61

Re: Feedback

Bedankt.

Re: Feedback

We weten ook dat de Franstalige zustersites over een hele boel documentatie beschikken (uittreksels uit politiedossiers en dergelijken). Misschien bestaat er een optie om deze aan sommige stukken te koppelen (link), zodat de "broninformatie" makkelijker bereikbaar wordt voor iedereen. Het is maar een idee.

In ieder geval Ben & Co: Doe zo verder!

Re: Feedback

Ik ben nog maar recent toegetreden tot het forum. Ben me ook een beetje gaan verdiepen in de bendeactiviteiten en bendeonderzoeken. Ik sta wel perplex van de verbetenheid en de interesse waarmee sommige forum-collega's deze zaak benaderen (onderzoeken). Proficiat!

64 (edited by K& 16-05-2013 08:52)

Re: Feedback

Mijn boodschappen zijn duidelijk ... voor kenners. Waarom verander je dan mijn boodschappen als ik alleen initialen gebruik? Ik wil niemand beschuldigen van strafbare feiten (zoals ontsnappingen) en dit voluit schrijven. Dit is slechts een vermoeden dus hoeven de zoekmachines van Google daar hun neus niet in te steken. Ik vind het veranderen van teksten even ongeoorloofd. Er bestaat nog zoiets als nettiquette en laster.

Je kan en mag in criminele zaken bepaalde grenzen niet overschrijden maar hoe dan ook moet je ze wel "spellen" om iets naar voor te schuiven. Er bestaat nog zoiets als forumregels:

GEDRAG OP HET FORUM

Over dit gedeelte is uitgebreid nagedacht en er is tot een set regels gekomen die het meest verstandig geacht worden om het forum bruikbaar en ordelijk te houden.

Fatsoen
Fatsoen is weliswaar een vrij subjectief begrip, maar wij doen een beroep op het gezonde verstand. Voorbeelden van niet wenselijke, want onfatsoenlijke, bijdragen op het forum zijn:

- Persoonlijke aantijgingen of beschuldigingen"

Ik  wens dat u daar aan toe voegt dat de beheerder berichten kan verwijderen maar niet kan of mag wijzigen!

65

Re: Feedback

Om u even uitgebreid te antwoorden:

Ten eerste: het verhaal van de ontsnapping van Eric Lammers en zijn banden met Bouhouche zijn al meermaals beschreven in verschillende boeken, artikels en op deze website/forum. Dit is dus geen geheim en het verhaal moeilijker maken dan het is door de namen af te korten werkt alleen verwarrend.

Ten tweede: ik verkies leesbaarheid boven zogenaamde geheimen (die geen geheimen zijn, zie hierboven) van misdadige feiten die al bijna 30 jaar geleden zijn gebeurd en waarvan de meeste daders al lang dood zijn.

Ten derde: Dit forum heeft als grote doelstelling een encyclopedische kennis van de Bende van Nijvel en de feiten tijdens de jaren '80 op te bouwen. Daarom zijn afkortingen van namen van daders die betrokken zijn bij feiten die al uitvoerig zijn beschreven in de pers en op deze website overbodig. En daarvoor neem ik zelf de verantwoordelijkheid.

Ten vierde: De door u aangehaalde forumregels hebben geen betrekking op feiten die al uitvoerig beschreven zijn door andere. Het enige wat jij doet is citeren. Je kan dit gemakkelijk oplossen door aan bronvermelding te doen. Voorbeeld: een eigen hypothese opbouwen en je buurman (met naam en adres) beschuldigen van de overval in Aalst zonder bewijs, is een overtreding van de door u geciteerde forumregel.

Ten vijfde: Informatie moet niet alleen begrijpbaar zijn voor "kenners" (waartoe ik trouwens zelf niet behoor). Het moet begrijpbaar zijn voor iedereen. Dat is de essentie van een forum. Hoe ruimer de kennis, hoe groter de kans op een lichtje dat ergens gaat branden.

Ten slotte: bovenstaande mag je beschouwen als een officiële toevoeging aan de forumregels.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

66 (edited by K& 16-05-2013 11:28)

Re: Feedback

Het is geen  antwoord op mijn vraag de geposte boodschappen niet te veranderen.

67

Re: Feedback

Lees punt twee.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

68

Re: Feedback

Ik vind dat dit niet kan. Punt!

69

Re: Feedback

Ik moet ergens een lijn trekken: of ik kies ervoor om een duidelijk forum te maken waar iedereen (kenner of niet) zonder problemen de informatie kan vinden die hij zoekt. Of ik kan ervoor kiezen om een gesloten forum te maken waar na een paar dagen alleen nog maar kenners begrijpen wat er gezegd wordt, als je goed tussen de lijnen kan lezen. Ik heb gekozen voor de eerste keuze omdat kennis macht is en dit geval ook een democratisch recht. Ik heb mijzelf voorgenomen om van dit forum een encyclopedie te maken waar iedereen kan en mag meewerken maar iedereen dan ook moet begrijpen dat het mijn taak is (die ik mezelf heb opgelegd) om deze informatie voor iedereen zo leesbaar en begrijpbaar mogelijk te maken.

Iets waar je zelf ook achter staat als ik dit topic lees.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Feedback

K&, geen rechter zal u veroordelen omdat je als burger op dit forum iets plaatst in het kader van een hypothese. Burgers proberen de aanslagen van de Bende van Nijvel te begrijpen, de waarheid te kennen. Iets waar het gerecht al jaar en dag in faalt, ondanks de graviteit van de feiten.

Menig schrijver op dit forum zou in dat geval moeten worden veroordeeld voor dezelfde feiten. Terwijl de context van het forum duidelijk draait om het verzamelen van kennis rond de feiten en het zoeken naar hypotheses. Zolang het gebruik van namen geen rechtstreekse beschuldiging is die in alle duidelijkheid wordt geuit, maar in de context van hypothese en feitenkennis valt, doe je niets strafbaars.

Stel je voor wat een schandaal er zou ontstaan als het gerecht de forumleden hiervoor zou willen vervolgen. De pers zou in de handen wrijven en het gerecht zou weer eens in een slecht daglicht komen te staan. Maak je er niet druk in om het gebruik van namen. En wat Google-zoekmachines betreft, wel daar is het al lang te laat voor.

Servo per Amikeco