91 (edited by the end 11-01-2013 18:29)

Re: Getuigenis Robert French

Merci Robert. Ik begin het te snappen, natuurlijk de begrippen veel en weinig zijn relatief, maar ik kan nu beter het gebruik en courantheid plaatsen. De speurders lossen natuurlijk niet alle info, er zal wel nog iets met de bollen zijn waardoor ze in een bepaalde richting kijken.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Getuigenis Robert French

Graag gedaan "the end". Ik zag nog even dat enkele vroegen naar GEVELOT SFM 9mm. Zover ik mij kan herinneren was bij ons in de winkel een klein aantal van deze munitie aanwezig. Gevelot, is denkelijk een Luikse fabrikant. Niet? Er waren enkele die vraag hadden naar deze patronen in 9mm. Maar bestond ook in de kleine hagelpatronen voor revolvers en pistolen die voor de verdediging werden verkocht. Deze wapens waren fictief en enkel mogelijk deze patronen a f te vuren en ook met gas-kogels.

Zeer onbekend merk, en inderdaad niet zo belangrijk als legia. Toch zoals ik zei, enkelen wensten deze merken. Waarschijnlijk 9 mm pistolen die van vrij ongekende makelarij waren en slechte kwaliteit. Dus denkelijk om haperingen te voorkomen met andere zwaar geladen munitie van 9 mm. Dit was om de culasse niet te beschadigen. Kijk eens naar Russische 9mm of andere niet Europese merken. Niet alleen pistool, ook andere MP of dergelijke.

Re: Getuigenis Robert French

Gevelot: heb even nagezien. Société Française de Munitions, gesloten in 1992. Wist ik niet. Hier de link naar de afdrukken van de hulzen die ze maakten » headstampdesigner.free.fr Zoals ik dacht, militaire munitie en buitenlandse. Dus speciale wapens.

Wanneer U de link opent, kan U foto's bezichtigen van de destijds munitie. Dat opent voor mij een beetje van mijn verdoken geheugen. Zoals ik reeds beschreef, uitzonderlijke munitie die we in zeer beperkte oplage hadden voor enkele klanten die met zeer oude wapens nog schoten. De meeste hagelpatronen waren dan ook met kartonnen hulzen geperst in een koperen voet.

Als iemand deze hagelpatronen wenste was het om te vermijden dat de huls en koperen voet niet bleef hangen na het schot, en de lege huls bij ejekteren van het wapen ook goed functioneerde. Ook kleine kalibers van hagelpatronen, en zover ik mij kan herinneren een van de belangrijkste leveranciers van "primers" slaghoedjes.

94 (edited by the end 12-01-2013 01:41)

Re: Getuigenis Robert French

Dag Robert

GEVELOT SFM 9mm

Ik heb een paar maand geleden een opzoekingen gedaan ik kwam terecht bij een lading Ingrams STAR voor de Spaanse Politie, er was iets met de wapens ik denk dat ze de test fase niet doorgekomen zijn of zoiets, en Spaanse fabrikant van munitie was failliet dus is er een levering uit Frankrijk gekomen. Ik vermoed dat de ingrams in Spanje gemaakt werden onder Licentie. Dit typ ik hier uit mijn geheugen ik zal het eens opzoeken.

Groet

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

95 (edited by Robert French 12-01-2013 13:28)

Re: Getuigenis Robert French

the end wrote:

Dag Robert

GEVELOT SFM 9mm

Ik heb een paar maand geleden een opzoekingen gedaan ik kwam terecht bij een lading Ingrams STAR voor de Spaanse Politie, er was iets met de wapens ik denk dat ze de test fase niet doorgekomen zijn of zoiets, en Spaanse fabrikant van munitie was failliet dus is er een levering uit Frankrijk gekomen. Ik vermoed dat de ingrams in Spanje gemaakt werden onder Licentie. Dit typ ik hier uit mijn geheugen ik zal het eens opzoeken.

Groet

Beste The End,

Star was in de jaren 60 en later een belangrijk wapenmerk dat door vele militaire en politie eenheden over de ganse wereld werden gebruikt.

De MP van star werd veel gebruikt door de lagere kwaliteit van gangstergroepen in de USA, wegens de goedkope prijs. De UZI was duidelijk de tegenhanger en praktisch gelijk van bouw en mogelijkheden.

Het samengaan van star en Gevelot, zoals ik reeds schreef, heeft duidelijk te maken met de slijtage verbetering van die combinatie. 

De star werd nadien slechter van kwaliteit, en merken zoals Colt, S&W, braken echt door met duidelijk meer "marketing" en betere technische kwaliteit.

De particuliere verkoop van sportschutters, en persoonlijke beveiliging, van star beperkte zich tot de 45acp en 9mmparabellum, juist voldoende om het merk nog mondjesmaat in de toonbank te hebben. De pistolen deden toen de beste omzet. Deze modellen benaderden de bekende 45 acp colt Governement mod. 1911, die zijn eer te danken heeft aan de Koreaanse oorlog en was het pronkstuk van de Amerikaanse militairen. Later zijn hieruit veel andere versies gebouwd, zoals de sport uitgave enz....

96

Re: Getuigenis Robert French

We dwalen af van het topic. Trouwens is de vraag nog niet beantwoord: Werden de shotguns bij Kettner aangekocht door Patrick Haemers gebruikt bij de warenhuisovervallen van de Bende van Nijvel? En zo ja, is dit bewezen?

Om nog even te verduidelijken. De Colt Government 1911 (1911 is het bouwjaar) werd door de U.S. troepen reeds gebruikt in 1917 tijdens de Eerste Wereldoorlog in Frankrijk.

97 (edited by Robert French 05-03-2013 01:37)

Re: Getuigenis Robert French

Zoals beloofd heb ik mijn oude loonfiche bediende wapenverkoper "kettner wapenhandel" terug gevonden van 01-09-1983 tot einde 84. Zover ik mij kan herinneren was de verkoop van de riot-guns en munitie in de eerste weken van mijn aanvang, dus september 83.

Re: Getuigenis Robert French

Bedankt Robert voor deze informatie. De Bende van Nijvel schoot voor de eerste maal met een riotgun op 10 september 1983. Toeval?

Re: Getuigenis Robert French

Merovinger wrote:

Bedankt Robert voor deze informatie. De Bende van Nijvel schoot voor de eerste maal met een riotgun op 10 september 1983. Toeval?


Denkelijk geen toeval, wel bevestiging. Ben ook blij dat ik mijn loonfiche kon terug vinden. In ieder geval is het verbazend dat "nooit" hierover werd geroerd rond de aankoop en dit als bewijs werd toegeleverd aan het dossier.

Ik heb Ben een mail gestuurd met kort een overzicht, het comité P dat intern onderzoek levert heb ik daarvan terug op de hoogte gesteld in 2009. Vreemd is dat sinds kort en mijn laatste contacten deze "twee" bewijsleveringen, want er is ook nog de Dominikaanse Republiek in 1995, niet wensen te openen wegens de beroering die kan ontstaan rondom de politie corruptie rondom deze periode en enkele dossiers.

Dus, smijt ik het hier even op het forum, Mevr Turtelboom en de hoofdcommissaris van de SAT hebben beiden dat schrijven bekomen, en alleen de SAT heeft geantwoord "ze wisten van (mijn)de situatie". Kort onderhoud met het comité P, stilzwijgen....

100 (edited by Robert French 17-03-2013 19:06)

Re: Getuigenis Robert French

Hallo, ik ben net terug van een bespreking, die 5 uur heeft geduurd, met een journalist van de VRT. Enige onder de leden kennen mij sinds korte tijd, wegens de verkoop die ik heb gedaan van de riot guns in 1982 aan Haemers en konsoorten.

Enkelen onder jullie zullen ondertussen wel gesnapt hebben dat ik zeer lang als "erkend" informant heb gewerkt voor de Antwerpse Drugbrigade en vanwaaruit informatie werden doorgegeven aan de FOD, de financiële gerechtelijke diensten en veruit naar Interpol, zelfs de DEA.

Namens verklaringen, verplichte ontslagname van hoog geplaatste politie agenten in verschillende dossiers wist ik al lang wat verkeerd ging in het gerechtelijk apparaat in België. hier enkele links:

» www.nieuwsblad.be
» www.politics.be
» www.gva.be

Namelijk de ziekelijke corruptie van bepaalde onderzoekcellen en de daarrond betrokkene magistraten, en zo kan ik heel uw forum volplakken met links naar deze schandalige praktijken.

Het laatste  gesprek met deze journalist van de VRT, heeft mij aan het denken gelegd wat zo allemaal gebeurd rond bepaalde criminele dossiers binnen justitie zoals, Marc De Schutter met de verdwijning van Vera van Laer in 1996. Het dossiers van de verwerking van nucleaire decontaminatie afval in de wereld van Duitse maffia - bouwbedrijven, verwerkt in gigantische betonprojecten zoals het verbouwen van de stad Berlijn, en waar het transport werd gedaan door een Belgische bekende firma. De controle over de cocaïne, EXTC, amfetamine, speed, ... verdeling in Europa, via verschillende havens, en de eigen deelname van trafieken binnen de Belgische politiediensten.

Alles bij alles goed voor 6 dikke dossiers die zogenaamd "old cases" blijken te zijn volgens de diensten van de SAT commissaris J. De Landsheer, onder toezicht van Minister van Justitie Mevr. Turtelboom en hun interne "zwijgdiensten" zoals het comité P.

Het verdachte stilzwijgen rond mijn dagelijks schrijven, buiten een antwoord van de SAT, en telefonisch met het comité P, dat buiten het dossier van Marc De Schutter, de vele andere criminele dossiers niet zullen worden onderzocht of openbaar worden gebracht, blijkt door de agenten van het Comité P aan mij verklaard als " je moet dit begrijpen"...

Waarom schrijf ik dit neer op jullie forum? Omdat ik als informant 5 maanden lang heb gewerkt aan de "bewijzen" rondom de financiële situatie rond leden van de bende van Nijvel, en meer rond De Staerke die eerst werd aangezien als tegenhanger van de bende van Nijvel, tot de fameuze overval in Aalst op de Delhaize werd verdacht. Deze blijft tot op heden nog steeds verdacht als nummer 1 in de ganse historie van de bende van Nijvel.

5  Maanden lang heb ik dit verhaal gevolgd in de dominicaanse republiek, waar ik 2 jaar verbleef, en waar ik regelmatig terug naar België vloog om  informatie door te geven. De Antwerpse drugbrigade die ik als bekend bij justitie, fotos, copies van neerlegging van het oprichten van papier-bedrijven en financiële doorsluizen naar Marbella in Spanje in een Belgische-Spaanse vennootschap voor immobiliën werden versluisd.

De aanknoping van een corruptie binnen het Interpol onderzoek dat werd betaald om de sporen uit te vegen van de bende en zijn aanwezigheid win de Caraïben as eveneens een onderzoek en bewijslevering van mijn hand.