Re: Claude Nitelet

Merovinger wrote:

Heeft er iemand van jullie het boek 'De opdrachtgevers' van Leopold Van Esbroeck? Volgens een lid op het franstalige forum spreekt Van Esbroeck op pag. 15 van zijn boek (franstalige versie: 'Lettre ouverte aux tueurs du brabant') over zijn vriend C. Nitelet.

Ik heb dat boek. Zal het eens nakijken.

92 (edited by the end 14-02-2013 21:55)

Re: Claude Nitelet

http://i71.servimg.com/u/f71/18/11/66/24/lve1511.jpg
Is het dit? maar dan in het frans.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Claude Nitelet

Gaat het niet over dat andere boek van Van Esbroeck? Ik heb De Opdrachtgevers (in het Nederlands dus) erop nageslagen maar de bewuste passages niet gevonden. Bestaan er twee versies van? Of heb ik er overheen gekeken (ik had niet de tijd om het hele boek na te lezen dus heb alleen pagina's met de ogen gescand)? In de Nederlandse versie van De Opdrachtgevers die ik heb wordt niemand bij zijn echte naam genoemd. Dan zou Nitelet vreemd genoeg de enige zijn.

Het andere boek van Van Esbroeck heb ik niet al moet ik nog ergens de Humo-reportages hebben waarop het gebaseerd is.

Re: Claude Nitelet

Het kan om het andere boek gaan. Feit is dat Van Esbroeck en Nitelet elkaar kenden en bevriend waren. Van Esbroeck schrijft: "Zeldzaam zijn diegenen die uit dit milieu (kleine straatcriminelen die diefstallen plegen) de overstap maken naar de grote criminaliteit. Ik was één van de uitzonderingen. Zoals ook mijn vriend Claude Nitelet. Deze laatste werd beroemd in de jaren '80 als leider van een inbraakbende die hij samen met Alain Savonnet had opgericht."

Re: Claude Nitelet

Bij het nalezen van het interview merk ik dat ik een foutje geschreven had. In het interview zegt Nitelet niet dat hij mee was gaan winkelen met zijn vrouw in de Delhaize van Eigenbrakel. Hij zegt dat zijn vrouw en één van zijn kinderen 10 minuten voor de overval in de Delhaize geweest zijn en dat zijn vrouw moest terugkeren naar de winkel om pampers te kopen maar dat de schoonmoeder van Nitelet gebeld had om hen te verwittigen van de overval. Ik heb dit in mijn overzicht op pag. 2 aangepast.

Klopt zijn verhaal wel helemaal of had hij zijn vrouw de opdracht gegeven om er op voorhand te gaan winkelen om hem een alibi te geven of motief te geven waarom hij niet de dader zou kunnen zijn?

96 (edited by Merovinger 15-02-2013 14:11)

Re: Claude Nitelet

Wat moeten we van deze mededeling denken die op 7 februari 2013 geschreven werd op planeteinfos.skynetblogs.be?

A qui sait attendre ...

A vous tous,

Voilà que enfin, les tueries du brabant wallon, si on se réfère à la juge d'instruction,vont livrer leurs secrets.Les déclarations que j'ai déposé il y deux ans vont enfin êtres prises en considération.

Madame Finne est dans le bon quand elle déclare que cette affaire est des plus basique, deux bandes! Je le dis depuis des années, une même famille, je le dis depuis des années, des gens sans scrupules et sans lois, je le dis depuis des années, alors pourquoi ce remue ménage aujourd'hui alors que je n'ai pas été convoqué?

Pas de soucis demain retour au palais de justice de Charleroi pour explications complémentaires. Le point commun qui existe entre l'affaire Dutroux et ces tueries va enfin sortir du puit pour ne pas dire du trou. Il serait temps que les proches des victimes soient devant cette vérité. Dans un avenir proche si la vérité sort je vous conterai tout cette affaire dans un livre qui est en chantier, qui s'intitulera "la vérité interdite" j'espère que vous serai généreux avec le pauvre écrivain amateur que je suis!

On ne choisit pas sa famille! Cela va vous éclater aux yeux, car pour moi c'est pas une évidence c'est une tare. Pour tout ceux qui auront l'idée de croire que la folie une fois de plus me fait divaguer, je leurs dis soyez patients le bout du tunnel n'est pas loin.

A +++ pour la suite!

Re: Claude Nitelet

In Popolino, memoires van een ex-gangster ben ik geen Claude Nitelet tegengekomen. Wel spreekt hij over de "Bende van de carnavalsmaskers" uit Waterloo, Dit staat ook op het forum onder » Bende van Waterloo

Kumbaya, it never hurts to help !

Re: Claude Nitelet

Merovinger wrote:

Wat moeten we van deze mededeling denken die op 7 februari 2013 geschreven werd op planeteinfos.skynetblogs.be?

Men kan er van alles van denken zolang de auteur niet duidelijk is. Iemand enig idee wie dit geschreven heeft?

Re: Claude Nitelet

Merovinger wrote:

Je le dis depuis des années, une même famille, je le dis depuis des années, des gens sans scrupules et sans lois, je le dis depuis des années, alors pourquoi ce remue ménage aujourd'hui alors que je n'ai pas été convoqué?

Schrijver verwijst naar één familie die het gedaan heeft » Bende De Staerke?

Merovinger wrote:

On ne choisit pas sa famille !!!! cela va vous éclater aux yeux, car pour moi c'est pas une évidence c'est une tare.

Zou deze schrijver banden hebben met de familie die hij beticht van daderschap van de Bende van Nijvel? En nog steeds blijft het ijzig stil in de Vlaamse pers.

100

Re: Claude Nitelet

De schrijver blijft herhalen: "Ik zeg het reeds jaren ...". Tegen wie zou hij dat reeds jaren zeggen?