241

Re: Verhaal van Kuros

believer wrote:

Zou je er niet beter mee ophouden Kuros en ergens anders met de mensen hun voeten gaan rammelen?

Denk jij nu echt dat hij met onze voeten rammelt, ofwel wil jij zelf dat de waarheid niet uitkomt, ofwel besef je niet dat dit misschien wel de laatste kans is. En wordt het niets, dan is het zo maar het niet proberen zou dom zijn, want de kans bestaat dat men een stap dichter komt bij de moordenaars/opdrachtgevers. Als het allemaal zever is ga je dan een advocaat onder de arm nemen en betalen voor de lol? Ik denk het niet.

Iedereen op dit forum zal dit begrijpen, en de grote lijnen stonden al eens op het vorige forum (natuurlijk zonder namen te noemen). Het is misschien jammer voor de wachters maar iedereen met gezond verstand zou dit moeten begrijpen en als er doorbraak komt zullen we het wel horen. En zal hij ons zeker op de hoogte houden.

believer wrote:

Mensen, ben zelf van Aalst en weet ondertussen wie Kuros is en raad jullie aan om niet meer op zijn hersenspinsels in te gaan als jullie op dit forum toch het niveau willen behouden!

Ik ben ook van aalst en ik weet dat er in aalst smeerlappen zitten die al meer dan 20jaar los lopen die medeplichtig zijn.

242

Re: Verhaal van Kuros

Iedereen kan zeggen dat hij een advocaat onder de arm neemt en iedereen kan een verhaal schrijven door wat gegeven aan mekaar te naaien en die dan zogezegd te linken aan zijn privéleven. Iedereen die van Aalst is kan binnen de dag de indentiteit van meneer Kuros achterhalen door wat rond te vragen en wat research te doen. Dus waarom zouden die vermeende criminelen in Aalst daarmee wachten tot meneer Kuros zijn verhaal naar buiten brengt?

Zouden ze hem dan niet een bezoekje brengen voordat hij zijn verhaal naar buiten om te voorkomen dat ze in de problemen komen? Zouden ze hem zomaar laten doen en hun zorgeloze leventje op het spel zetten? Ze hebben een gans land in rep en roer gezet en nu zouden ze meneer Kuros zomaar laten doen? Hij is een eerstelijnsgetuige die het gezicht van alle leden gezien heeft en een directe link naar de bende kent. En toch loopt hij hier nog rond? De bende zal één keer vergevingsgezind geweest zijn! Wat heeft hij geluk! Dan moet hij nu toch ook niet vrezen!

243

Re: Verhaal van Kuros

Ik wacht zeer geduldig af, maar het begint inderdaad lang te duren. Alhoewel we weten al 20 jaar niks dus enkele weken gaan nu ook het verschil niet maken.

244 (edited by Renne 28-04-2008 17:37)

Re: Verhaal van Kuros

Ik weet dat hij een advocaat onder de arm genomen heeft. Voor U klinkt het misschien ongeloofwaardig maar stel U in zijn plaats. Ga jij dan een advocaat nemen en zijn raad niet opvolgen. Wat heeft hij te verliezen in deze zaak? Niets. Waarom zou hij met de pakken blijven zitten.

believer wrote:

Zouden ze hem dan niet een bezoekje brengen voordat hij zijn verhaal naar buiten om te voorkomen dat ze in de problemen komen?

Neen, weet je waarom? Kuros heeft na Aalst klacht ingediend, dat is zijn levensverzekering. Want na de aanslag zijn er ook nog 2 mannen naar de zaak gekomen. Of dat met de Bende te maken had is geen zekerheid maar het waren louche figuren die er nog nooit gezien waren, toeval? Het kan maar ik denk dat het om het verwittigen was, zwijgen of we vinden u. Maar omdat hij klacht ingediend heeft zou er bij het minste een verband kunnen gelegd worden.

Voorlopig zullen we moeten wachten en kijken wat er gaat gebeuren, de details die ik mag/kan zeggen zal ik zeker laten weten. Dit is geen spelletje hoor en geen verzonnen verhaaltje. Hij heeft al veel werk verricht en al veel tegenslagen gekend, Jumet heeft vroeger nooit onderzoek gedaan, alleen tegengewerkt. Hopelijk kunnen ze nu niet anders dat hun werk te moeten die ze moeten doen. Maar ophouden zou dom zijn, zeker als de puzzelstukken in elkaar beginnen vallen.

245

Re: Verhaal van Kuros

Dat zou dan toch ook de eerste keer zijn dat de bende een verwittiging geeft. Dat is hun stijl niet! Als Kuros iets moest weten dan kon hij dat nu niet meer navertellen! De bende was een waterdichte organisatie dus een lek laten ze niet toe!

En die twee onbekende louche figuren, daar heeft hij dan klacht tegen onbekenden tegen ingediend? Is dat zijn levensverzekering meer dan 20 jaar later? Dit houdt geen steek! Heeft hij eigenlijk één tastbaar bewijs van dit verhaal?

246

Re: Verhaal van Kuros

believer wrote:

Dat zou dan toch ook de eerste keer zijn dat de bende een verwittiging geeft. Dat is hun stijl niet!

Maar het is misschien ook de eerste keer dat ze een doelwit missen, ik zeg misschien. Kuros heeft toen gedacht dat het gewoon toeval was en dat hij geluk gehad heeft.

believer wrote:

Als Kuros iets moest weten dan kon hij dat nu niet meer navertellen! De bende was een waterdichte organisatie dus een lek laten ze niet toe!

Hadden ze hem vermoord nadien, met die klacht dat ze voor de aanslag in de zaak zijn geweest dan is er een verband, dan wisten ze dat ze in de zaak zijn geweest voor hem. In ieder geval er is genoeg stof om te onderzoeken, hopelijk gebeurt het ook. Waarom zou hij het zo moeten laten? Geef daar een goede reden voor!

Re: Verhaal van Kuros

believer wrote:

Dat zou dan toch ook de eerste keer zijn dat de bende een verwittiging geeft. Dat is hun stijl niet! Als Kuros iets moest weten dan kon hij dat nu niet meer navertellen! De bende was een waterdichte organisatie dus een lek laten ze niet toe!

Sterker nog, ik ben van mening dat de talloze berichten hier de interesse van de landelijke pers allang gewekt zouden hebben. België wacht tenslotte al bijna 25 jaar op de oplossing en elke strohalm is er één, nietwaar? Heb Kuros al eerder een tip gegeven om (mischien ook al omwille van zijn veiligheid) zijn bevindingen eens te bespreken met Peter R. de Vries Misdaadverslaggever. Ook hier in Nederland zou de 'ontmaskering' van de Bende van Nijvel één van de geruchtmakende spraakmakende zaken worden daar ben ik van overtuigd! Op www.peterrdevries.nl kan Kuros in contact komen desgewenst in samenspraak met diens advocaat.

Ik hoop dat Kuros de mensen in België en vooral alle slachtoffers van de Bende van Nijvel niet 'blij' maakt met een zogeheten Fantasieverhaal. Ik denk dat België na al die jaren gewoon recht heeft op de waarheid. Ook al zou dit een ongelooflijk Shock-effect veroorzaken!

248

Re: Verhaal van Kuros

Had Kuros niet pas jaren later door wat er zich allemaal rond zijn persoon afspeelde? En hoe kan je klacht indienen tegen klanten die in een horecazaak komen zonder de boel daar op stelten te zetten of iets verkeerd te doen? Tegen wat dien je dan klacht in? Of laat je een pv opstellen om te laten constateren dat ze er geweest zijn? Zonder getuigen?

Ik ben een jaar geleden dit forum en de site bijna dagelijks beginnen volgen. In het begin was ik gefacineerd door Kuros zijn verhaal en zijn uitlatingen omdat hij mij het gevoel gaf dicht bij de bende te staan en het onderzoek misschien tot de waarheid te leiden. Maar dan ga je de zaken wat dieper uitspitten en besef je dat er constant in raadsels gesproken wordt, zonder te concretiseren. Kuros kan het spelletje rekken tot mensen naar het volledige verhaal beginnen te vragen. Dan trekt hij zijn staart in en belandt alles in de vriezer. Zijn dossier is zogezegd bij een advocaat en het blijft maar duren en duren.

Het ging een week duren voor de lezers hun honger naar antwoorden eindelijk gestild zou worden, maar ondertussen worden ze al bijna twee maand aan het lijntje gehouden. Kuros zelf hoor je intussen niet meer, hij laat anderen voor hem het vuile werk opknappen. Als er al anderen zijn. Zoals in een ander topic waar iemand wat te grof antwoordt en dat vijf minuten later was het omdat een ander member toevallig bij hem was en in zijn  plaats had geantwoord.

Ik hoop maar Renne of moet ik Kuros zeggen dat het onderzoek hier op dit forumniveau ook al niet op een dwaalspoor word gezet! En dan niet om het onderzoek af te remmen maar omdat ne plezanten het leuk vindt mensen te manipuleren op een gemakkelijke, laffe, anonieme wijze.

249

Re: Verhaal van Kuros

believer wrote:

Zou je er niet beter mee ophouden Kuros en ergens anders met de mensen hun voeten gaan rammelen?

Dat is een beslissing die Kuros zelf moet maken. Moest blijken dat Kuros met 'onze voeten rammelt' dan zal ik als beheerder wel genoodzaakt zijn om in te grijpen, maar op dit moment heb ik geen enkele informatie die zou kunnen bewijzen dat hij het verhaal verzint.

believer wrote:

Zouden ze hem dan niet een bezoekje brengen voordat hij zijn verhaal naar buiten om te voorkomen dat ze in de problemen komen?

Zou dat dan niet bewijzen dat hij gelijk heeft? Als ik de Bende zou zijn zou ik niets doen, net om hem gemakkelijker als een fantast af te schilderen.

believer wrote:

Dat zou dan toch ook de eerste keer zijn dat de bende  een verwittiging geeft. Dat is hun stijl niet!

Daarmee ben ik het toch niet helemaal eens. Kijk maar eens naar de Bende-aanslag in Aalst, de verwittigingen waren overval: wapens die gevonden werden, niet al te subtiele verkenningen, verdachte wagens, ... En nu geef ik enkel maar het voorbeeld van de aanslag in Aalst. Je kan de Bende van veel beschuldigen maar niet van het feit dat ze subtiel te werk gingen. Of daar verwittigingen bijhoren bij bepaalde personen weet ik niet, maar ik zou er in ieder geval niet van verschieten. Kijk bijvoorbeeld ook maar naar de overval en dubbele moord in Anderlues, er zijn aanwijzingen dat de juwelier zich bedreigt voelde en daarom een wapen had gekocht.

NightHawk wrote:

Ook hier in Nederland zou de 'ontmaskering' van de Bende van Nijvel één van de geruchtmakende spraakmakende zaken worden daar ben ik van overtuigd!

Het valt me inderdaad op dat de Nederlandse pers met veel interesse de zaak rond de Bende van Nijvel volgt. Ik weet nog dat het programma Netwerk twee documentaires had uitgezonden toen het de twintigste verjaardag van de aanslag in Aalst was. Wat deden ze op de VRT? Eén klein nieuwsstukje ergens achteraan het nieuws. Buiten een paar journalisten, heeft de media in België nog maar weinig interesse in dit dossier. Of de VRT moest een paar spectaculaire - maar totaal nutteloze - beelden vinden van naakte mensen in confituur. Dan zijn ze er als de kippen bij.

Het is ook niet mijn taak of de taak van deze website om op zoek te gaan naar de waarheid, dat is de taak van de speurders. Of als het de speurders niet lukt, de taak van onderzoeksjournalisten. Ik probeer enkel via deze site mensen informatie te geven over de Bende. De informatie die u hier leest is ook al allemaal eens verschenen in de pers of in boeken.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

250

Re: Verhaal van Kuros

Inderdaad kuros is zich later gaan beseffen dat alles wel eens geen toeval zou kunnen geweest zijn. Ik probeer te antwoorden op wat ik kan omdat ik heel geïntresseerd ben in dit dossier en ik heb gezegd dat het verhaal er na een week ging komen. Kuros wou het gewoon op site plaatsen en ging daarom naar een advocaat om uitleg en raad te vragen, vooral i.v.m. namen. Maar de raadsman besliste dat er meer aangevangen kan worden.

Tegen die 2 mannen is geen klacht ingediend (als ik juist ben). Hun bezoek was wel opvallend, net na de aanslag. Er is wel klacht ingediend tegen die 6, die hadden ook niets misdaan hé, maar het toch de moeite om dit te vermelden. Hier is een getuige van. Jumet is hier formeel in en zijn er zeker van dat dit de Bende was. Ze vroegen zich alleen af waarom ze daar kwamen? Toen wist hij het antwoord niet. Toeval dacht hij.

believer wrote:

Ik hoop maar Renne of moet ik Kuros zeggen dat het onderzoek hier op dit forumniveau ook al niet op een dwaalspoor word gezet! En dan niet om het onderzoek af te remmen maar omdat ne plezanten het leuk vindt mensen te manipuleren op een gemakkelijke, laffe, anonieme wijze.

Kuros hoopt dat ze al zijn informatie gaan controleren of checken, wie hem een fantast noemt moet maar bewijzen dat zijn woorden fantasie zijn. Dat eens alles checken en dat ze dan eens conclussies trekken. Het is wel makkelijk om iemand een fantast te noemen, zonder zijn verhaal te onderzoeken. Zo heeft men al meerdere mensen bestempeld.

believer wrote:

Maar dan ga je de zaken wat dieper uitspitten en besef je dat er constant in raadsels gesproken wordt, zonder te concretiseren.

Daarom dat hij het helemaal op het forum wou plaatsen, dat iedereen het kon lezen en niet in stukken en brokken. Er is al meer dan 20 jaar geen doorbraak, dus ik denk dat het verstandig is dat hij de raad van die advocaat volgt voor hij het hier op het forum zet.