1 (edited by Boemerang 03-10-2012 13:44)

Topic: Kamer bewijsstukken

Een kijkje in de kamer waar CBW de bewijsstukken heeft opgeslagen.

https://lh5.googleusercontent.com/-cETU_dkWhnA/UGDd4HaMT0I/AAAAAAAAC1c/cdlBZbcfZtM/s864/evidenceroom%25202.JPG

Opvallend is dat er velgen daar achter op het schap liggen, en iets dat op een koffer lijkt (achter de geldkist van Aalst/de Burberry-jas). Ook herken ik de complete deur van de Colruyt Nijvel tegen de achtermuur (met niet parkeren-sticker).

Hier zien we de achterbank uit de Golf van Van Camp (gevonden achter de Delhaize Beersel):

https://lh4.googleusercontent.com/-U3k_oJsjmkU/UGDd5ET3_VI/AAAAAAAAC1k/eR2HCPimqFg/s864/evidenceroom%25204.JPG

PS: Het stuk schuim dat, ingepakt in plastic, tegen de achterbank aan staat, dat kan wel eens een stuk schuim van de achterbank van de Santana zijn dat men vond in Terhulpen.

Re: Kamer bewijsstukken

Die koffer lijkt de Samsonite-koffer van De Staerke te zijn.

3

Re: Kamer bewijsstukken

Bedankt voor de foto's (heb ze toch in een apart topic geplaatst). Misschien moeten we eens proberen een aantal zaken op te sommen die we kunnen zien.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Kamer bewijsstukken

Chaos. smile Wordt bewijsmateriaal altijd op deze manier gestockeerd? Allez, ik bedoel dit echt zo, zonder denigrerend te willen overkomen. Ik dacht dat ze dat allemaal zo optimaal mogelijk probeerden te conserveren, zeker bij zo'n belangrijk dossier.

Re: Kamer bewijsstukken

Veel dozen, met vaak een geel papier erop. Toelichting over de inhoud of nummercodes? Op tafel zou dan mogelijk een soort catalogus/inhoudsinventaris kunnen liggen.

6

Re: Kamer bewijsstukken

Weet iemand iets over de verhakkelde werkoverall die er omhoog hangt? Bij welke feiten zou hij thuishoren?

Re: Kamer bewijsstukken

Hestur wrote:

Chaos. smile Wordt bewijsmateriaal altijd op deze manier gestockeerd? Allez, ik bedoel dit echt zo, zonder denigrerend te willen overkomen. Ik dacht dat ze dat allemaal zo optimaal mogelijk probeerden te conserveren, zeker bij zo'n belangrijk dossier.

Allez Hestur, wees niet zo naief. Jarenlang heeft Vos met een handvol collega's en zonder serieus budget de Bende mogen opspeuren. Deze foto verbaast mij eigenlijk niks. What you see is what you get. Een beetje moord of coldcase team bestaat uit tientallen rechercheurs. De Cel Waals Brabant bestaat alleen om te laten zien dat ze het nog niet opgeven.

Re: Kamer bewijsstukken

LEO wrote:

Weet iemand iets over de verhakkelde werkoverall die er omhoog hangt? Bij welke feiten zou hij thuishoren?

Dag Leo, is geen overall maar de fameuze vest die hier ook ergens in een topic staat.

Re: Kamer bewijsstukken

Deze dus.

Re: Kamer bewijsstukken

Ben, de dank gaat naar de cameraman, alhoewel ik hem en zijn collega's wel eens verwijten maak dat ze sommige spullen niet eens een keertje fatsoenlijk in beeld nemen. Maar ja, weten die veel dat mensen als wij hun beelden interessanter vinden dan dat de doorsnee journaal-kijker ze vindt.

Mag ik overigens suggereren de naam van het topic dan toch om te dopen naar "overige bewijsstukken"? Dan kunnen er later nog wat andere foto's en info bij van ander spul/elders op het bureau.

Wat betreft de spullen die zichtbaar zijn op de bovenstaande foto's, dat valt inderdaad een beetje tegen, veel zit er ingepakt en is niet zichtbaar. Daartussen zal van alles en nog wat zitten, van auto-onderdelen tot munitie en kogels die bij de autopsies werden aangetroffen, van pluk haar tot door de bende weggegooid afval. Het is een ruimte waar ik wel wat uren, dagen of een weekje zou kunnen doorbrengen. Wat betreft het rommelig uitzien van de kamer... Ik vindt het er eerlijk gezegd uitzien alsof er nog wel eens gewerkt wordt in deze kamer.

Achter de zwarte Burberry-jas (van de Reus) - ja Leo, het is die jas - zien we een ingepakt stoffen object. Dit lijkt mij wel een deken?! Het is in ieder geval niet de beige Burberry jas die werd gevonden op de parking voor restaurant Au Troix Canards, want dat is namelijk dit pakket hier rechts-onder op het schap.

https://lh6.googleusercontent.com/-W4vQLAOyHCc/UGDd4SgEpyI/AAAAAAAAC1g/saibSDFfumw/s864/evidenceroom%25203.JPG