog maar onder andere naam.
Jumet heeft een PV omgemaakt op 12/11/1985 omtrent het bezoek van 6 individuen in de zaak.
En bevestigde dat het om de Bende van Nijvel gaat

Die zaak zal wel bestaan hebben, daar niet van...
Maar hoe kunnen ze in Jumet zeker zijn dat het om de bende gaat als ze hun identiteiten niet kennen?
Ze gaan gewoon voort op de verklaringen die ze krijgen maar voor hetzelfde geld waren het 6 lelijke Aalstenaars die daar iets kwamen drinken..

147

Re: Verhaal van Kuros

In de veronderstelling dat deze theorie klopt, moeten er toch getuigen uit de naaste kringen van de slachtoffers zijn

Dat is het hem juist,het is allemaal gebasseerd op toeval,en het ging om 3 personen (kinderen niet inbegrepen)en 1 hebben ze gemist,kuros.

En het toeval is dat allemaal die vrouwen elkaar kenden,maar dat ze het wel ontkennen.
Waarom spreken ze elkaar dan tegen als er niets aan de hand is.
De slachtoffers kenden elkaar niet,maar hun vrouwen wel.
En je moet weten dat kuros ook in het begin dacht dat hij gewoon geluk gehad heeft,en niet zijn vrouw verdacht,niemand zou dit denken.
Maar als je dan na al die jaren,nog haar dubbelleven ontdekt en nog veel meer,zouden jullie niet beginnen denken dat je naar daar gestuurd bent,en hij was er nog nooit geweest,en de andere 2 ook niet,toeval?

148 (edited by club_le-happy-few 08-03-2008 17:28)

Re: Verhaal van Kuros

Ja Bultot is volgens mij één van de schakels. Net zoals Bouhouche, en enkele andere mensen uit het pratical shooting milieu volgens mij die ook in het buitenland zitten (Dehan, Weykamp). In dat milieu heb je alles: mannen met lange arm, dokters, garagisten, ondernemers en "wapengekken". Er was toch ook een of andere louche dokter in het Brusselse (is die niet teruggekeerd naar Hongarije nadat ze zijn handel en wandel controleerden).

Het is geweten dat sommige militairen die na lange tijd in oorlogsgebied gezeten te hebben, het niet meer gewoon kunnen worden in de normale maatschappij. Dat ze allerlei trauma's opgelopen hebben ... Bij sommige beperkt zich dit tot nachtmerries en depressie ... anderen gaan zich extreem gewelddadig gedragen. Ik heb persoonlijk zo iemand geweten. Voordien normale en kalme gast, als die terugkwam was die totaal gek. Vernielde cafés, als de politie aankwam konden ze hem met meerdere (6 mannen) nog steeds niet de baas! De politie reed eerst nog enkele rondjes voor ze hem inrekenden in de hoop hij al wat gekalmeerd zou zijn! Z'n vriendin duwde hij meermaals door de vensters, kinderen sleurde hij mee (soms bij hun benen ondersteboven op zijn rug). En natuurlijk was die telkens sneller vrij dan dat vastgezet werd (geen plaats in de gevangenis).

Nog een voorbeeld hiervan is die militair die ze op die rommelmarkt in Luik opgepakt hebben met springstof ...

1) opdrachtgevers tot creëren van paniek (hogere kringen)
2) Bultot, Bouhouche & Beijer
3) practical shooting & banditisme/bendes/maffia (eventueel aangevuld met internationale connecties)
4) mensen die moesten vermoord worden door opdrachtgevers + regionale afrekeningen (misdaadmilieu)
5) plaatselijke hulpkrachten
6) figuranten: mensen die zich verdacht moesten voordoen, bekende crimminelen,... periode voor en na de aanslagen om dwaalsporen te creëren + mensen die nepsporen nalieten

Weet iemand nu al of Léon De Staerke tijdens Aalst vrij was? Ik denk van wel maar ben niet zeker. Die heeft ook altijd contacten gehad met het Franstalige extreem-rechtse wereldje. Volgens mij is die tot meer in staat dan Philippe.
Hij is klein van gestalte, toen al rond de 50, en met dode donkere ingevallen ogen, altijd naar beneden kijkend.

Dehan, Weykamp en Bouhouche hebben vaak een grijns op hun gezicht.

149

Re: Verhaal van Kuros

1) opdrachtgevers tot creëren van paniek (hogere kringen)
2) Bultot, Bouhouche & Beijer
3) practical shooting & banditisme/bendes/maffia (eventueel aangevuld met internationale connecties)
4) mensen die moesten vermoord worden door opdrachtgevers + regionale afrekeningen (misdaadmilieu)
5) plaatselijke hulpkrachten
6) figuranten: mensen die zich verdacht moesten voordoen, bekende crimminelen,... periode voor en na de aanslagen om dwaalsporen te creëren + mensen die nepsporen nalieten

Die punten kan je inderdaad allemaal plaatsen in het mysterie van de Bende.
Daarbij zet nog Politie en politieke bescherming,en de Staatsveiligheid.
De meeste mensen die daar werken doen wat ze  moeten doen,maar overal zitten er mensen met wie gepraat kan worden.
Ze nemen mensen aan om te infiltreren in bepaalde milieus en dat kan goed verlopen,maar zijt maar zeker dat rijkswachters(-of andere beroepen) die op den duur goede banden hadden met criminelen,omgekocht worden en de criminelen hun werk gewoon laten doen en hun een hand boven het hoofd houden en op die manier infiltreren de bendes in de politiekringen,en wanneer men hen op het spoor komt weten ze het al op voorhand;ook bij de Staatveiligheid gebeuren er zulke zaken.

De reportage in Wortels van het kwaad was er een goed voorbeeld van,het omkopen van rechters,douaniers,enz...
Grote organisaties willen macht,en krijgen die ook,en ze gaan heel ver om die macht te krijgen

150 (edited by club_le-happy-few 08-03-2008 19:31)

Re: Verhaal van Kuros

Informanten betrekken rijkswachters bij hun zaakjes en deze rollen er zelf in zonder het weten. Rijkswachters zitten dan zelf in milieu, want als ze de misdadigers geen hand boven hun hoofd houden zitten ze in de miserie (bewijsstukken achterhouden, bezwaarlijke bewijzen mbt informant laten verdwijnen,...). Als ze dit niet doen worden ze zo wel door het gerecht en het milieu afgestraft. En meestal verdient het nog meer ook dan een gewoon jobke aan de staat ...