Re: Diegem: Café De Pomp

Dim, dit is zeker een zeer concreet spoor.

Vraag 1: Ja.
Vraag 2: Ja dat is bevestigd, dit was in het bijzijn van 2 leden van de staatsveiligheid.
Vraag 3: Dat dacht ik gelezen te hebben. Iemand had Julien De Staerke samen met Daniel Van Cutsem in een zwembad gezien. Ik zal het opzoeken.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

72

Re: Diegem: Café De Pomp

Dank. Wat betreft Van Engeland, ik weet dat die onder druk gezet is door twee leden van de Staatsveiligheid, na Paraguay dacht ik, maar in welke mate zijn z'n beweringen bekend geraakt en waar zijn ze te vinden?

Re: Diegem: Café De Pomp

dim wrote:

Dat wordt toch echt wel een serieus geheel. Ongelooflijk eigenlijk dat daar nu maar info over komt binnen gesijpeld. The end, staat al die data ook in het boek van Geens of wat is telkens de bron voor de volgende 3 punten?

1. Familielid Van Deuren die vrienschap bevestigt tussen Lammers en Deuren (heb je het over "Calimero"?).
2. Van Engeland die verband tussen Dekaise en De Pomp bevestigt (dat zou zeer belangrijk zijn lijkt me).
3. Daniel Van Cutsem die bevriend was met Julien De Staerke.

Je hebt gelijk dat het een interessante piste kan zijn. Vooral wat jij hebt aangetoond met het overlijdensbericht toont dat niet alles een kwakkel is. Ook de ontdekking dat het om Willy Van Cutsem gaat is een belangrijke bijdrage aan het documentgedeelte van het forum. De vrouw van Willy Van Cutsem is een Viëtnamese, blijkt uit haar naam. Bruno Vandeuren is gesnapt aan de Beau Site met een Vietnamees. Het minste wat hieruit kan worden afgeleid is dat Vandeuren en Van Cutsem samen zaakjes deden. Er is inderdaad de bekentenis van Vandeuren zelf. Hierin heeft hij vooral Van Cutsem zelf betrokken. Spijtig dat hij niet meer namen heeft genoemd. Het verband met anderen is (nog) niet sterk genoeg.

The End heeft het over Julien De Staerke die gezien werd aan het zwembad in Leeuw. Dat komt uit Beetgenomen maar het was niet met Van Cutsem Daniël (wel met een Daniël die groot was en een donkere huidskleur had, half-Congolees waarschijnlijk). Met verkeerde info opletten, er ontstaan mythes door. Verband tussen Daniël en Willy Van Cutsem is er nog niet. Hoewel ik het wel waarschijnlijk acht gezien de weinig voorkomende familienaam. En als ze familie zijn is dat een sterk gegeven, gezien ze allebei onafhankelijk van elkaar in het Bendeverhaal worden genoemd.

Baugniet is een vriend van Willy Van Cutsem. Hij wou samen met hem een dancing overnemen. Ik zie nog niet direct het belang voor de Bende. Is Baugniet een serieuze verdachte in het Bendeverhaal? Het is hier de plaats om dat verder uit te klaren (er info over te verschaffen aan niet wetenden zoals ik). Vriendschap tussen Lammers en Vandeuren: in het Bendeverhaal zijn alle verdachten op een of andere manier bevriend. Dit is geen sterk gegeven.

Verklaring van Van Engeland: het is eveneens hier de plaats om de bronvermelding en de woordelijk juiste verklaring mee te delen. Beijer-Vandeuren-Van Cutsem: dat zou een sterke link zijn. Hoewel ik terug verwijs naar het feit dat alle bendeverdachten met elkaar bevriend zijn. De Vietnamees die chauffeur was van Vandeneynde: hoe zit dat juist? Als het over dezelfde Vietnamees gaat of als die Vietnamezen gelinkt kunnen worden is dit een zeer sterk gegeven. Maar de mij bekende en hier gegeven info daarover is heel zwak. Meer bewezen info daarover, met bronvermelding?

Wat Julien De Staerke betreft: die is ook verbonden met iedereen in het Bendeverhaal. En dat is hij ook met Baugniet en waarschijnijk met Willy Van Cutsem. Maar op zich brengt dit niets bij, gezien ze elkaar allemaal kennen. Belangrijkste tot hiertoe: bekentenis Vandeuren. Link Vandeuren met andere personen uit het bendeverhaal. De rest is veronderstelling in de zin van: Vandeuren is misschien betrokken bij Dekaise dus zal Baugniet het ook zijn omdat hij Van Cutsem Willy kent. Ik sta wel open voor de theorie vandaar mijn vraag om meer info.

74

Re: Diegem: Café De Pomp

De half-congolees uit de dossiers is normaal gezien Jean-Claude Jandrain, ik heb geen weet  van andere "gekleurde" (doet me wel denken aan de uitspraak van Max le Voiturier die stelt dat er samen met de huurlingen uit de Dolo ook een Afrikaan actief was (niet Jandrain!), maar dat is nogal onduidelijk allemaal).

Dat er vriendschappen zijn tussen milieu's zoals Bouhouche en dat van Lammers of van De Staerke, daar kan ik inkomen, maar het milieu Vandeuren is toch wel al weer een brug verder dus interessant. Maar helemaal mee eens dat er meer harde info en extra bevestiging nodig is (een aantal mensen doen hun uiterste best intussen), maar nu hangt alles toch al zeer goed aan elkaar vind ik, kwestie van de "circumstantial evidence" te consolideren.

Re: Diegem: Café De Pomp

De Daniël aan het zwembad van Leeuw was zeker niet Van Cutsem. Ik kan nu niet controleren welke pagina in Beetgenomen, maar controleer maar. Die Daniël was van Halle, een BOB-speurder van Halle werd geinterviewd door Hilde Geens. Er is dus voorlopig geen verband tussen Daniël Van Cutsem en Julien De Staerke, die in Leeuw werd gezien in het zwembad met een andere Daniël.

Re: Diegem: Café De Pomp

Samenvatting van De Pomp-piste:

Bruno Vandeuren heeft zijn deelname aan de feiten bij Dekaise op een bepaald moment bekend. Advocaat Delhuvenne vertelde aan Hilde Geens het verhaal van een cliënt van hem die de broer van zijn secretaresse uit de nood moest helpen en naar Beau Site voeren. Die broer was Vandeuren. Als Delhuvenne niet fantaseert bevestigt dit de bekentenis van Vandeuren.

Vandeuren betrekt Willy Van Cutsem bij het verhaal van Dekaise en ook bij Zwarts. Bij ditzelfde verhaal betrekt Vandeuren ook Baugniet. Baugniet en Van Cutsem kennen elkaar goed. Er zou tevens een link kunnen bestaan tussen Vandeuren en Beijer en tussen Baugniet en Bouhouche. Als Daniël Van Cutsem familie is van Willy Van Cutsem worden beide onafhankelijk van elkaar genoemd in het dossier Bende van Nijvel. Dan is er ook een link tussen allen hierboven en Kapllan + Lammers. Er is ook een link tussen Baugniet en Julien De Staerke en van daar met alle leden van de De Staerke-clan.

Graag in volgende reacties op dit topic beantwoorden van de volgende vragen met bronvermelding:

  • Hoe zijn Bouhouche en Baugniet eventueel verbonden? Niet alleen antwoorden dat Van Engeland het gezegd heeft maar ook wanneer, waar, tegen wie, en van waar die info komt.

  • Band tussen Beijer en Vandeuren/Willy Van Cutsem: uitklaring van de Vietnamezenpiste of aantonen andere linken.

  • Gebruik van de parking Beau Site door Bouhouche en Vandeuren: kan dat toeval zijn of niet?

  • Waarom is de bijnaam van Vandeuren Bruno Le Gitan?

  • Is er een band te vinden tussen Baugniet en Beijer?

  • Wat is de juiste band tussen Baugniet en Wojda?

  • Wat is de exacte band tussen Wojda en het spookhuis op de plaats waar men na Aalst de Bende waargenomen heeft?

  • Wat is de juiste band tussen Baugniet en 'het tuig van de Jonathan'?

  • Welke info die licht werpt op zijn eventuele criminele carrière is er meer over Baugniet behalve dat hij wapenhandelaar was en tot SDR8 behoorde?

  • De Vietnamees die chauffeur was van Vanden Eynde: hoe zit dat juist? Is dat een taxichauffeur die hem regelmatig vervoerde?


Graag altijd met bronvermelding want er wordt veel beweerd en vervolgens zomaar overgenomen.

77

Re: Diegem: Café De Pomp

Goede samenvatting van de prioriteiten lijkt me. Nog even dit:

  • Wat betreft "Le gitan", er is -meen ik- ook sprake van een "Thierry le Gitan" in de Vandeuren-kring - wie was dat dan juist?

  • De mogelijke link met Smets en de Staatsveiligheid niet uit het oog verliezen (vnl dan via de motards uit de Pomp en "Pour", mogelijk ook via Baugniet en Beijer/Bouhouche (operatie "Enterprise" etc.); stond ook niet ergens dat Van Cutsem misschien voor de Staatsveiligheid functioneerde of begin ik nu zelf te fantaseren?)

  • Luc "Rocky" VKB die toch ook een behoorlijke pion was in De Pomp: wat allemaal aan deze persoon verbonden? (VMO + Zwarte Orde/Ordre Noir = ZOON, ook in de Dolo is er een "Rocky" en deze naam werd ook genoemd in het dossier Van Hees)

  • Is er een link met de WNP'er (Bouch. Mich. = "Titisée") die nabij De Pomp woonde, aan de Watertorenlaan?

  • Het verband met de zaak Zwarts, hoe past die in het plaatje?

  • In welke mate volgt uit de connectie tussen Baugniet en het "Jonathan-tuig" (o.a. Denis Marin - ook een Bende-verdachte, wat is daar van aan?) een link met Darville (die er een centrale figuur was)?

78

Re: Diegem: Café De Pomp

Suggesties welkom (toegegeven, de Mossad-bovenbouw is speculatief - voor de non-believers, denk deze gerust weg):

http://i58.servimg.com/u/f58/13/16/12/47/van_de12.jpg

Re: Diegem: Café De Pomp

fipilip wrote:

De Daniël aan het zwembad van Leeuw was zeker niet Van Cutsem. Ik kan nu niet controleren welke pagina in Beetgenomen, maar controleer maar. Die Daniël was van Halle, een BOB-speurder van Halle werd geinterviewd door Hilde Geens. Er is dus voorlopig geen verband tussen Daniël Van Cutsem en Julien De Staerke, die in Leeuw werd gezien in het zwembad met een andere Daniël.

Ik heb de bewust pagina nog niet terug gevonden, iemand die weet waar het staat? Het stuk van Van England staat op pagina 42, maar het heeft niets met Bouhouche te maken.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Diegem: Café De Pomp

Ik ben op vakantie en heb het boek niet bij. Tip: Hilde Geens gaat met Marie-Jeanne Callebaut naar Halle op zoek naar een Daniël die in Halle in een bepaald café zou komen. Het is een reus van een vent, geen blanke. Ze praten met een BOB'er en die zegt hen dat hij die Daniël ooit gezien heeft in het zwembad van Sint-Pieters-Leeuw samen met Julien De Staerke. Hilde Geens besluit: 'een zwarte reus in de Bende van Nijvel... het kan niet gekker" (niet letterlijk citaat). Zegt dit je iets? In Ronquières horen getuigen praten over een Daniël. Nadien gaat Hilde Geens op zoek naar een aantal Daniëls die genoemd worden in het dossier. Iemand moet die pagina toch kunnen vinden?