191

Re: Verhaal van Kuros

club_le-happy-few wrote:

De kinderen werden door de nieuwe vriendin van Palsterman opgevoed heb ik altijd horen zeggen.

Volgens mij zijn ze opgevoed in een verschillende pleeggezinnen

Re: Verhaal van Kuros

Vreemd dat men dan nooit vanuit die kant gezocht heeft.

193

Re: Verhaal van Kuros

Beste web-beheerder of mag ik Ben zeggen?

Je mag Ben zeggen. (net zoals iedereen trouwens)

Oh ik kan mij in deze materie zo opwinden.

Je bent in ieder geval niet alleen. Ik heb zelf nooit de gebeurtenissen meegemaakt, ik ben enkele dagen na de laatste overval geboren. Maar ook ik heb me in deze materie vastgebeten, met deze site als gevolg, en ook ik kan me soms eindeloos opboeien in dit dossier. Wetende dat de daders nooit gevonden zullen worden en dat we waarschijnlijk nooit zeker zullen weten waarom al die mensen moesten sterven.

En waar ik dat intervieuw met de kinderen kan vinden?

Het is een interview met het weekblad Humo uit 1997, ten tijde van de Tweede Bendecommissie. Ik heb niet het hele interview overgetypt maar enkel dat kort fragment omdat het relevant was. Hieronder lees je nog wat fragmenten uit het artikel :

In april 1984 keert Jan Palsterman terug uit Zaïre/Congo. Kort na zijn thuiskomst gingen hij en zijn vrouw uit elkaar. De kinderen woonden eerst bij hun moeder en dan bij hun vader. De reden is niet simpel en doet niet ter zake. Het drama heeft het gezin niet opnieuw bij elkaar gebracht, integendeel. Zijn weduwe vraagt zich sinds ze het dossier heeft kunnen doornemen af of Jan echt een toevallig slachtoffer is van de Bende. Enkele van de zes kinderen zien dit als een aanval op hun vader die zich niet meer kan verdedigen. Je kunt je ook nauwelijks voorstellen dat acht mensen zouden worden vermoord om de moord op één van hen te camoufleren.
Diederik Palsterman: 'Tegen het sluitingsuur gingen we winkelen, mijn zus, Irena, mijn vader en ik. Mijn vader reed het parkeerterrein op en ik en mijn zus stapten uit. Onze va bleef in de wagen zitten. (...) We waren al een poos in het warenhuis toen er plots paniek uitbrak. (...) Mijn zus heeft Frans horen praten. (...) Toen het schieten voorbij was, durfden we nog steeds niet bewegen, tot iemand bars riep : 'Kom daar achteruit, armen omhoog!' Ik dacht dat ik afgemaakt zou worden, maar het was een politieman in burger met een pistool in zijn hand.
Nathalie Palsterman: 'Ik werkte als jobstudente in de Picknick, een broodjeszaak op de Grote Markt in Aalst. Een oom heeft me daar gebeld. Hij had in het televisiejournaal gehoord dat er iets gebeurd was in de Delhaize. Ik wist dat onze va daar  na de middag met Irena boodschappen ging doen.'
Advocaat Jacobs : 'Omdat er geen wedersamenstelling geweest is, is er nog altijd twijfel of Jan Palsterman het eerste of het laatste slachtoffer van de Bende geweest is.'
Diederik : 'Als ze het op vader gemunt hadden, zouden ze ook wel geweten hebben dat hij daar nooit inkopen ging doen. Het was heel toevallig dat het die dag wel gebeurde. (...)'

De avond dat Jan Palsterman met zeven andere mensen werd doodgeschoten aan de Delhaize in Aalst, stond de moeder van zijn kinderen - Marie-Jeanne Callebaut - samen met tientallen andere mensen in paniek aan te schuiven voor het politiekantoor om te vernemen waar hun familie was. Marie-Jeanne wist dat haar dochter Irena van plan was in de loop van de middag in het warenhuis babyvoeding te kopen.
Marie-Jeanne Callebaut : 'In mijn ogen is er paniek gezaaid om een afrekening toe te dekken, namelijk de moord op mijn man. Hij werd omsingeld. Elk van de drie vluchtwegen die hij uitprobeerde, was afgesneden door een schutter. Jan kon niet naar de ingang van het warenhuis, hij kon niet weg via de uitgang van het parkeerterrein, en hij kon ook niet naar een ander deel van de parking. Hij werd getroffen door twee dodelijke schoten, uit riotgun 1 en uit riotgun 2, van op korte afstand en van op achttien meter.'

die diamantensmokkel is een afleidingstruc van zijn

Uit verschillende - betrouwbare - bronnen blijkt inderdaad dat het hele verhaal van (diamant) smokkel niet waar is. Zo zou uit rekeninguittreksels blijken dat Jan Palsterman amper geld had. Uit het zelfde artikel citeer ik : 'Moeder zegt nu dat hij had verteld dat hij diamant trafiqueerde. Maar een maand voor hij vermoord werd, had hij nog een brief naar de Koningin geschreven met de vraag zijn situatie te regulariseren. Hij was nergens mee in orde. (...) Die brief was een hulpkreet omdat hij niet meer voor- of achteruit kon. Als hij in de diamanttrafiek zou hebben gezeten zou hebben, had hij toch geen geld nodig gehad?'

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

194

Re: Verhaal van Kuros

Het is inderdaad vreemd dat men van uit die kant nooit gezocht heeft! Dat heb ik nu gedurende 3 jaar wel gedaan! Waarom zou Marie-Jeanne C razend op mij zijn denk je?
Het was en is nog altijd zeer delicaat om nabestaanden van de slachtoffers onder vuur te nemen, maar zolang die personen de waarheod niet willen of durven zeggen, zal het nooit opgelost geraken! Ik denk dat ten laatste volgende week , ik de moed ga hebben om alles ; ten koste van sommigen hun reputatie ! op dit forum te plaatsen! Zwijgen brengt ons geen stap verder! Praten kan ook schaden!  Heb nog wat tijd nodig om tekst voor te bereiden! Wat ik al kan verklappen: hat gaat over : Marie-Therese - Marie-Jeanne en Joke C  (mijn ex) en de zovele linken naar elkaar!

Re: Verhaal van Kuros

Renne wrote:
club_le-happy-few wrote:

De kinderen werden door de nieuwe vriendin van Palsterman opgevoed heb ik altijd horen zeggen.

Volgens mij zijn ze opgevoed in een verschillende pleeggezinnen

Renne, ze zijn opgevoed door 3 pleeggezinnen.

Beste Forumleden, er zijn teveel toevalligheden en dat zal jullie binnenkort wel duidelijk worden. De puzzel valt langzaam in elkaar na 22 jaar, na 22 jaar a.u.b.! Ik blijf Kuros zijn bevindingen op de voet volgen want hij heeft het bij het juiste eind. Colombo en Co, ik heb respect voor uw mening maar je moet toegeven dat er wel véél eigenaardige dingen gebeurd zijn, als je ze aan mekaar linkt. Bekijk alles in een brede context en je zal mischien een ander idee hebben en zeker niet zeggen "mensen als Kuros maken deze site kapot." Veel mensen zijn op zoek naar de waarheid...

196

Re: Verhaal van Kuros

wat heeft dit met de bende van nijvel te maken?

197 (edited by club_le-happy-few 19-03-2008 19:01)

Re: Verhaal van Kuros

Zijn vrouwelijke advocate (hoe heet ze nu weer ...) heeft hij toen ze nog in haar studies zat aan een baantje geholpen in een Brusselse sexclub. Hierdoor kon ze haar studies financiëren. Het gelijkvloers was vrij braafjes, maar er zou ook een tweede verdieping geweest zijn (met o.a. sex met dieren). Z'n advocate zou met enkele andere dames beneden aan de bar gestaan hebben, bij (vermoedelijke) controles zou er beneden alarmknop gestaan hebben om te verwittigen dat ze hun activiteiten tijdelijk moeten stoppen.

Rechtstreeks heeft het er allemaal niet zoveel mee te maken ... maar het is een feit dat je in het Brusselse gemakkelijk in bepaalde milieus kan belanden zonder dat je er zelf bij stilstaat. Wat kan leiden tot chantages ...

198

Re: Verhaal van Kuros

Vraagje aan de ouderen:
(die het meegemaakt hebben of de ouders-familie-vrienden van jullie)
Aangezien ik in die periode nog niet kon lezen en schrijven (3jaar bij de laatste aanslag)vraag ik mij af hoe veel aandacht men er toen aangaf in de media.
Werd daar veel over gepraat in de straat?Of eerder niet?
En kwam men eigenlijk meer te weten via de kranten dan via de speurders?
Oke ze kunnen niet alles zeggen maar ik denk dat er meer uit te halen was toen?
En was er in 1984 een gevoel van gerustheid,ze zijn weg en komen niet meer terug?
Was er van in begin al sprake dat er dingen verzwegen werden en dat er wel eens zaken over hoog geplaatsten in het onderzoek konden zitten?
Of was dit maar na verloop van vele jaren dat die dingen naar voor kwamen?

199 (edited by club_le-happy-few 25-03-2008 00:29)

Re: Verhaal van Kuros

Het enige wat ik er mij van herinner, is dat vele mensen het er liever niet over hadden.

Het enige wat vaak "in de volksmond" (laat het ons zwarte humor noemen) gezegd werd: als je de rijkswacht te snel af wilt zijn moet je maar een golf gti of saab turbo kopen.

Alles was toen nog niet zo gemediatiseerd als nu. VRT was toen nog pak braver, vtm bestond nog niet,... Denk dat de kranten toen toch nog meer gestuurd werden door politiek en justitie dan door zuch naar sensatie.

200

Re: Verhaal van Kuros

Iedereen heeft nu wel al een beetje door dat ik mijn ex  mogelijk in verband breng met de Bende van Nijvel, ik ga eerlijk zijn er zijn nog andere zaken gebeurd die met dit niets te maken hebben, waarbij zij al ondervraagd geweest is, en de politie mij vroeg (1990) is mevr. tot dergelijke misdrijven in staat? Papieren op haar naam die na een misdrijf (welk weet ik niet!) teruggevonden waren in een gestolen wagen van een Spanjaard in Brussel en teruggevonden op een parking in Ninove! Haar uitleg was: dat zijn papieren die met carnaval uit mijn wagen gestolen zijn en teruggevonden in die gestolen wagen! En dan? Ge moet het maar uitleggen!
Nu: terug naar de Bende van Nijvel, ik durf bijna  niets meer te vermelden of ik zou kunnen weer een "fantast" genoemd worden, maar hetvolgende wil ik toch nog aanhalen:
Juan Mendez had wel iets met Aalst: hij was kind aan huis bij Podevijn en kende velen uit het milieu! Goed, hij belde van uit buitenland (uitleg CWB) ongerust of zijn wapens niet zouden gebruikt zijn! De dag nadien en na 22 jaar weten ze het nog niet (hoe kunnen ze dat de dag nadien dan al weten? Ik denk eerder dat ik heb gelezen dat hij na het vernemen: ongerust was : WIE zijn de slachtoffers? Dat hij MEER wist!
Nu kunnen jullie zeggen dat ik het VER ga zoeken ofwel me ZOT verklaren? Maar toch:
Januari 86 wordt hij vermoord, het enige  dat men weet  is  :  dat er een roodachtige of bordau-kluerige japanse wagen zou gezien zijn ! Waardoor Boubouche in verdenking kwam (zijn vrouw haar wagen!)
Ook  op 22 januari 85 is er een moord op Asterix alias Francois Enteryckx die aan het stuur van zijn wagen werd doodgeschoten (de moordenaars werden nooit gevonden) heb ergens gelezen : dat weer ZOU kunnen dat er een rood-bordau - kleurige japanse wagen in de omgeving was! vond dat wel vervelend : niet lachen hé ? Maar mijn ex reed van 1981 tot 1986 met een bordau - kleurige Honda-Prelude nr plaat: EKG 164
Kan alleen maar zeggen : het is zo !  ik kan er toch ook niet aan doen zeker , is toch mijn fout niet dat ik haar zo enen gekocht heb!
Nog iets: ik citeer:
In feite kwamen de manne steeds tijden het weekend, 's nachts. Misschien verkenden zij de omgevong? Nachtelijke marchen werden eveneens georganiseerd voor de overvallen in Overise, Eigenbrakel en Aalst. Ze waren met een half dozijn, de personen die er aan deelnamen. Onder hen bevonden zich een JONGE VROUW en een JONGETJE. Op een dag hoorde ik de knaap zeggen dat hij een blaar op zijn voet had. Allen droegen militaire kleding-stukken!
Nu: ver gezogd of niet: over het merk van de auto is er twijfel over de kleur niet: WITTE kleur! Zou het dan ook geen OPEL wit kunnen geweest zijn? JONGE vrouw (33 jaar jong?) jongetje (geen meisje!) 3 jaar (spijtig genoeg geen weet van juiste leeftijd!) nederlandstalig (niet franstalig)  Ik zeg nu : het zou kunnen, er is geen enkel element dat zou uitsluitsel geven! Waarom ? 1ste we waren in het bezit van witte Opel rekord 2300 diesel nr plaat: s720l (kan er weer niet aan doen hé) zij of we waren in het bezit van een jongetje, geboren op 5 okt 1982 (kan er ook weer niet aan doen hé) Kon zij buiten mijn weten in het weekend weg? Ja, want voor 2-3 u 's nachts moest zij mij noet verwachten! En die 6 personen? Aangegeven LVR- kleding beschreven: jagerskledij = militaire kleding!  Laat ons zeggen : mocht het met zekerheid een passat of renault geweest zijn dan kon het niet!  (of  een andere kleur! )Mocht het een ouwe taart geweest zijn : dan kon het ook weer niet! mocht dat jongetje een meisje geweest zijn en of franstalig zijn, dan ook weer niet! Had ik in het weekend altijd thuis geweest ? Dan kon ik zeggen : HET KON NIET! Wat moet ik nu zeggen: HET KAN BEST ZIJN, want eris niets dat UITSLUITSEL geeft! Daarmee wil ik nu niet beweren : zij is het! Ik wil hier alleen maar zeggen : het is geen fantasie: ik had een witte opel, ik had een bordaeu kleurige Honda-Prelude en ik was op 9 nov 85 in het bezit al van grijze Mercedes 280 SE , en ja ik heb enkele weken (kan dagen zijn )voordien mijn vader zijn oude donkerkleurige oude Opel commodore verkocht voor 5.000 fr Ok je mag iemand "verdenken" en dan nog al deze elementen samen brengen ! Dan moet het allemaal toch nog kloppen ook ! Het kan "TOEVALLIG" zijn ! Dat weet ik, maar het het is toch het vernoemen waard! EN MIJ NIET VERWIJTEN Hé ? Of ik DOE NIET MEER MEE!   Chassie- nummer ken ik niet meer (GRAPTJE HOOR!!)