291

Re: Verhaal van Insider

Sinds de nieuwe post van Insider/Van Haperen begin deze maand is het toch duidelijk dat Insider Van Haperen is. Het kiezen voor dezelfde naam insider na 2en een half jaar afwezigheid is ook niet evident, hij had evengoed een ander nickname kunnen aanmaken. Ook respect voor Rende Van De Kamp recht voor de raap met de deur in huis vallen, nu zijn verblijf was van korte duur, en hij heeft zijn sporen vakkundig gewist. Misschien als mensen uit bepaalde milieus gaan praten kan er nog beweging in het dossier komen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Verhaal van Insider

Insider zijn mailadres staat op naam van ... jawel Peter VH. Hij heeft zelf de hint gegeven, maar niemand heeft het willen zien.

Servo per Amikeco

293

Re: Verhaal van Insider

dim wrote:

noorderling, na een hoopje Insider-bashing en sporadisch een eitje horen was je al maanden van de radar verdwenen, nu pas opduikend om hetzelfde oude spelletje weer te beginnen. Ben, jij bent hier moderator, maar misschien wordt het tijd om de niet ter zake doende reacties op te kuisen want er zijn er hier een paar die er genoegen in scheppen om "de vis te verdrinken"? En neem ook deze post dan maar mee met de stofzuiger.

dim, ik kan je vraag niet uitvoeren. Of we het nu graag hebben of niet, de "niet ter zake doende reacties" zijn onderdeel van deze discussie. Ik kan enkel aan de leden van dit forum vragen om "on topic" te blijven. Als dat niet gebeurd, kan ik het topic tijdelijk sluiten zoals ik in het verleden - jammer genoeg - al eens heb moeten doen.

We moeten ook begrip hebben voor elkaar. Wat voor sommige totaal irrelevant lijkt, kan voor de persoon die de vraag stelt, net zeer belangrijk zijn om een verhaal te kunnen begrijpen. De vragen moeten wel nut hebben en er moet een duidelijke link zijn met het onderwerp. Vragen stellen om het topic in een andere richting te sturen of bewust mensen te kwetsen, zijn niet toegelaten.

noorderling wrote:

Tuurlijk als je het niet zelf af kan, dan maar ome Ben erbij halen.

noorderling, iedereen is altijd vrij om een vraag te stellen aan mij (als beheerder van dit forum). Dat heeft niets te maken met "ome Ben erbij halen".

Graag wil ik jullie er ook aan herinneren dat ik in 2010 dit topic al eens heb gesloten omdat het niet meer mogelijk was om op een normale, constructieve manier te communiceren met elkaar. Daarom was ik genoodzaakt om een oproep te doen aan alle leden van dit forum. Deze "open brief" kan je nog steeds lezen » Forum

Als laatste wil ik ook aangeven dat ik als beheerder respect heb voor het feit dat Insider zijn verhaal hier doet. Heeft het iets met de Bende te maken? Dat is een taak voor de onderzoekers. Blijkt dat het er niets mee te maken heeft, dan hebben we toch weer een mooie getuigenis uit de jaren '80.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Verhaal van Insider

dim, wat jij insider bashing noemt, is volgens mij enkel maar een poging om te kunnen vaststellen of Insider de waarheid spreekt. Niemand heeft zin om jaren op een verkeerd spoor te zitten omdat hij de eerste de beste op een forum geloofde. En dat lijkt mij toch redelijk on topic te zijn.

Servo per Amikeco

Re: Verhaal van Insider

Dank voor de hulp. En je hebt helemaal gelijk. Maar ik denk zinloos, want dit is de toon die dim en Boemerang altijd tegen mij aanslaan als ik tegen hun denkbeelden in ga. Ik ben er aan gewend geraakt.

dim wrote:

noorderling, na een hoopje Insider-bashing en sporadisch een eitje horen was je al maanden van de radar verdwenen, nu pas opduikend om hetzelfde oude spelletje weer te spelen, er genoegen in scheppen om "de vis te verdrinken"?.

Ik blijf een gentleman en gewoon inhoudelijk reageren. Wel kritisch, dat hoort zo op een forum.

Re: Verhaal van Insider

Ik wil geen partij trekken in deze discussie, enkel voorkomen dat een poging tot het bevestigen/weerleggen van insider zijn verhaal niet vroegtijdig uit de lucht wordt geschoten omdat sommigen reeds een onvoorwaardelijk hard geloof aan het verhaal hebben gehecht. Het is correct dat we elke strohalm moeten gebruiken en het eert elke amateur-onderzoeker dat hij alle pistes bewandelt. Maar een onderzoeker moet ook nuchter kunnen overwegen of een piste de moeite waard is, voordat men ze inslaat.  We moeten Peter de kans geven de nodige bewijslast voor te leggen die zijn verhaal voldoende bevestigd, zodat niemand nog twijfelt.

Servo per Amikeco

297

Re: Verhaal van Insider

Laat ons DeadLetterBox raad opvolgen. Laat ons ieder voor zich het verhaal van "Insider" lezen en ontleden. Laat ons nota's nemen van gezegdes van Insider waaraan we twijfelen en verklaren waarom we twijfelen. Ik ben er van verzekerd dat Insider zal antwoorden. Maar laat het ons beleefd en met tact vragen.

Zelf heb ik enkele vragen aan hem, maar ik wacht nog even af.

298

Re: Verhaal van Insider

Charly wrote:

Als het immers gegaan is zoals Van Haperen zegt, had Bouterse meer dan reden genoeg om die figuren tegen de muur te zetten en af te knallen en mogen de eertijdse Nederlandse en Belgische regeringen ongerust worden.

Is dat zo?

299

Re: Verhaal van Insider

Insider, enkele vragen om dit alles terug op topic te brengen (het zijn er heel wat, dus antwoord ze gerust in etappes, ik oefen wel geduld uit):

  1. Werd je ook op de hoogte gesteld van het CIA-plan (onder de vleugels van Casey) om Suriname binnen te vallen aan de hand van 175 Koreaanse commando's? Een plan dat door "Secretary of State" George Schultz (vanaf juli 1982 als opvolger van Haig) uiteindelijk afgevoerd werd wegens te "geschift".

  2. Waren er ergens in je ervaringen met Gladio, Suriname, I&O, ... tekenen van inmenging door de Mossad te bespeuren? zouden Bouhouche, Beijer, Mendez en/of Smets mogelijk voor de Mossad gewerkt kunnen hebben?

  3. Voor wie werkte Al Ajjaz? Voor eigen conto als wapenhandelaar, of toch in hoofdmaat voor de Amerikanen, Israël en/of Saoudi-Arabië ... of speelde hij dubbel of driedubbel spel? U beweert dat hij een goede vriend was van Bob Denard, kunt u daar meer over kwijt? (en eventueel ook indien er een link mocht zijn met Schramme)

  4. Hoe verbindt u de zigeuner "Pinta" Farkas aan de rest van het netwerk? Via welke schakels en tussenpersonen werd deze "marginaal" bij het Gladio-systeem betrokken? Zelfde vraag voor Papadopoulos. Via Bultot?

  5. Bent u tijdens uw wapenhandelmissies naar Beiroet ergens op Armand Geschier en/of Bougerol gestoten? Zeggen de namen van volgende Libanezen u iets: Antoine Harrouk, Hani Chamoun, Pierre Attala, Kalil Moussalem, George Kassis, Youssef Chebib, Hage Maroun, Marc Menassa? En Willy Pourtois, Montgomery Kee en/of Van Baelen?

  6. Enige info over de S.O.F. Jean-Claude Darville, of u onbekend? zijn er andere Belgische huurlingen waar u mee te maken kreeg?

  7. U zou naar eigen zeggen Adriano Vittorio ontmoet hebben maar deze zou geen rol gespeeld hebben in de feiten: in welk kader moeten we deze ontmoeting zien en hoe bent u zeker dat hij met dit alles niets te maken had?

  8. In welke mate acht je het waarschijnlijk dat "lokaal geboefte" uit bv. de Borinage, Waterloo, Nijvel, Eigenbrakel, ... werd ingeschakeld voor een aantal van de Bende-acties?

Met dank!

300

Re: Verhaal van Insider

"Volunteers tread where the CIA is nog allowed"

He was in his mid-40's and he had a good job as a clinical psychologist, teaching and conducting a private practice. But he was getting antsy. ''I was tired of seeing patients and tired of teaching,'' he said the other day.

So, telling his wife he was going on a vacation with the boys, he flew to Mexico, he said, and took part in a raid on the home of a drug dealer who had welshed on a deal. He said he got a commission on a $250,000 debt he collected - plus a dose of shrapnel from a grenade.

A few months later, he said, he was leading patrols and staging ambushes in Nicaragua, and early this year he was in the jungles of South America training young men to overthrow the Government of Suriname.

Bron: The New York Times | Joseph B. Treaster | 9 september 1984

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.