81

Re: Getuigenis Robert French

Robert French, ik ga mij niet uitspreken over uw verklaringen tot de Bende van Nijvel. Maar wat je vertelt over Kolwezi en de air-commando's lijkt mij totaal ongeloofwaardig.

Re: Getuigenis Robert French

Werner wrote:

Robert French, ik ga mij niet uitspreken over uw verklaringen tot de Bende van Nijvel. Maar wat je vertelt over Kolwezi en de air-commando's lijkt mij totaal ongeloofwaardig.


Geen commentaar...

83

Re: Getuigenis Robert French

Lijkt mij een verstandige keuze.

84 (edited by Robert French 09-01-2013 21:26)

Re: Getuigenis Robert French

Beste werner, u kan met mij, en indien ik denk, dat het woord "ongeloofwaardig" mij meer als "leugenaar" overkomt, dit in alle vormen verder behandelen. Doch zie ik niet in waarom Ik U op de eerste vraag reeds met een basis van "overtrouwen" moet antwoorden. Het zou eenvoudiger zijn als U alles wat ik schrijf, door dezelfde beugel wil halen, en geen 50/50 spelletje te organiseren, zodoende de volle geloofwaardigheid te ondermijnen.

Ik heb begrip voor elke vraag, ook domme, maar laat ons eerlijk blijven en gezien bepaalde zaken niet geweten zijn, niet direct mij of iemand anders als "ongeloofwaardig" en dit "onterecht" te beschouwen. Zodoende kan elk lid ingeschreven, en op deze basis, zo beschouwd worden. Ook U zelf. Dat ik niet antwoord op Uw vraag, is U zeker duidelijk en wens ik hier geen Air-commando forum van te maken.

"Invincibiles et recti."

Re: Getuigenis Robert French

Robert French wrote:

Doe ik...ik heb ook tijd om te schrijven, en denk uit oud beroepshalve en alle verdere 28 jaar ervaring met de wereld rondom bendes, politie enz..( heb dit alles al geschreven) jullie hopelijk ook de mogelijkheid te brengen van die zaken die weinig of niet besproken werden hier op het forum wat meer elementen naar voor te brengen...

Misschien komt het ervan dat  ik enkele 1000 km rijd richting Belgie..en mogelijk komt er een kans eens dat biertje te drinken...

Waarom er niet een boek over schrijven? Wil je wel helpen. Het boek zal beslist wel uitgegeven worden. En een trendy pseudoniem heb je al.

Re: Getuigenis Robert French

Beste Walter Baeyens, bedankt voor je reactie. Juist de naam is zoals je zegt "trendy". En het is een zeer lang verhaal met zeer interessante informatie. Ik heb geen benul van hoe je een boek zou moeten "organiseren". De vraag werd mij 18 jaar terug reeds gesteld door een rechter die op pensioen was, en ondersteund via Ranx Xerox, maar ik had daar niet zo direct zin in.

Op de blog van Willy had ik dat geschreven in een Topic, maar wegens sommige "juridische" aspecten heeft willy dat eruit gehaald. Niet zo om het te boycotten, maar tenslotte is het zijn blog en hij is dan ook verantwoordelijk wat erop geschreven word.

We zouden daar eens over kunnen spreken. Alle opties staan open en je zou verbaasd zijn welke wegen ik doorwandeld heb, ontmoet en behandeld.

Re: Getuigenis Robert French

Dag Robert en of andere wapen kenners:

De patronen afkomstig uit de riotguns blijken geladen te zijn met een bijzonder soort projectielen: 9 tot 12 loden bollen met een gezamenlijk gewicht van 32 gram.

Ik wil graag nog eens duidelijkheid specifiek over de munitie met 9 of 12 bollen.

  1. Waarvoor gebruikt men dat in de jacht? En of andere?

  2. Was dit een veel verkopend artikel in die tijd of eerder in beperkte kring?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Getuigenis Robert French

Dit betreft geen 7,65 munitie maar 9mm-munitie...

Het is een van de agenten die in Aalst met een 7,65 geschoten heeft.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Getuigenis Robert French

Robert French wrote:

Beste Walter Baeyens, bedankt voor je reactie. Juist de naam is zoals je zegt "trendy". En het is een zeer lang verhaal met zeer interessante informatie. Ik heb geen benul van hoe je een boek zou moeten "organiseren". De vraag werd mij 18 jaar terug reeds gesteld door een rechter die op pensioen was, en ondersteund via Ranx Xerox, maar ik had daar niet zo direct zin in.

We zouden daar eens over kunnen spreken. Alle opties staan open en je zou verbaasd zijn welke wegen ik doorwandeld heb, ontmoet en behandeld.

Lijkt me wel stof genoeg voor een tegendraads boek. E-mail: WalterBaeyens@Gmail.com

Re: Getuigenis Robert French

the end wrote:

Dag Robert en of andere wapen kenners.
"De patronen afkomstig uit de riotguns blijken geladen te zijn met een bijzonder soort projectielen: 9 tot 12 loden bollen met een gezamenlijk gewicht van 32 gram."
ik wil graag nog eens duidelijkheid specifiek over de munitie met 9 of 12 bollen.
1. waarvoor gebruikt men dat in de jacht? En of andere?
2. was dit een veel verkopend artikel in die tijd of eerder in beperkte kring?
Dank bij voorbaad.

Beste The end,

Ik antwoord op uw vragen, om uw interesse naar de specifieke patronen die in de handel te krijgen waren, en voor welk doeleinde deze gebruikt werden.

Men moet wel begrijpen dat deze "theorie" niet kan worden geschreven met name over "herladen patronen" daar te weinig gegevens zijn van de genaamde "bollen"....zijn deze loden bollen tijdens de vaststellingen wel degelijk rond, of schenen ze rond te zijn geweest. Bij herladen kan de vorm anders geweest zijn als de voorgestelde "ronde" en bij inslag een andere vorm verkrijgen. Ook al zouden deze "bollen" uit kadavers werden verwijderd, is meestal een vervorming vastgesteld.

op1. 9 Balletes " bollen" deze werden "hoofdzakelijk" gebruikt in de jacht voor wilde zwijnen en reeën, dus zoals ik reeds schreef hoofdzakelijk in het Waalse gewest en Luxemburg. Met uitsluiting tot patronen met 12 loden bollen werd deze ook toegepast bij ganzen jacht, en deze was dan weer meer toegepast in de Vlaamse gewesten, zoals west Vlaanderen en oost Vlaanderen ( meestal in de winter periode).

Beide patroonsoorten werden ook hier gekocht om naar het buitenland te gaan jagen, zoals Polen Rusland, Australië en Amerika en Afrika . Dit soort van jagers is een beperkte sociale klasse die duidelijk uit de zakelijke wereld komen of echte amateur jagers die minstens een of meerdere reizen organiseerden die dan ook voor amateurs betaalbaar bleef.   

op2. Duidelijk een breed cliënteel, daar ook op schietstanden bepaalde cal12 werden uitgetest door hun eigenaars, zoals ik reeds schreef om impact te kunnen nagaan van "hun" wapen, en of te kijken wat voor schade deze kon aanrichten. Indien we blijven bij de sociale kringen van Jagers algemeen, werden vele soorten van hagelpatronen her en der verkocht, dus een specifiek idee vormen van een en gelijke sociale klasse is dan vrijwel onmogelijk. 

Daar geen enkele vorm van toezicht was over de verkoop van cal.12 kan je moeilijk een direct spoor maken in onderzoek. Je zou eerder wat vastgesteld is in het onderzoek, kunnen ondersteunen met patronen theorieën, en zo meer aanvullend werk met deze informatie kunnen bekomen.   

Als je kijkt in het volledige gamma en merken van patroonsoorten, hagelvullingen en grote, is het zo in te schatten dat de verkoop naar gelang de diameter van alle soort van cal.12 patronen de kleinste diameter het meest verkocht werden en zo afdalende verkoop kan berekenen naar de grote en grootste diameter soort.

Een sociale lijst kan je maken met de volgende gegevens.

1. particulieren-privaat 
2. Sport schutters, ball-trap en skeet, ook amateurs.
3. Plaatselijke jagers met kleine jacht aandelen in bepaalde gewesten.
4. Zakelijke en adellijke sociale kringen, met mogelijkheid tot het buitenland.
5. Zakelijke en eigenaars  van buitenlandse jacht domeinen en organisators van zeer specifieke jachtreizen.