Re: Jean-Claude Darville

In het dossier Dutroux bestaat de volgende informatie i.v.m. Jean-Claude Darville. Deze gegevens waren te vinden in het bestand APV/VOYAGE, dat op de computer van Michel Forgeot stond. Michel Forgeot was manager van de Dolo-club.

  1. Het adres van deze Jean-Claude Darville, Louizalaan 399, is het zelfde als het adres in PV 1695 van 10/05/1988.

  2. Deze Darville (geboren Ukkel, 13/10/1946) is zeker niet dezelfde persoon als Robert Darville (geboren Leopoldville, 04/07/1956).

Données du fichier APV/VOYAGE

Darville Jean-Claude, de Brabant 125, 1030 Schaerbeek, s'identifie comme Darville Jean-Claude né à Uccle le 13.10.46 demeurant à Ixelles avenue Louise 399. Casier: Connu pour des faits de: Vol et détention d'armes, Abus de confiance, Menaces, Coups et blessures.

12

Re: Jean-Claude Darville

Jean-Claude Darville, huurling uit Ukkel en kennis van Schramme, duikt op in de computer van Forgeot als klant van Le Dolo, de partouzetent waarvan de chauffeur (Max le voiturier) tijdens de Dutroux-periode rond 1996 (i.v.m. Nihoul) beweerde dat er huurlingen uit het Ukkelse en de stal van Schramme over de vloer kwamen die iets te maken hadden met de Bende of tenminste er meer over wisten. En dat diezelfde (Ukkelse) huurlingenmilieu's ook opduiken in het rapport Toussaint (in relatie met ex-leden van de bende Haemers en met Cryns) en in het schema opgesteld door Latinus. Dat de broer van Frederic Saucez beweert dat WNP nauw samenwerkte met huurlingen. Haemers-Darville-huurlingen-WNP is een as waar te veel rond te doen is om nog van toeval te spreken.

13 (edited by LEO 28-09-2012 16:13)

Re: Jean-Claude Darville

Wel, wel, wel. roll Zit hier misschien de link Roze Balletten/huurlingen/Bende van Nijvel?

14 (edited by the end 28-09-2012 16:17)

Re: Jean-Claude Darville

Eén van de links is ook via Guy Cruysmans. "Vooral de naam Vincent Louvaert valt op in de entourage van Philippe Lacroix, Smars en Patrick Haemers." En Misschien is er ook een link met Darville en Vanden Eynde via het café waar Vanden Eynde ging kaarten er was daar ook een huurling ik ben zijn naam vergeten die gevlucht is naar het buitenland, hij kwam in aanmerking voor de reus. En er is ook nog de link via Ciolini en Bultot naar de mannen van de kraak van de eeuw.

LEO wrote:

Wel, wel, wel. roll Zit hier misschien de link Roze Balletten/huurlingen/Bende van Nijvel?

Ja, het is niet ver weg. Hierboven haal ik de kraak van de eeuw aan, omdat er in Frankrijk in '76 ook zo een kraak was die uitgevoerd is door extreem rechts voor het financieren van acties, er is geld en goud gevonden bij Massagrande. Hier in België is 4 jaar later ook zo een kraak en Ciolini is in de buurt. Ik vraag me af of de kraak van de eeuw in België ook niet het zelfde doel had? Het financieren van extreem rechtse acties.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean-Claude Darville

Onder het mom van iets is beter dan niets, Jean-Claude Darville op latere leeftijd:

https://lh5.googleusercontent.com/-fdH-sw3IS7E/T_YHejKcZ2I/AAAAAAAACto/r9dfBlpdqAA/s184/JC%2520Darville.jpg

Re: Jean-Claude Darville

'Wapenhandelaar' Jean-Claude Darville woonde op de Louizalaan 399. Op de Louizalaan 391 was de zetel van Rossair gevestigd, eigendom van 'wapenhandelaar' Rossignol.

Re: Jean-Claude Darville

Welke periode? In het dossier word gesproken over een wapenhandel in '78 van Darville. Ik vraag me af of het over Robert of Jean-Claude is?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

18 (edited by fipilip 14-02-2013 14:03)

Re: Jean-Claude Darville

the end wrote:

Welke periode? In het dossier word gesproken over een wapenhandel in 78 van Darville. Ik vraag me af of het over Robert of Jarn Claude is?

Ik denk vader Robert Darville, gezien de leeftijd van zoon Robert Darville in 1978. Maar de hele familie kan actief geweest zijn in deze branche.

19 (edited by the end 14-02-2013 21:52)

Re: Jean-Claude Darville

Op deze site staat een foto van een Robert Darville in Congo in 1960, is dat de vader van de andere Robert? Gezien leeftijd en uiterlijk kan het volgens mij » www.congo-1960.be

Over Jean Claude Darville als hij beweerd dat hij een SOF is kan het zijn dat hij deel was van: executive outcome security, een huurlingenleger met een straffe reputatie in Afrika. Waren vooral betrokken of ontstaan uit de oorlog met Angola. Het logo is indentiek aan dat van de Paladin group huurligenleger.

O was set up in 1989 as an intelligence training unit for SADF special forces. It was run by Luther Eben Barlow, previously a lieutenant-colonel with military intelligence and a senior CCB member.9 Barlow was head of an external CCB cell that is allegedly tied to the murder of ANC activists in Europe. Barlow was also engaged in sanction-busting efforts in Europe which brokered the procurement of military equipment on behalf of the SADF.

Er zijn in het Bende van Nijvel-dossier elementen van wapenleveringen aan Zuid Afrika, en andere linken?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean-Claude Darville

the end wrote:

Zijn er in het Bende van Nijvel-dossier elementen van wapenleveringen aan Zuid Afrika, en andere linken?

Was Bultot in deze periode niet schietinstructeur in Zuid-Afrika?