151 (edited by club_le-happy-few 08-03-2008 22:47)

Re: Verhaal van Kuros

Moeten we rekening houden met het feit dat sommige gevangenen opgesloten zaten?
Voor sommige klussen 's nacht gebruikte Bultot gevangenen. Dus het feit dat ze nadien braaf terugkeerden naar gevangenis ... is toch dat ze er iets voor terugkregen. Anders slaan ze toch op de vlucht?

Dus Bende van Nijvel-verdachten kunnen op dat moment in gevangenis gezeten hebben? Op die manier hebben ze een perfect sluiten alibi!

152

Re: Verhaal van Kuros

Hé : Leon De Staerke : hij is klein toen rond de 50 en met DODE DONKERE OGEN!  En altijd naar beneden kijkend!!!  Kan er iemand een foto vinden ? Lijkt me zeer interesant! Bedankt Club-happy few!!

153 (edited by club_le-happy-few 09-03-2008 01:32)

Re: Verhaal van Kuros

http://i240.photobucket.com/albums/ff140/mannekenbis/leondest.jpg

Dit is de enige die ik gevonden heb.

Verdacht van moord op z'n bijzit, heeft samengewerkt met Bultot - Bouhouche & Beijer voor die diamantenzaak Szymuzik, zou ook te maken kunnen hebben met zaak Valcke (zie forum Bende De Staerke). En in dat plaatje zou ook nog de moord op Zwarts kunnen passen. Veronderstellingen maar ...

Heeft in '84 of '85 even vastgezeten maar dat hoeft niets te zeggen ... Bultot liet z'n gevangenen soms vrij om klusjes voor hem op te knappen (zaten in gevangenis: beter alibi bestaat niet!). Zelfs al zat hij niet in Vorst, misschien ook connecties met andere gevangenissen. Met geld gaan vele deuren open smile

Rond 2000 is hij ook opgekomen met het Front Nationale. Is nu zo'n 70 (geboortejaar 1937 denk ik). Leeft sinds eind jaren 90 terug gescheiden geloof ik, z'n ex was Genevieve Petermans waarvan hij 2 kinderen heeft. Of hij nog andere ex-vrouwen of kinderen heeft weet ik niet.

Altijd vrijgesproken geweest van moordzaken.

Julien De Staerke zou getrouwd geweest zijn met Veronique Poupaert, naar 't schijnt ook geen normale. Hun oudste zoon zou ook een zware jongen in wording zijn.

154 (edited by Kalasjnikov 09-03-2008 13:56)

Re: Verhaal van Kuros

Dit is de laatste stand van zaken die door iedereen aangenomen wordt:

Volgens de laatste stand van het onderzoek bestond de Bende uit een harde kern van drie personen: een lange man (de 'reus') die de overvallen leidde, de 'killer' die de meeste moorden pleegde en een 'oudere man' die vooral als chauffeur fungeerde.

Er zijn aanwijzingen dat de 'killer' om het leven is gekomen toen de Bende na de laatste overval in Aalst op de vlucht sloeg. Een politieagent van de stad Aalst die op de vluchtauto schoot zou hem toen geraakt hebben. De 'killer' wordt verantwoordelijk gehouden voor 23 van de 28 doden.

Getuigen zeggen dat ze op de avond van de overval in het bos van Houssière twee mannen bij een Volkswagen Golf hadden gezien. Een derde man zou op de grond hebben gelegen. Het staat vast dat leden van de Bende rond die tijd in dit gebied zijn geweest. In het nabijgelegen kanaal dumpten ze toen twee zakken met wapens, munitie en ander bewijsmateriaal. (Is dit echt zo???)

Tussen 27 september en 5 oktober 2004 zocht het gerecht in het bos van Houssière bij 's-Gravenbrakel naar het lichaam van de 'killer'. Dat werd niet gevonden. Wel doken twee kogels op, twee kogelhulzen, een jas, een uurwerk en oude munten. Een herhaling van de graafwerken in maart 2005 bleef eveneens vruchteloos.

Begin 2006 zijn er huiszoekingen geweest o.a. in het Zuiden van Frankrijk in het huis van de topcrimineel Madani Bouhouche. Deze kwam onlangs om bij het boomhakken.

In 2015 zullen alle overvallen verjaard zijn.

Een foto van Leon de Staerke vind ik niet maar iets is mij onduidelijk club le happy few. Je spreekt over Julien De Sraerke, het artikel spreekt over Leon de Staerke en in een dossier vind ik de naam Philippe De Staerke terug. Gaat dit allemaal over dezelfde persoon.

Met vriendelijke groetjes

Kalasjnikov

155 (edited by club_le-happy-few 09-03-2008 15:23)

Re: Verhaal van Kuros

Nee op de foto die ik hierboven gepost heb zie je Leon De Staerke.
Julien en Philippe zijn jongere broers van hem (ongeveer 15 jaar jonger). Zie ook op het forum van Bende De Staerke.

Leon nu ongeveer 70 jaar.
Philippe en Julien tussen 50 jaar en 56 jaar.

1) Philippe is degene die in Delhaize Aalst herkend is door oude jeugdvriend. Hij is degene die ze lange tijd als hoofdverdachte gezien hebben.

2) Léon is degene die min of meer aan de beschrijving voldoet van Kuros, als de kleine man die de avond voor overval in zijn taverne was. Hij heeft enkel in cel gezeten voor diefstallen die hij gepleegd heeft in jaren '70 en '80. Voor de moordzaken is hij altijd vrijgesproken ...

3) Julien De Staerke is een andere broer. Zover ik weet heeft deze nooit zware beschuldigingen of straffen gekregen. Enkel wat diefstallen en bendelid van Bende De Staerke. Van Julien heb ik geen foto.

Léon en Philippe kenden Bultot heel goed. Léon zou in die diamantzaak samengewerkt hebben met Bultot, Beijer & Bouhouche. Het was ook de periode dat Bouhouche zijn veelbesproken detectivebureau opgericht had.

Als je er nog meer wil over weten: http://bendevannijvel.com/forum/viewtopic.php?id=280

Re: Verhaal van Kuros

Kuros, in het nabijgelegen kanaal dumpten ze toen twee zakken met wapens, munitie en ander bewijsmateriaal. (Is dit echt zo?)

Tussen 27 september en 5 oktober 2004 zocht het gerecht in het bos van Houssière bij 's-Gravenbrakel naar het lichaam van de 'killer'. Dat werd niet gevonden. Wel doken twee kogels op, twee kogelhulzen, een jas, een uurwerk en oude munten. Een herhaling van de graafwerken in maart 2005 bleef eveneens vruchteloos.

157

Re: Verhaal van Kuros

Dat klopt! En ook zaken afkomstig van Delhaize Aalst! Wat we niet weten of er ALLES op die plaats is gedumpt! En of het onmiddellijk na de overval is gedumpt? Het is  denk  ik pas jaren later opgevist! (door toedoen van onderzoeksrechter Troch) Zeg me als ik fout ben!

158

Re: Verhaal van Kuros

In het nabijgelegen kanaal dumpten ze toen twee zakken met wapens, munitie en ander bewijsmateriaal. (Is dit echt zo???)

Dit is zo;maar wat ik er vreemd aan vind is dat die zakken in november 1985 gedumpt zijn,duikers zoeken in het kanaal en vinden niks?
Een jaar later vind men dan die wapens wel in dat zelfde kanaal...

Ik vindt dat eigenaardig,je vindt op de site meer terug over die zoekactie...

Begin 2006 zijn er huiszoekingen geweest o.a. in het Zuiden van Frankrijk in het huis van de topcrimineel Madani Bouhouche.

De huiszoekingen waren pas na de dood,en de Cel Waals Brabant en het gerecht kwamen per toeval te weten dat Bouhouche in Frankrijk om het leven was gekomen.
Hij leefde er als kluizenaar,en onder een andere naam,en kon doen wat hij wou,sommige twijfelen aan zijn dood--->moord of een ongeluk?

159

Re: Verhaal van Kuros

Deed Phillipe DS in Aalst een opdracht voor Léon?
Phillipe werd niet als een moordenaar beschouwt maar ik zou er mijn geld niet durven opzetten,ofdat hij er echt niets met te maken heeft.
Maar omdat hij misschien niet wist wat er ging gebeuren (kinderen vermoorden) heeft hij er mss aan gedacht om even de boel op stelten te zetten door die brief te schrijven,hij zat vast en hij was nr1 verdachte voor aalst;maar bedacht zich dan toch maar en zweeg.
Ik blijf die brief eigenaardig vinden,je mag dan nog maanden geen speurder gezien hebben,ga je dan zoiets bekennen.

Dus Bende van Nijvel-verdachten kunnen op dat moment in gevangenis gezeten hebben? Op die manier hebben ze een perfect sluiten alibi!


Dat zou wel eens een intressant spoor kunnen zijn,stel dat Bultot een schakel is in de organisatie en dat hij echt mensen zocht voor schijnovervallen zoals popolino beweerde in zijn boek,dan zou hij voor zijn mensen een "perfect" alibi hebben...
En zo komt men toch weer bij DS en co,en Bouhouche

160

Re: Verhaal van Kuros

Wil nog eens terugkomen op reactie van Columbo : wat mij opvalt: er is sprake van opel commodore (oud model - geen vermelding kleur) waar ik over spreek : 15-20 jaar oud (5000fr) goud-kleurig en zwart venillen dak verkocht in 85 noet in 84 of 86! ten eerste niemand zegt dat het die wagen was en hij er iets mee te maken had! Vraag mij het volgende af: niemand heeft daar ooit veel belang aangehegt (ik ook niet!) waarom jij wel? Kan mis zijn : paniekreactie? U komt plots op  forum niet met een beoordeling maar diercte VEROORDELING ! Niks van waar ! Grijze mercedes ! Ook niet waar?  Kan bewijzen met faktuur (data!) en fotos, maar nogmaals : niemand weet of ze er iets mee te maken hebben! Maar mocht dat wel zo zijn dan zou het kunnen! OMDAT GODVER...  ik er toen in het bezit van was!Nu ga ik hier nog iets vermelden (was het eigenlijk nniet van zin!)
In 86-87 moest mijn ex een hond hebben, na veel discussie: ok, en ne groten (duitse dog) zij koopt hem en geeft het kind een naam : TOSCA mooie naam!  mocht ik fantasie hebben (misschien te weinig!) Benjari ennogwat van de bende Haemers bijnaam de vlieg = Tosca! mocht ik fantasie hebben?? Kun jij misschien ?? 1 ding staat vast Tosca de hond is er geweest! Dat staat vast! (zal je foto sturen!)
Het telefoontje : te voet naar scherpenheuvel: in 84-85 als iemand van de garcons zei: goed gawerkt hé! kijk eens : of als we dat halen: wat krijgen we dan meer? Antwoorde ik altijd : awel: een gratise reis : te voet naar scherpenheuvel weg en weer! Ha ha! je kunt het hun vragen (ze leven nog!) moet ik er over fantaseren? Hoe zeer ik er mijn hoofd op breek! Ik vind geen verband! Als je naar de zee geweest bent en je gaat zodanig fantaseren dat de mensen gaan geloven dat je naar de ardennen bent geweest! Maar de "waarheid" die ik stuk voor stuk kan bewijzen is gewoon de waarheid
Nu ik a zeg zal ik b zeggen: de enige mogelijke link naar dienen scherpenheuvel: maar het is weer een vraagteken! (doe mijn best om iets te vinden!)  pas in 89-90 (dat is een beetje het probleem!) komt er (door haar aangeworven!) een kelner werken en woonde in Hofstade! (21-22 jaar) achteraf bleek dat die persoon van zijn 16 in De Lord in Schepdaal heeft gewerkt! Wat is daar mis mee? Als blijkt dat mijn ex en nog iemand van de nabestaanden frequente bezoekers waren van deze zaak (kind aan huis!)  was er met haar in 90 1x geweest! Alle garcons kusten haar en ze grijnsde! Dat is de enige "mogelijke" link (kan niets anders bedenken!)  DE waarheid is geen fantasie! hetgeen ik hier schrijf kan voor sommige belachelijk zijn! Daarom was ik oorspronkelijk niet van plan het te vermelden, maar is dit forum niet als doel: wat je weet hoe onbelangrijk het ook is ! Hoe belachelijk het ook klinkt! Maar de waarheid is ( daarmee ben ik met columbo eens!) En eenieder heeft het recht te geloven of niet te geloven! Maar niet zoals Columbo ; Hé mannen :  "IK" geloof kuros niet : dus hij liegt! smijt hem van het forum! Mooie intrede moet ik wel zeggen van Mevr ?? Columbo!!!