21

Re: Martial Lekeu

De enige film waar ik van weet is er een van Julien Vrebos, "Le bal Masqué".

22

Re: Martial Lekeu

dim wrote:

Iemand een idee over welke film het zou kunnen gaan? Uit welk jaar is dit interview?

Interview komt uit 1995, 1996 of 1997. Ik wil het wel eens opzoeken als je dat graag zou hebben. Over die film moet je je niet druk maken, dat is weer één van die leugens van Lekeu.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Martial Lekeu

Pak van mijn hart!

24

Re: Martial Lekeu

De dag voor Lekeu naar de VS verhuisde/vluchtte (met de hulp van DEA-agent Frank Eaton), kreeg hij van een onbekende persoon 1 miljoen frank.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

25

Re: Martial Lekeu

Dus: volgens de dochter van Lekeu is hij één van de leden van de Bende van Nijvel (Humo-reportage). Wat nu volgt is een wilde hypothese:

Lekeu heeft schrik dat ze hem gaan vermoorden om hem het zwijgen op te leggen. Dus gaat hij naar de pers met een flutverhaal over groep G, zodat hij even in de belangstelling staat. Hij denkt zichzelf hiermee in te dekken, want als hij in de belangstelling staat worden eventuele belagers ontmoedigd om hem uit te schakelen. De politie zou immers sneller een verdacht overlijden vermoeden, wat men zou onderzoeken en dat zou zijn lidmaatschap en dat van anderen doen uitkomen. Na verloop van tijd raakt hij weer uit de belangstelling... en hij sterft. Zie hem nog handjes schudden met de politie in de VS: hij wou echt dat ze hem kenden.

Re: Martial Lekeu

Je hypothese zou ook perfect bij Bultot passen. Dat is zowat hetzelfde verhaal.

Re: Martial Lekeu

https://lh4.googleusercontent.com/-koB8Bs5OT8g/TnXp2FF28TI/AAAAAAAABxU/WeD676Cs1uk/s306/Martial%252520Lekeu%2525202.png
Martial Lekeu.

28

Re: Martial Lekeu

Lekeu stierf in 1997 in Atlanta aan kanker. Na zijn dood en vlak voor de komst van een rogatoire commissie uit België, onder leiding van magistraat Lacroix, nam een onbekende persoon in opdracht van The Company in Langley zijn computer in beslag.

Lekeu stond ook in dienst van de Mossad. Hij ontmoette Frank Eaton maandelijks in Hotel Cascade in de Bronstraat in Brussel, vaak in het gezelschap van zijn neef Leonard, een agent van de staatsveiligheid.

Bron: De Bende van Nijvel en de CIA, Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

29

Re: Martial Lekeu

De dochter van Lekeu bevestigt de extreem-rechtse gedachten van haar vader en beschrijft hem als een gevaarlijke manipulator.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

30

Re: Martial Lekeu

Ik raak er toch niet aan uit, was hij nu als Mossad-personeel ook hard-core nazi (en dus antisemiet) of "gewoon" extreem-rechts? Was er geen sprake van swastika's en zo of heb ik het mis?