Re: Aalst: 9 November

Kom op zeg, dit is wel het meest ongeloofwaardige verhaal dat ik ooit op dit forum heb gelezen. Het is onmogelijk. 4 dubbel onmogelijk.

  1. Driedubbele bewaking in alle supermarkten in een grote cirkel in en rond Brussel en niet bekend bij de Bendecommissies.

  2. 6 uur op een dak liggen om dan vervolgens op uw gemakkie een wissel te doen.

  3. Rijkswachter met superieure FAL die niet ingrijpt

  4. Combi met gewapende agenten die alleen toekijken

Allemaal onmogelijk.

272

Re: Aalst: 9 November

Dat van Nevens kan ik niet geloven. Zelf op klaarlichte dag kan je soms niet zien of je target is geraakt. Het schieten op geklede mensen maakt een zichtbare wonde bijna onmogelijk. Hoe ga je dat dan doen als het stekedonker is buiten. Zelf al ziet hij de reus in de koffer vallen dan nog is het niet zeker of hij al dan niet raak heeft geschoten. Als hij hem geraakt heeft is het een lucky shot. Moving target, donker, geen richtmiddelen, afstand, angst, liggend onder vuur, ... Chapeau als hij raak geschoten heeft. Vraag hem dan ook eens waarom hij zeker is van impact.

Re: Aalst: 9 November

Merovinger wrote:

Dan is die overval van Aalst nog straffer en wijst dit uit dat het niet om marginalen ging maar om daders die zeer goed op de hoogte moeten geweest zijn van die bewakingsmaatregelen en van het moment van de wisseling van de shift.


Als je ervan uitgaat dat het nummer "Te voet naar Scherpenheuvel" op voorhand werd aangevraagd door iemand die op zijn minst op de hoogte was van de plannen van de Bende van Nijvel in Aalst, dan kan je er ook van uitgaan dat het altijd de bedoeling is geweest van de bende om rond 19u15 aan de overval te beginnen. Aangezien er rond dat uur ook een wisseling van de shift was, kan betekenen dat ze al van op voorhand over die informatie beschikten. Met andere woorden, ze hadden toegang tot belangrijke politie-informatie en/of hadden de overval minutieus voorbereid.

274

Re: Aalst: 9 November

Nevens is op pensioen ondertussen, heb er zelf geen contact mee. Info komt van collega.

275

Re: Aalst: 9 November

noorderling wrote:

1. Driedubbele bewaking in alle supermarkten in een grote cirkel in en rond Brussel en niet bekend bij de Bendecommissies.
2. 6 uur op een dak liggen om dan vervolgens op uw gemakkie een wissel te doen.
3. Rijkswachter met superieure FAL die niet ingrijpt
4. Combi met gewapende agenten die alleen toekijken

  1. Er waren wel degelijk uitgebreide bewakingsplannen voor alle supermarkten in en rond Brussel. Vraag maar aan Amory voor de details van deze plannen;

  2. Er waren wel degelijk sluipschutters aanwezig in Aalst voor de overval;

  3. Er waren wel degelijk rijkswachters aanwezig in Aalst en deze hebben niet ingegrepen;

  4. Er waren wel degelijk combi's van de politie aanwezig toen de daders op de vlucht sloegen.

Dus ik snap totaal niet waarom het verhaal "totaal onmogelijk" is en "het meest ongeloofwaardige verhaal ooit gelezen op dit forum".

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

276

Re: Aalst: 9 November

noorderling wrote:

Kom op zeg, dit is wel het meest ongeloofwaardige verhaal dat ik ooit op dit forum heb gelezen. Het is onmogelijk. 4 dubbel onmogelijk.

Ik ben dan wel eens nieuwschierig welke geloofwaardige getuigenissen jij dan allemaal al hebt aangebracht.
Buiten op iedereen commentaar lezen nog niet al te veel denk ik. Het is zo al moeilijk om mensen te vinden die erbij betrokken waren. Laat staan dat ze dan nog hun verhaal willen doen. Dit telkens onmiddelijk als ongeloofwaardig beschouwen helpt zeker niet.

Voor zij die nog verder interesse moesten hebben ik post voortaan enkel nog getuigenissen op het franstallige forum.

Re: Aalst: 9 November

Ben wrote:

1. Er waren wel degelijk uitgebreide bewakingsplannen voor alle supermarkten in en rond Brussel. Vraag maar aan Amory voor de details van deze plannen;
2. Er waren wel degelijk sluipschutters aanwezig in Aalst voor de overval;
3. Er waren wel degelijk rijkswachters aanwezig in Aalst en deze hebben niet ingegrepen;
4. Er waren wel degelijk combi's van de politie aanwezig toen de daders op de vlucht sloegen.

Dus ik snap totaal niet waarom het verhaal "totaal onmogelijk" is en "het meest ongeloofwaardige verhaal ooit gelezen op dit forum".

Volgens deze getuige was er een compleet politiecommando op en rond de Delhaize in Aalst. Als dit werkelijk zo was geweest, dan zou dit als feit zijn komen vast te staan tijdens de Bendecommissies. Dit is niet het geval, en het lijkt mij niet juist op dit punt te gaan fantaseren.

Want, zie het voor je, een je ligt 6 uur lang met je slaapzak op het dak om de parking te controleren met je snipergeweer, dan gaat het er bij mij niet in dat je tijdens de wissel er even geen bewaking is, danwel dat de snipers terwijl ze ergens op het dak een sjekkie staan te roken en praten over hoe de shift was, niet doorhadden dat er geschoten werd. Of was de wissel ergens een kilometer buiten Aalst, ok genoeg Belgengrappen. Dit scenario is ondenkbaar.

Of wat te denken van de man met de FAL die daar dan kennelijk is met het doel gewelddadige overvallen te voorkomen. Dan gebeurt het en meneer doet niks. Dat is ongeloofwaardig. FAL schutter zijn daarvoor opgeleid, en zullen ingrijpen als het moet, en zullen nooit alleen opereren. Onmogelijk.

Eddy Nevens was toevallig in de buurt bezig met een autocontrole. Volgens de mij bekende feiten was hij was de eerste gewapende agent die bij de supermarkt aankwam en kans zag te vuren. Als dit anders is, dan hoor ik het graag.

278

Re: Aalst: 9 November

Er was politiebewaking, rijkswacht met een R4 en een Volvo, die reden op regelmatige tijdstippen over de parking. Ik meen dat de snipers op het dak pas na de overval ingezet werden, een week later zag ik die maar op de avond zelf heb ik er geen gezien.

279

Re: Aalst: 9 November

Hm, kan in deze heel erg met mijn landgenoot mee gaan! Bedoel, als er zoveel politie aanwezig was, vind ik het überhaubt al vreemd, dat een (met alle respect naar Eddy Nevens) surveillerende patrouille als eerste op de PD aan komt, en dat er dus van  ALLE (volgens bovenstaande gegevens) aanwezige agenten niemand iets gedaan heeft. Dan zouden er dus volgens JOS 3 ringen met afzettingen/agenten zijn geweest. Waar dan? Geen achtervolging, geen schotenwisseling, geen arrestaties of ... dode bendeleden.

Tenzij men de strikte opdracht had om niet in te grijpen. Zeg het maar. Ik ga in dit geval voor Noorderling.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

Re: Aalst: 9 November

legia wrote:

Er was politiebewaking, rijkswacht met een R4 en een Volvo, die reden op regelmatige tijdstippen over de parking. Ik meen dat de snipers op het dak pas na de overval ingezet werden, een week later zag ik die maar op de avond zelf heb ik er geen gezien.

Dit klinkt realistisch. In dat geval van regelmatige tijdstippen met reguliere politieauto's, kunnen ze eenvoudig gewacht hebben tot de politiewagen zijn ronde had gedaan, en toeslaan. Binnen 1 of 2 dagen posten bij de parking, zou u het systeem van de bewakingsrondes waarschijnlijk wel doorhebben, bv. ieder uur of iedere 2 uur, of onregelmatig maar minstens tussenpozen van een half uur, ik noem maar wat. Het zou interessant zijn de officiele gegevens hieromtrent te weten.

Dus hoe vaak werd er met de R4 en de Volvo de parking gecontroleerd? Waren dit herkenbare politieauto's? Reden zij volgens een vast systeem, en hoe verliep de tijdlijn van die dag in deze?