201

Re: Overijse: 27 September

De ingang van de Delhaize en de ingangsdeur van de krantenwinkel zullen ong. 35 meter van mekaar liggen.

202

Re: Overijse: 27 September

Leo, dank je. Jij kent de parking van toen daar een beetje. Heb jij misschien een strategische verklaring voor het feit dat ze daar beginnen schieten zijn? Ik zal zelf komende week tijd vrijmaken om te gaan kijken maar ondertussen zal er al behoorlijk wat veranderd zijn denk ik daarmee deze vraag.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

203 (edited by the end 13-01-2013 22:26)

Re: Overijse: 27 September

Nog iets Leo: ik ga er vanuit dat Finné in een hoek ligt en daarmee uit het gezichtsveld van de drukke parking of zie ik het verkeerd en is die plaats ook zichtbaar vanop de straat?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

204

Re: Overijse: 27 September

Ik heb er geen verklaring voor.

  1. De moordenaar(s) zonderde(n) zich af van hun kompanen die zich fixeerden op de winkelruimte van Delhaize.

  2. Ze begaven zich op een niet bijster verlichtte parking die toendertijd volledig ommuurt was met gebouwen (professioneel gezien een val).

  3. Zoiets doe je niet bewust of zonder reden, of je zou dringend moeten plassen. smile

205

Re: Overijse: 27 September

Leo, dank voor de info, hier is een foto van op het web van de ingang van de Delhaize is de locatie van de (oude) krantenwinkel hierop te zien? Dank je.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6c/Overijse_Brusselsesteenweg_A.jpg

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

206

Re: Overijse: 27 September

the end, niets, maar dan ook niets op de foto roept bij mij herinneringen op aan de toenmalige Dehaize. Er waren geen plantsoenen, en een grotere parking tot tegen de Brusselsesteenweg. De zijaanbouw (rechts op de foto) lag verder naar achter, ongeveer waar je het amsterdammertje in de doorgang ziet staan. De doorgang was er vroeger ook niet. De ganse oppervlakte was in asfalt met geverfde parkingplaatsen. De voorzijde (inkom) van de krantenwinkel bevond zich waar nu op de foto het amsterdammertje staat. Ik kan moeilijk geloven dat dit de getransformeerde Delhaize zou zijn uit die tijd. hmm

207 (edited by the end 14-01-2013 19:45)

Re: Overijse: 27 September

Leo, heel veel dank voor de info, er is veel veranderd sinds 85 vermoed ik, nu ik begin het te snappen. Nog 1 vraag de krantenwinkel is dat links of recht van het amsterdammetje? Nog iets ik vermoed dat ze verkenning gedaan hebben op de vrijdagavonden voor de aanslag, jij meld dat je er 14 dagen weg was, wel ik denk dat heel veel geluk hebt gehad. Misschien zijn ze gaan kijken daar in de hoek of er een bewakingswagen stond, alhoewel dat ze blijkbaar inside info hadden over de bewaking en de aanwezige ploegen. Misschien hebben ze je geobserveerd de weken voordien?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

208

Re: Overijse: 27 September

the end, de ingang van de krantenwinkel moet ongeveer recht voor het amsterdammertje geweest zijn. Wat betreft observatie door de bende, daar zou ik sterk aan twijfelen. Aangezien hun latere optreden  zullen zeker hun plannen niet aanpassen omdat er een bewaker met hond rondloopt. Trouwens de onderzoekers vonden het ook niet nodig om mij dan ook maar één enkele vraag daarover te stellen.

209

Re: Overijse: 27 September

En oja, ik was daar met mijn persoonlijke (neutrale) wagen, geen firmawagen met logo.

210

Re: Overijse: 27 September

Ik meen in zijn boek of ergens anders zelfs gelezen te hebben dat hij Finné tegengekomen was op de begrafenis van Claude Haulotte.