221 (edited by club_le-happy-few 15-04-2008 17:07)

Re: Verhaal van Kuros

Het is toch best dat men op zeker speelt en alles 10 x hercontroleert. Voor jullie is het gewoon lectuur, maar voor hem is het een deel van zijn leven! Het zou zonde zijn dat hij niet geloofd wordt omdat hij links of rechts iets vergeet te vermelden.

Hij heeft nog tijd tot 2015 om met zijn verhaal naar buiten te komen wink

Hopelijk doet hij het op het juiste moment, en wanneer dat is kan alleen hij (en zijn advocaat) beslissen / gokken.

Ik ben ook enorm benieuwd om alles te lezen maar laat ons niet egoïstisch worden. Het belang (waarheid achterhalen betreffende de moorden) is toch van groter belang dan onze nieuwsgierigheid.

Re: Verhaal van Kuros

Hallo Forumleden...

Net als jullie ben ik (als Nederlander zijnde) ook gëinteresseerd in één van de grootste Misdaadmysteries... De Bende van Nijvel. Ten tijde van de bloeddorstigste aanslagen, in 1985, was ik 19 jaar oud en kan me de impact welke dit, zéér zeker ook in nederland, teweeg bracht ook goed herinneren. Ik kan me herinneren dat er in die dagen ook in ons land veel gespeculeerd werd over het hoe- wie- wat- en vooral waarom?!? Ook vragen in de media in de trant van: "Kan dit ook bij 'ons' gebeuren????" bracht net als in België ook bij veel inwoners in de grensgebieden (waar ik zelf ook woonachtig ben) van Nederland de nodige angst teweeg. Vooral omdat veel inwoners die dicht tegen België woonachtig zijn vaak de mega-warenhuizen, als de Colruyt en Delhaize, bezochten en thans nog steeds bezoeken omdat 'wij' die hier in Nederland in de jaren '80 niet hadden.
Het mysterie van De Bende heeft mij sindsdien ook nooit losgelaten. Ik ben zeer zeker bekend met de feiten, namen, plaatsen etc. Ook mede dankzij de vele boeken die oa over de Bende en aanverwante donkere en ook sinistere kanten van België verschenen zijn.
Ook dit forum is een aanwinst in dat opzicht. Ik ga verder ook geen nieuwe theorieën aandragen daar ik denk dat heel veel al gezegd is.
Ik las verder op dit forum dat er een mogelijkheid zou kunnen zijn dat er ook nederlanders bij  een vermeende bende-aanslag betrokken geweest 'zouden kunnen zijn'. Interessant.... In ieder geval met het oog op "de Reus" zou dit mogelijk kunnen zijn. In die jaren stonden nederlanders bekend als "langste bevolkingsgroep" ter wereld. Ikzelf acht de kans overigens zéér klein aangezien ik denk dat alles zich op schaal gemeten in een relatief kleine kring heeft afgespeeld, ook al door alle betrokkenen die hier reeds vernoemd zijn.
In ieder geval een boeiend forum met de complimenten aan Web-beheerder Ben! Dat mag gezegd worden.

Kuros, mischien een idee om Nederland's bekendste - tevens roemrucht smile -Misdaadverslaggever Peter R. de Vries deelgenoot te maken met jouw nog uit te komen bevindingen? De Bende van Nijvel is, zoals jullie allemaal wel weten, ook vaak genoeg een issue geweest in nederlandse actualiteitenprogramma's.

Allen gegroet en keep-up the good work!

NightHawk

223 (edited by Biggus Dickus 16-04-2008 13:05)

Re: Verhaal van Kuros

Ze komen oog in oog met elkaar en schieten Vanden Steen dood,maar de kogels doorzeven zijn lichaam en komen in het lichaampje van het dochtertje terrecht.

De grote Bende-man, die duidelijk de leiding over het commando had, schoot de winkelende vader in de buik. De man viel voorover, hij werd met een nekschot afgemaakt. Het dochtertje, dat zich op haar vader gooide, werd even koud afgeschoten.

Dit zijn twee uiteenlopende versies, en kunnen zeker in de piste 'iemand te veel/iemand te weinig vermoord' een wereld van verschil betekenen. Welk is de juiste?

224

Re: Verhaal van Kuros

Dit zijn twee uiteenlopende versies, en kunnen zeker in de piste 'iemand te veel/iemand te weinig vermoord' een wereld van verschil betekenen. Welk is de juiste?


Ik denk dat 1 zaak wel zeker was,dat Meneer Vanden Steen duidelijk afgemaakt moest worden.
De Bende schoot zomaar in het wild,maar diegene die ze moesten hebben werden toch met een kogel in het hoofd afgemaakt,daarom denk ik bijna zeker dat het om afrekeningen gaat.

Wat ik mij ook af vraag is het volgende:
Zou het kunnen dat de Bende Van Nijvel in Aalst werd gekopieerd door na-apers?
Dat er mensen uit het aalsterse achter dit complot zitten?

De wapens zijn nooit teruggevonden die in aalst gebruikt zijn,auto's idem.
Enkel kogelhulsen van die wapens in de zakken.

Hebben de na-apers deze overval in de schoenen van de Bende van Nijvel geschoven? En heeft de echte Bende van Nijvel daarom al die wapens in het kanaal gegooid,zo moeilijk moet het toch niet geweest zijn om te weten welke wapens er gebruikt waren (mss via politie),en daarom hebben ze kogelhulsen van die wapens in die zakken gedropt, en zo probeerde de echte de Bende van Nijvel alle schuld in de Bende van Aalst te schuiven.

Het was het perfecte moment om die wapens dan te droppen,en als ze de Bende van Aalst gepakt zouden hebben,was de echte Bende van Nijvel gerust. Misschien ver gezocht maar ik twijfel toch soms aan die overval in Aalst, ook omdat het uit hun gebied ligt. En dat een paar mensen in Aalst het precies wisten dat het ging gebeuren.

225 (edited by Biggus Dickus 16-04-2008 15:48)

Re: Verhaal van Kuros

Het was het perfecte moment om die wapens dan te droppen,en als ze de Bende van Aalst gepakt zouden hebben, was de echte Bende van Nijvel gerust.


Als dat het geval zou zijn, is het wel merkwaardig dat na Aalst de overvallen gestopt zijn aangezien men zowel de Bende van Nijvel als de hypothetische Bende van Aalst niet bij de lurven heeft kunnen vatten. Dan stelt zich de vraag waarom dit dan juist 'het perfecte moment' was. Was de Bende van Nijvel sowieso zinnens ermee te kappen?

226

Re: Verhaal van Kuros

Biggus Dickus wrote:

Het was het perfecte moment om die wapens dan te droppen,en als ze de Bende van Aalst gepakt zouden hebben,was de echte de Bende van Nijvel gerust.


Als dat het geval zou zijn, is het wel merkwaardig dat na Aalst de overvallen gestopt zijn aangezien men zowel de Bende van Nijvel als de hypothetische Bende van Aalst niet bij de lurven heeft kunnen vatten. Dan stelt zich de vraag waarom dit dan juist 'het perfecte moment' was. Was de Bende van Nijvel sowieso zinnens ermee te kappen?


Ik denk dat ik iets over het hoofd heb gezien,ik denk dat er tussen die wapens,wel andere zaken lagen,zoals een koffer met geld stukken en cheque's,als ik juist ben.

227

Re: Verhaal van Kuros

Psychopaat of niet?
Eigenlijk als je het nu eens goed bekijkt moet men er toch vanuit gaan dat die organisatie meer dan één paar handen boven hun hoofden moeten gehad hebben hé.
De manier hoe men die wapens in die zakken vindt sluit ook aan bij een psychopaat (=die houden zaken bij als souvenirs-Mijnheer X??)

De mysterieuze mijnheer X uit het Bende-onderzoek :
Gestoord, onvoorspelbaar, inconsequent, egocentrisch, megalo-mythomaan en masochist. Dat was hij allemaal, de geheimzinnige Mijnheer X die in 1985 bij de staat werkte, een criminele bende leidde en dingen uitstak die de fictie overtroffen. De Bende van Nijvel? Wie is hij? En waarom zwijgen diegenen die het weten al meer dan 20 jaar? Hoog tijd dat de minister van Justitie klaarheid brengt.
Tekst van op de site misschien intressant om eens helemaal te lezen : Daders » Mijnheer X

Waarom?

Ga je anders al die wapens en alle andere zaken bijéén gooien in een kanaal?
Het was de bedoeling dat men ze zou vinden,en men wist dat men hen niets kon maken,anders doe je zoiets toch niet.
Dit stelt het einde van de Bende voor,gewone gangsters zouden dan toch wel andere plaatsen zoeken om iets te verbergen,en die zouden hun eigen misdaden toch niet aan elkaar koppelen??

Ik denk toch dat aan de top iemand als "Mijnheer X" moet gestaan hebben.
Met hulp van mensen die even gek waren wellicht en dezelfde (extreem) rechtse sympatieën hadden en graag met wapens speelden.
Iemand met macht en wetende dat ze hem op de één of andere manier niets konden maken,ook al ging hij meer dan één keer over de schreef,meer zelfs.
Beijer had het ook al over de Staatsveiligheid en ik denk ook dat we langs daar moeten passeren willen we de  echte waarheid te weten komen,ik denk dat daar het echte motief te ontmaskeren is.Maar het zal bij denken blijven vrees ik,zekerheid zullen we nooit hebben over het echte motief.

228

Re: Verhaal van Kuros

Kuros zou je niet eens IETS van je laten horen? Al is het maar om je geloofwaardigheid te behouden? hier worden vragen aan jou gericht maar je geeft geen teken van leven!
Is het dan zo verwonderlijk dat mensen het raar vinden dat ze niks meer van je horen sinds je met je verhaal op de proppen ging komen.  Je schreef dat het uiterlijk een week ging duren... alle respect als het langer duurt maar geef er dan een beetje uitleg bij. Besef dat mensen iedere dag dit forum raadplegen omdat je hun interesse hebt opgewekt en ze er mee bezig zijn en weer hoop krijgen op een ontrafeling van het mysterie. hopelijk ben je iemand die de bal aan het rollen wil brengen en niet iemand die er op kickt om honderden mensen aan het lijntje te houden.

Re: Verhaal van Kuros

Misschien mag hij momenteel niet reageren ... (als dossier naar advocaat is).

Re: Verhaal van Kuros

club_le-happy-few wrote:

Misschien mag hij momenteel niet reageren ... (als dossier naar advocaat is).

Hoezo????..... Als dit dan zo is dan kan/mag hij dit toch hier op het forum wel laten weten?!? Whats the Problem wink