161

Re: Patrick Haemers

Blijkbaar heeft Haemers ooit (toen hij in de gevangenis van Vorst zat) een brief geschreven naar volksvertegenwoordiger Van Rossem waarin hij Jean Bultot, de adjunct-directeur van de gevangenis van Sint-Gillis, op de korrel nam. Bultot zou hem en de bende van Johnny De Staerke – de broers Pulci, Dominique Salesse en Sergio Papadopoulos – begin 1985 een vet contract hebben voorgesteld. De daders kregen één miljoen frank cash per persoon (25.000 euro) plus de buit en een opleiding in de Phenix, een schietclub. Eric Lammers coördineerde de actie.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

162

Re: Patrick Haemers

(...) Ik heb een van de daders [van de overval in Aalst] beschreven, met de pukkel op zijn wang. Ik heb er achteraf Patrick Haemers in herkend. Jaren geleden al heb ik dat aan de speurders gezegd en hebben ze me vierkant uitgelachen. Eén van speuders beweerde dat het Haemers niet kon zijn, omdat die op dat ogenblik in de gevangenis zat. Pas veel later kwam ik erachter dat dat niet het geval was. Haemers had op 4 november 1985, vijf dagen voor de overval in Aalst, nog een postwagen in Verviers overvallen.

Een postwagen: dat is nog zo'n vreemde toevalligheid. De man die op mij heeft geschoten, droeg een juten postzak met een zwarte posthoorn. Commissaris Eddy Vos wil niet te diep ingaan op mijn opmerkingen over Patrick Haemers. Hij wil alleen kwijt dat er destijds onderzoek naar Haemers is gevoerd maar dat er "geen materiële elementen" zijn gevonden die hem in verband brengen met de Bendeovervallen.

Uit: "Niet schieten, dat is mijn papa!"

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

163

Re: Patrick Haemers

Patrick Haemers,een coke snuivende soort in ze gedachten mesrinetype, maar hij heeft de zakenwereld van Brussel met echte gangsters in contact gebracht. Hij is bibberende in ze cel zonder drugs tot de conclusie gekomen!

164

Re: Patrick Haemers

Waarom blijft Haemers in de jaren '80 altijd overvallen plegen?

165

Re: Patrick Haemers

LEO wrote:

Ook ik liet me hierdoor vangen aan de Delhaize in Overijse: Als bewaker gevraagd of hij zijn motorhelm kon afzetten voor het warenhuis te betreden, geen probleem. Gevraagd om de inhoud van zijn lange sportzak (die over zijn rug hing) te tonen, vier tennisraketten, geen probleem. Sportzak bij mij gehouden ivm winkeldiefstallen. Mezelf dus immobiel gemaakt want ik was verantwoordelijk voor de achtergelaten sportzak en helm aan de inkom van de winkel. De brave jongen kwam hondeneten kopen tegen sluitingsuur. Waarvoor m'n exkuses.

Heb je het hier over Haemers Leo? En zoja, in welk jaar was dat?

166

Re: Patrick Haemers

peter wrote:

Waarom blijft Haemers in de '80 jaren altijd overvallen plegen?

Omdat hij het geld nodig heeft om zijn levensstijl te kunnen betalen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

167

Re: Patrick Haemers

Haemers heeft andere mensen weer mee getrokken.

Haemers was blind en gek. Wie schiet een supermarkt leeg. Wie liet geldwagens exploderen.

168

Re: Patrick Haemers

peter wrote:

Wie liet geldwagens exploderen.

Amateuristisch, maar inderdaad op zijn bevel werden er transporten opgeblazen. Kostte meerdere mensen het leven.

169

Re: Patrick Haemers

Kent er iemand van dit forum Rudy De Jonghe, de man die Patrick Haemers opspoorde en arresteerde. Graag had ik hem het volgende willen vragen:

  • Is er een mogelijkheid dat Patrick Haemers de man was die David Van de Steen zag in Aalst?

  • Wat bedoelde Basri Basjrami met "Wij waren in Overijse aanwezig, maar wij hebben dat kind niet neergeschoten."

De man is doodziek. Hij moet de psyche van Haemers goed gekend hebben en dus ook de mogelijkheid of hij op één of andere manier betrokken was bij Bende van Nijvel.

170

Re: Patrick Haemers

Vraag hem meteen ook waar dat geld voor Vanden Boeynants zit. Die uitspraak van Basjrami moet volgens mij letterlijk geïnterpreteerd worden: ze waren in Overijse, maar niet op de plaats van de overval en hebben dus ook het kind niet doodgeschoten. Ze moeten dus een alibi gehad hebben en de politie zal dat wel hebben nagecheckt.