81

Re: Boek: Crapule de Luxe

MKULTRA (en bluebird, artichoke, mknaomi, ...) is inderdaad pure waanzin. En we weten dan nog maar een klein topje van de ijsberg (Helms vernietigde de bulk van het archief in 1973; in wat overblijft, omdat in de haast een paar dossiers op de verkeerde bureaus terecht kwamen, werd er bovendien vlijtig "geredacteerd"). Dit zou nochtans in elk geschiedenisboek van elke middelbare school horen te staan.

Enkel de feiten (bv. de reproducties van de geopenbaarde documenten en een samenvatting van de betrouwbaarste getuigenissen). Geen complotverdichtingen, beste Noordeling, enkel de feiten. Trouwens, waarom hoorde ik als scholier in mijn lessen geschiedenis of maatschappijleer nooit iets over IranContra, Gladio of over de P2-loge? Waarom staat dit niet in het verplicht curriculum? Welk % van de Belgen weet überhaupt dat dit bestaan heeft?

Re: Boek: Crapule de Luxe

Dim, even ter verduidelijking vermelden dat MK staat voor Mind Control. Enkel al de proeven met de synthetitische drug LSD waren hallucinant (het juiste woord hier!). De geschiedenisboeken: daar zeg je zo wat! In onze boekjes (jaren 60) in de middelbare school was er ook niets te lezen over de Belgische uitbuiting, gruweldaden en volkermoord in Congo hoor! Het ging over 'beschaving brengen' naar Congo en geld inzamelen voor de missionarissen. Onze Leo II was echt een pioneer spin-doctor die de rest van de wereld liet geloven dat hij in Congo een nobele strijd voerde tegen de slavernij, een thema dat destijds erg trendy was na de Amerikaanse burgeroorlog Noord-Zuid.

Het doet me denken aan het Amerikaanse streven om 'democratie en vrijheid' te brengen in Irak, Libië, Syrië...of aan de grote jager Juan Carlos, die zijn olifant neerlegt, hoewel (en omdat) hij tot de top van het WWF behoort. Wat je in de schoolboeken ook niet vindt is een lessenreeks over 'geld'. Elk schoolkind heeft wel wat kleingeld bij zich, maar er wordt nooit uitgelegd vanwaar het komt. Hoe het werkt. Wie 'maakt' het?

Het lijkt essentiële kennis maar niemand krijgt uitgelegd 'van waar de mosterd komt'. Dat is kennis die we maar beter niet bezitten: voor onze eigen bestwil natuurlijk. Want dan raken we aan de kern van ons economisch systeem, gebaseerd op 'vertrouwen' (indeze context een ander woord voor 'onwetendheid'). Die kennis blijft voorbehouden voor de elites, taboe voor de massa, 'the unwashed'.

83 (edited by Walter Baeyens 02-09-2012 11:55)

Re: Boek: Crapule de Luxe

Een tip voor alle forumisten, behalve Noorderling » metanoia-films.org

Misschien kan Noorderling ons, landgenoten van Dutroux, iets bijbrengen over de actuele stand van de wel zeer onwelriekende Demmink-affaire. Dank!

Re: Boek: Crapule de Luxe

Spreek klare taal. Hoezo is die link iets voor mij? Conspiracy is niet bepaald een thema wat me aanspreekt. Het is kennelijk wel een onderwerp dat anderen aanspreekt, want anders zou u geen 25 euro voor uw boek vragen. Voor dat zelfde geld koop ik 3 softcovers van Louis Paul Boon, Hugo Claus  en Lanoye. Bovendien weet ik dan waar ik aan toe ben. Die geven tenminste toe dat ze fictie schrijven.

Re: Boek: Crapule de Luxe

Walter Baeyens wrote:

Misschien kan Noorderling ons, landgenoten van Dutroux, iets bijbrengen over de wel zeer onwelriekende Demmink-affaire. Dank!

Topic over Demmink bestaat en heb ik reeds mijn mening gegeven » Forum

Als ik denk aan Dutroux, dan denk ik aan spaghetti. En denk ik aan die vreemde 'witte mars'. Was die mars nou gericht tegen corruptie en politieke benoemingen bij gerecht en politie? Of kwam men bijeen om stil te staan bij de vermoorde meisjes?

Onlangs kwam de vrouw van Dutroux vrij. Zelfs de nonnen werden bedreigd. Alsof er geen rechtstaat bestaat. Dan denk ik wel eens, zoiets kan alleen in België. Echter hou ik mijn hart vast als de moordenaar van Pim Fortuyn vrijkomt. Krijgen we dan ook zulke toestanden in Nederland? Ik hoop van niet.

86 (edited by frank 02-09-2012 00:17)

Re: Boek: Crapule de Luxe

Ik herinnen me de uitspraak van Ben over dit topic (M.M.) geen topic te starten, wil ik ook niet doen. Even ter informatie aan de leden uit het noorden evenwel: het huidig protest vindt zijn oorzaak in de vervroegde vrijlating van de veroordeelde. Een aantal mensen protesteren nu tegen de huidige gang van zaken (wet en procedure) ivm vervroegde invrijheidstelling. Een aantal zaken blijven gevoelig liggen, en ik zou zeggen: gelukkig maar.

Oostvl - Belgi

Re: Boek: Crapule de Luxe

noorderling wrote:

Echter hou ik mijn hart vast als de moordenaar van Pim Fortuyn vrijkomt. Krijgen we dan ook zulke toestanden in Nederland ? Ik hoop van niet.

Moord is moord, maar ik maak wel een onderscheid tussen politieke moorden en moorden van seksuele aard. Een gouden regel is "raak nooit aan kinderen". Martin zal de rest van haar leven de gevolgen dragen van haar wandaden.

Ben wrote:

(PS: voor degene die het niet door hebben, ik probeer met deze bijdrage even wat rust te brengen in dit topic voordat ik het zou moeten sluiten. Wat ik niet graag doe.)

Good luck, Ben.

88

Re: Boek: Crapule de Luxe

frank wrote:

Ik herinnen me de uitspraak van Ben over dit topic (M.M.) geen topic te starten, wil ik ook niet doen.

Over Michele Martin bestaat al een topic. Ik heb enkel gezegd dat ik heb beslist om het nieuws over vrijlating niet te volgen op de voorpagina.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: Crapule de Luxe

Afghanistan doesn’t export opium paste anymore. Key Americans, many elected officials, some military, aided by foreign intelligence services, India, Britain, Canada and Germany have built the world’s heroin processing industry there.

Shipping is handled by the Northern  Alliance, for the local market, Afghanistan is a nation of addicts now, and the massive Russian market. Europe is handled out of two bases, Camp Bondsteel in Kosovo, where the US flies heroin and turns it over to the Kosovo/Albanian mafia for distribution and to Belgium, where it is distributed for Northern Europe.

Bron » www.veteranstoday.com

Re: Boek: Crapule de Luxe

noorderling wrote:

En denk ik aan die vreemde 'witte mars'. Was die mars nou gericht tegen corruptie en politieke benoemingen bij gerecht en politie? Of kwam men bijeen om stil te staan bij de vermoorde meisjes?

Het was volgens mij de enige echte politieke 'grassroots' beweging van de laatste 50 jaar, spontaan ontstaan uit de volkswoede. Het establishment was erg geschrokken. Als het volk spontaan het eigen lot in handen dreigt te nemen, slaat de schrik hen altijd om het koude hart. Nachtmerries over fakkels, hooivorken, guillotines en zo! Dus werd de beweging gesust (koning op kop), gekocht (mislukte echter) en tenslotte verstikt. Oef! Back to normal.