Re: Patrick Haemers

Deadbox ik kan je volledig volgen, ik zie het zelf zo: Patrick Haemers zocht zelf de "tradecraft" op voor zijn acties beter te doen slagen en de Bende van Nijvel had Haemers zijn kennis nodig voor hun dekmantels. Ze wel hadden met Haemers was een informatiebron in de zin van: wie welke overval deed met wie welke wagens. Dit had de Bende van Nijvel nodig om hun aanslagen te camoufleren.

Het is zeker zo dat de "Tradecraft" of de kennis en doordachtheid waarmee de laatste aanslagen gepleegd een soort van handtekening zijn, en dit is volgens mij essentieel in dit dossier. Het Bende van Nijvel-dossier bulkt uit van ofwel toeval of van een zeer doordacht en geplande actie. Door dit te plaatsen in die tijd waren er volgens mij niet veel mensen in België die zoiets konden plannen en uitvoeren. Zeker geen gewone gangsters.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Patrick Haemers

Inderdaad. Het leggen van de valse sporen, de PMS techniek, het vluchtplan dat keer op keer werkt, het doden van bepaalde personen die wel erg toevallige links hebben in een politiek milieu... Er zijn teveel aanwijzingen.

Servo per Amikeco

Re: Patrick Haemers

Wat opvalt is dat er in de jaren 80 een upgrade gebeurt is van uitvoering van misdaad op een 4 a 5 jaar tijd is het misdaad milieu duidelijk geïnfiltreerd en gebruikt om een dubbel agenda uit te voeren. De bende Haemers is daar een duidelijk voorbeeld van. Zo kunnen ze een rookgordijn aanleggen. Ik heb een paar maand terug proberen een beeld te schetsen van het misdaad verloop in België in de jaren 80 en het is opvallend. Zie ook de uitvoering bij de CCC door 4 man? En de chronologische opvolging van de misdaad reeksen. Het lijkt als of het geregisseerd is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Patrick Haemers

September 2012 wordt duidelijk de Patrick Haemers-maand: docureeks op VT4 en een boek.

Re: Patrick Haemers

Ik ben benieuwd. Hopelijk gaan ze hem niet verheerlijken en de publieke opinie manipuleren. En dan verwijs ik naar het boek van Walter Baeyens, Crapule De Luxe, waar hij aantoont hoe de overheid in de VS in het verleden ook duidelijk gebruik maakt van televisiemakers om de bevolking te manipuleren.

Servo per Amikeco

96

Re: Patrick Haemers

Ook Patrick is aangeduid als de Reus van de Bende van Nijvel. Door slachtoffers.

Tyack: "C'est des couillonnades, ça. Hoeveel reuzen zijn er inmiddels geweest? Laten we wel wezen: het waren geen gewone criminelen die voor de Bende van Nijvel werkten. Die mensen waren ziek. Geen enkele crimineel maait in het wilde weg mensen neer, zonder enige aanwijsbare reden. Die gasten kregen betaald om terreur te zaaien, dat denk ik."

Patrick is herkend door twee slachtoffers: een caissière en David Van de Steen.

Tyack: "Patrick is nooit op ernstige wijze herkend (Jawel, zie hierboven.). Dat ze hem hebben ondervraagd, en vervolgens weer vrijgelaten, is het beste bewijs. Hij had een sluitend alibi: op de avond van de overval in Eigenbrakel en Overijse zaten wij op restaurant. Gelukkig had ik het btw-bonnetje nog."

Had Haemers trouwens een alibi voor de feiten in Aalst? Want daarvoor wordt door Tyack met geen woord over gerept, terwijl Haemers daar door verschillende getuigen werd gezien.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Patrick Haemers

Je hebt wel twee soorten 'herkennen'.

  1. Er komt een vriend binnenlopen, of een bekende landgenoot. De herkenning is dan 100%.

  2. Er komt een onbekend iemand binnenlopen die van alles aanricht. Weken, maanden of zelfs jaren later zie je een foto waarop je deze persoon meent te herkennen. Maar de kans dat het daadwerkelijk deze persoon is, is natuurlijk veel kleiner dan bij 1. Al was het alleen maar omdat je deze onbekende persoon waarschijnlijk maar een paar seconden hebt gezien, waarbij er ook nog sprake is van doodsangst.

Aan de andere kant is de 'pukkel naast de neus' (i.t.t. 'reus' - 1. 90m) toch wel erg identificerend. Patrick had die overduidelijk, zoals uit meerdere filmpjes blijkt. Maar als ik lees 'terwijl Haemers daar door verschillende getuigen werd 'gezien' gaat het wel om herkennen type 2. M.i. geen zekerheid dus.

98

Re: Patrick Haemers

Eric Donkaew wrote:

Maar als ik lees 'terwijl Haemers daar door verschillende getuigen werd gezien' gaat het wel om herkennen type 2. M.i. geen zekerheid dus.

Inderdaad, dan is het een kwestie van het onderzoeken van alibi's. Zijn hier gegevens over? Of zijn Denyse Tyack en Patrick Haemers weer op restaurant gegaan die avond? BTW-bonnetje voorgelegd?

Oostvl - Belgi

Re: Patrick Haemers

Kijk eens naar dit filmpje » YouTube

Arrestatie Patrick in Brazilië, inclusief pukkel. Na 3.00 komen diverse vervalsingen in beeld. Dat btw-bonnetje kan er wat mij betreft ook nog wel bij.

100

Re: Patrick Haemers

Het enigste dat ik weet is dat na David Van de Steen Haemers had herkend, Lionel Ruth dat wel even ging onderzoeken. Hij ontdekte dat het Haemers niet kon zijn, omdat die in de gevangenis zat. Achteraf hebben ze ontdekt dat dat niet waar was.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube