291 (edited by Koen 20-06-2008 08:09)

Re: Verhaal van Kuros

Men mag niet vergeten dat de feiten in 1985, na 22 maanden stilte, moeilijk in te schrijven zijn in het vaste stramien van de Bende van Nijvel. Willy, als gij zegt, dat de feiten alleen nog opgelost zouden kunnen worden als iemand spreekt, dan kent gij het dossier niet, er zijn genoeg mensen, waarvan de betrokkenheid, hetzij rechtstreeks, hetzij onrechtsreeks bij de Bende van Nijvel, vaststond, die gesproken hebben, hetzij in België, hetzij in Italië, dat is het punt niet, en er is een positieve dna-analyse, het punt is dat de waarheid niet mocht of mag uitkomen.

292

Re: Verhaal van Kuros

Koen wrote:

Willy, als gij zegt, dat de feiten alleen nog opgelost zouden kunnen worden als iemand spreekt, dan kent gij het dossier niet, er zijn genoeg mensen, waarvan de betrokkenheid, hetzij rechtstreeks, hetzij onrechtsreeks bij de Bende van Nijvel, vaststond, die gesproken hebben, hetzij in België, hetzij in Italië, dat is het punt niet, en er is een positieve dna-analyse, het punt is dat de waarheid niet mocht of mag uitkomen.


Over dat laatste "het punt is dat de waarheid niet mocht of mag uitkomen" is al zoveel geschreven maar  er is geen aanknopingspunt. Om iemand voor de rechtbank te laten veroordelen heb je bewijzen nodig, niets meer maar ook niets minder. Er zijn linken hier en er zijn linken daar maar wat kan men er mee ? niets.
Als wij er van uitgaan dat in de jaren '80 het mogelijk was om bepaalde zaken te verdoezelen of te manipuleren is dat vandaag niet meer mogelijk, en de bewijzen die men toen had die heeft men nu nog.

293

Re: Verhaal van Kuros

Persoonlijk denk ik dat we de waarheid nooit met zekerheid zullen weten,tot en met 2015 (de verjaring van de zaak) zal niets meer naar boven komen.
Ik kan mij niet inbeelden dat men nu nog een doorbraak zal vinden,men geeft er 20jaar alles aan gedaan om dit te voorkomen,onderzoeken werden geblokkeerd of gesabboteerd,bewijzen werden vernietigd (of verdwenen uit het niets)waarom?om de waarheid te bedekken.

Er zullen zeker personen zijn die meer weten en die zeker weten hoe het echt in elkaar zat,en er zullen ook wel mensen naar de politie gestapt zijn met bruikbare tips.
Het onderzoek naar de Bende kan je moeilijk een goed onderzoek noemen,er is zoveel fout gelopen en er is ook veel gedaan om het zo fout te laten lopen.

Na 2015 zullen er mensen met verhalen afkomen,al dan niet waar of niet,of fel overdreven.

Wat aalst betreft zijn er veel te veel toevalligheden,maar of men nu nog onderzoek gaat verrichten is een groot vraagteken??
Zoals Onckelinx onlangs verklaarde dat Justitie niet geïntresseerd is in oude zaken moet men er niet op rekenen,en echt werken aan de zaak doen ze volgens mij  niet meer.

294

Re: Verhaal van Kuros

Ik vind het nogal gevaarlijk om deze discussie te laten afglijden naar een welles-nietes spelletje. Of beter gezegd, een believer - non-believer spelletje. Dit doet me te veel denken aan de X-dossiers. Of je geloofde de x-getuigen of je geloofde ze niet, er was geen gulden middenweg. En dat stoort me. De zaken zitten nu eenmaal niet zo gemakkelijk in elkaar. Er zijn veel meer vragen die gesteld moeten worden, veel interessantere vragen.

Geloof ik in het feit dat er mogelijk verbanden zijn tussen verschillende slachtoffers in Aalst? Ja! Geloof ik in het het feit dat er iets niet klopt dat er zoveel slachtoffers vallen op de parking? Ja! Geloof ik in het feit dat bepaalde mensen in Aalst (of dat er nu 1, 2 of 8 zijn) een doelwit waren van de Bende van Nijvel? Ja! Geloof ik in het feit dat deze mensen naar de Delhaize zijn gebracht/gelokt om daar vermoord te worden zodat het lijkt alsof ze werden vermoord omdat ze lastige getuigen waren? Ja!
Dit zijn vragen die ik me al stel sinds ik met de Bende van Nijvel bezig ben en het is verdomd moeilijk om op die vragen een antwoord te vinden. Ook het feit dat de Bende precies al weken op voorhand in en rond Aalst rond dwaalde blijkt niet zo interessant. Nee, het enigste wat nu precies nog telt is of je een believer of een non-believer bent. Daar doe ik niet aan mee.

Ik wil hier nu niet verklaren dat Kuros de grote waarheid verkondigt, maar zijn theorie geeft op de meeste, relevante vragen wel een antwoord. Dat maakt deze theorie ook zo boeiend. Het stoort me dan ook verschrikkelijk - en sorry dat ik zo emotioneel reageer - dat mensen hem veroordelen als fantast zonder hem zelf ontmoet te hebben of zijn verhaal hebben gehoord. Ik denk dat er op dit forum in totaal 30% van het hele verhaal staat en het is daarom moeilijk om een oordeel te vellen over de waarde van het verslag. Het is dan ook zeer gemakkelijk om te zeggen 'ik geloof u niet', al is dat natuurlijk iedereen zijn recht. Maar zeg dan ook waarom je hem niet gelooft en zeg niet enkel 'ik geloof u niet omdat je een fantast bent'. Zo kunnen we toch niet discussiëren. Kom met tegenargumenten, kom met een eigen theorie, doe constructief mee aan de discussie. Dat is alles dat ik kan vragen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

295 (edited by club_le-happy-few 20-06-2008 19:39)

Re: Verhaal van Kuros

Geloof ik in het feit dat er mogelijk verbanden zijn tussen verschillende slachtoffers in Aalst? Ja! Geloof ik in het het feit dat er iets niet klopt dat er zoveel slachtoffers vallen op de parking? Ja! Geloof ik in het feit dat bepaalde mensen in Aalst (of dat er nu 1, 2 of 8 zijn) een doelwit waren van de Bende van Nijvel? Ja! Geloof ik in het feit dat deze mensen naar de Delhaize zijn gebracht/gelokt om daar vermoord te worden zodat het lijkt alsof ze werden vermoord omdat ze lastige getuigen waren? Ja!

Ik geloof ook nog steeds in die theorie. Er lopen er in Aalst zeker nog rond die meer weten (in marginale - crimminele milieus). Ik heb in Aalsterse cafés (vooral degene waar de lagere sociale klassen kwamen) destijds ook één en ander gehoord. Helaas, wordt alles waarschijnlijk direct als zattemanspraat afgedaan.

Ook het verzoekje op de radio ... dit vind ik eigenlijk typische Aalsters droge / zwarte humor. Denk dat men te licht over de term "Bende Van Hofstade" is gegaan. Er moet toch iets met Hofstade geweest zijn. Vertrekplaats, safe house, betrokkenen,...

296 (edited by Biggus Dickus 21-06-2008 10:36)

Re: Verhaal van Kuros

Over het verhaal van Kuros kan ik pas oordelen als ik het volledig onder ogen heb gekregen, wat trouwens voor iedereen geldt. Daarom is het natuurlijk spijtig dat de forumbezoekers maar 30% van zijn relaas te lezen hebben gekregen waarna het (misschien noodzakelijk) windstil is geworden en iedereen op zijn/haar honger bleef zitten. Aan de andere kant moeten sommige mensen deze topic niet als goedkope whodunit met een logische en pasklare  opheldering proberen te volgen, want dat is het heus niet.  We spreken hier immers over het Belgische misdaaddossier der Belgische misdaaddossiers, de Belgische doofpot der Belgische doofpotten, waaraan klaarblijkelijk een ingewikkeld politiek/economisch/terroristisch/banditistisch kluwen, met al even dubbel gelaagde motieven en georchestreerd door zichzelf onaantastbaar gewaande machten (met reden, blijkbaar), ten grondslag ligt, en waarvan de opheldering heel wat lijken uit de kast zou doen vallen, die België wel eens op zijn grondvesten zouden kunnen laten daveren, en die door bepaalde instanties en/of personen wordt/werd gemeden als kiespijn, met de nodige machinaties tot gevolg.

Hier moeten een aanzienlijk aantal mensen (en instellingen?) bij betrokken geweest zijn, waardoor het toch niet anders kan dat dat er nog ergens tastbare aanwijzingen bestaan? Daarom heb ik de hoop dat we ooit de ontknoping gaan meemaken. Waar ik wel zeker van ben is dat als er ooit marginalen aan de operaties zouden hebben deelgenomen, ze ofwel al lang uit de biecht geklapt zouden hebben, of anders al lang een kopje kleiner  zijn gemaakt.

297

Re: Verhaal van Kuros

Hier moeten een aanzienlijk aantal mensen (en instellingen?) bij betrokken geweest zijn, waardoor het toch niet anders kan dat dat er nog ergens tastbare aanwijzingen bestaan? Daarom heb ik de hoop dat we ooit de ontknoping gaan meemaken. Waar ik wel zeker van ben is dat als er ooit marginalen aan de operaties zouden hebben deelgenomen, ze ofwel al lang uit de biecht geklapt zouden hebben, of anders al lang een kopje kleiner  zijn gemaakt.

Zeker en vast,het feit dat er al zoveel jaren gezwegen wordt zegt heel veel.
Want mensen die iets weten leefden toen met veel angst,en misschien nu nog.
Natuurlijk zullen er ook mensen rondlopen die denken dat ze het weten maar er volledig naast zitten en zo komt men tot een oneindig aantal theoriën.

298

Re: Verhaal van Kuros

nog steeds geen extra nieuws van Kuros of zen advocaat ? Ik twijfel daar zeker niet aan maar ben gewoon nie'uwsgierig...

299

Re: Verhaal van Kuros

bart wrote:

nog steeds geen extra nieuws van Kuros of zen advocaat ? Ik twijfel daar zeker niet aan maar ben gewoon nie'uwsgierig...

Concreet is er geen nieuws,een onderzoek kan eventjes duren (als dat onderzoek er komt),maar aangezien CWB 7 nieuwe speurders aangenomen ben ik voor het eerst een beetje hoopvol,zeker nadat ze de CWB eerst hadden afgeslankt.
Of dit met kuros te maken heeft weten we niet zeker...als ze er aan beginnen zullen ze toch een hoop werk moeten verrichten dat niet op één twee gedaan is,misschien jammer voor de forumlezers die nieuwsgierig zijn maar U begrijpt dat kuros het nu niet openbaar kan maken.

Ook het verzoekje op de radio ... dit vind ik eigenlijk typische Aalsters droge / zwarte humor. Denk dat men te licht over de term "Bende Van Hofstade" is gegaan. Er moet toch iets met Hofstade geweest zijn. Vertrekplaats, safe house, betrokkenen,...

Ik denk dat men overal te licht is over gegaan,men weet niet eens wie er eerst werd neergeschoten,toch niet voor de 100%.
Dat verzoekje op de radio zal een aanwijzing geweest zijn,want het moest ten laatste voor kwart na 7 gedraaid worden,anders was het te laat...

Ook de term Bende van Hofstade kan zeggen dat er zeker mensen uit de regio bij betrokken waren,mensen die Aalst en hun deelgemeenten  kenden.

En als je de waarschuwingen eens naast elkaar legt kan je zeggen dat de overval in Aalst geen verrassing was,achteraf is het makkelijk praten maar men ging veel te licht over bepaalde zaken.

300

Re: Verhaal van Kuros

Wanneer wordt deze klucht eigenlijk vrijgegeven?