Re: Volkswagen Golf: Houssière

Hoi Boemerang, men kan ons nog meer vertellen, maar ik weet, en jij ook wel, als er temperaturen van meer dan 500 graden ontstaan, ook de vloermatten (tenzij van asbest smile) het ook niet overleven. Weet niet wat CWB hier mee aan wil duiden, maar het is natuurkundig onmogelijk.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Niet alleen de diefstal van de Golf in Erps-Kwerps wordt niet meer vernoemd op de site maar ook de uitgebrande Golf in het bos van Houssière die in november 85 werd teruggevonden terwijl de brandhaard (met de stukjes papier) ter hoogte van de plaats "Mon Idée" in het Bos van Houssière tussen 2 en 9 november 1985 wél officieel aan de bende wordt gelinkt. Hebben de speurders dan definitief uitsluitsel dat de Golf een dwaalspoor was?

Ik zou juist denken dat de brandhaard ook een dwaalspoor is om Bultot te nekken. Let op de plaatsnaam waar de brandhaard werd ontdekt.

Re: Volkswagen Golf: Houssière

De "Erps-Kwerps" Golf in het bos van Houssiere:

https://lh6.googleusercontent.com/-lWNm-bodK0U/US1Kd2v1weI/AAAAAAAADIE/ZShQ5XfCZw8/s524/Golf%25201985%2520A.png

Géén motor! Is hier dus met een vrachtwagentje/aanhanger naartoe gebracht...

34

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Dus hebben de onderzoekers hier als jaren de mensen voor de gek gehouden! De superdieven in Erps-Kwerps hebben dit voertuig hoogstens gebruikt voor Eigenbrakel en Overijse en zeker niet voor Aalst. Aalst is dus een ander nooit gevonden Golf 1?

Uit goede bron vernam ik dat dezelfde nacht als Erps-Kwerps een Mercedes VIP en een computer bij een stille homejacking werd gestolen daar niet zover vandaan (-1km). Dit voertuig werd later (volgeschuimd of volgespoten met een brandblusser) teruggevonden op een parking in Zaventem. Geen idee of er een verband zou kunnen zijn, dus niet over fantaseren!

35

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Que? Maar dat moeten ze in die tijd toch ook gezien hebben? En waarom werd dit nergens eerder vermeld? Waarom zou de Bende er überhaupt de motor uithalen? Om wat te verbergen of om wat te manipuleren? Stel dat ze een dwaalspoor willen leggen... dan verwijder je toch geen motor? Begrijp er de botten van.

Als de Golf niets te maken heeft met Aalst en er gedropt werd om het onderzoek te manipuleren moeten we toch nog even stil staan bij het volgende:

  • Wat te denken van de achtergelaten bewijslast tegen Bultot?

  • Nog even de piste van JD Tuning bovenhalen?

Er bestaat sowieso altijd al veel verwarring over de gebruikte Golf's. Mogelijk werden er dus in 1985 minstens twee Golf GTI's gebruikt: één antracietgrijze door het vluchtende drietal in Aalst en een groene, die eerder gebruikt werd in Overijse en Eigenbrakel (en mogelijk als observatiewagen in Aalst?). Een groene Golf zou volgens de getuigenis van een achtervolgende jeeprijder vanuit Aalst naar Ninove zijn gereden, en zo naar Leerbeek, Herfelingen en Bierges waar hij het spoor kwijt raakte.

Ook de zwarte Golf aan de Parklaan bij de Fox zou een mogelijke vluchtwagen kunnen geweest zijn mocht de achterkant van de supermarkt geblokkeerd zijn. En dan was er nog de bleke Taunus waarvan gezegd wordt dat die klaar stond in het stadspark. Om het geheel nog verwarrender te maken werd om één uur 's nachts aan het kerkhof in Grimbergen een Golf GTI gevonden, identiek aan de overvalwagen maar gestolen twee uur na de overval op de Kunstlaan in Brussel.

Eerder getuigde Onderzoeksbende over een donkerkleurige Golf die een tiental minuten na de overval op de Delhaize in Aalst gezien werd aan een verkeerslicht op het kruispunt in Bierghes richting route de Quenast, met daarin drie gemaskerde mannen die opgefokt op het stuur klopten. Toen het licht op groen sprong reed de Golf in volle vaart door tot op een oprit van een huis, links op de route de Quenast (oneven nummers).

De getuigenis werd driemaal doorgegeven aan de politie (in de jaren '80, '90 en '00) maar werd nooit behandeld, zodat de getuige de informatie doorgaf aan Guy Bouten. De getuige vermoed dat het huis op n°39 te vinden was en toebehoorde aan een tuning/carrosseriebedrijf (JD Tuning van Julien Dominique, opgericht op 01/07/1983). Er was ook een JD Tuning van dezelfde eigenaar aanwezig in Braine-le-chateau en in Beersel, op 140 meter van de Auberge.

Wie raakt hier wijs uit?

36

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Even voor de duidelijkheid: de foto van Boemerang van vandaag betreft een Golf 2. Het lijkt me dat de grille met koplampen ook gedemonteerd werd.

37

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Boemerang wrote:

Géén motor! Is hier dus met een vrachtwagentje/aanhanger naartoe gebracht...

Of ze hebben de motor in het bos gedemonteerd om de speurders voor een raadsel te zetten (ideetje van Bouhouche?). Nu moet ik denken aan deze foto van rommel die ik ooit heb getrokken in het bos van Houssière. Ik wil hier enkel mee bedoelen dat je wel vaker zo'n rommel tegenkomt in het bos.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Ne complete motor demonteren in een bos is toch niet zo evident. Ge moet onder die auto kunnen werken en dat blok eruit takelen ook op bosgrond, in november? Dus hoogstwaarschijnlijk natte bosgrond, waar uw kriek in wegzakt. Ge zou uw takelblok ook al een boom moeten hangen. Allee niks is onmogelijk, maar ne motor uit een auto halen is in een garage al een karwei, laat staan dat ge dat in een bos moet gaan organiseren.

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Herr Flick, absoluut op natte bosgrond is het zo goed als onmogelijk om de motor eruit te halen. Het bos van Houssière is volgens mij meer een plaats om dwaalsporen aan te leggen. In de theorie van de speurders neemt dit bos een prominente plaats in dit zou in de comfort zone moeten liggen maar is dit wel hun comfort zone?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

40

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Het bos van Houssière was eerder de zone de repli (volgens Bouten). Meer daarover in dit topic » Geografisch profiel

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube