91

Re: Diegem: Café De Pomp

En misschien moeten we toch overwegen of die Claudy V.H. genoemd op het forum tueries geen aandacht verdient, hij moet niet zo heel erg ver af staan van bv. Sessler (via de FNW van Petitjean, nog zo'n interessant figuur: extreem-rechts en een link met Israël?). We weten natuurlijk lang niet zeker dat alle genoemde personen effectief klant waren van De Pomp maar het behoort tot de mogelijkheden. Het zou heel interessant zijn mocht er een band bestaan tussen De Pomp en de sudisten (ook extreem-rechtse motards) maar dat is slechts speculatie, vrees ik. De bende van Houdy zou wel ooit ambras gaan zoeken zijn in Brussel bij de stamplaats van de MSN van Gignez ("Contact"). En dan is WNP ook niet zo ver af.

Re: Diegem: Café De Pomp

Een goede vriend van Patrick Sessler is Johan Demol. Ging Demol af en toe een pintje drinken in café De Pomp zoals hij in de bunker deed van de Front de la Jeunesse?

93

Re: Diegem: Café De Pomp

Een schematisch overzicht van de link tussen De Pomp en de overval in Waver. Ik heb geprobeerd mij beperken tot de hoofdrolspelers. Zelf zie ik al één minpunt: de Staatsveiligheid wordt niet genoemd terwijl zowel Loc als Van Cutsem in contact zouden staan met de Staatsveiligheid.

http://i55.servimg.com/u/f55/11/22/12/24/de_pom10.jpg

Er zijn twee groene vlakken: dit zijn twee mogelijke teams die de overval in Waver hebben gedaan. De rechtstreekse lijn tussen Waver en De Pomp is de informatie van Bultot: in De Pomp zouden de wapens van Dekaise verstopt zijn na de overval.

Moest ik ergens iets vergeten zijn of als er een bepaalde link niet juist is, laat het dan zeker weten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

94

Re: Diegem: Café De Pomp

Ik heb het, zoals je weet, ook geprobeerd maar het is niet eenvoudig, een blad heeft nu eenmaal dimensies tekort om zo'n complexe materie weer te geven. Zoals je zelf aangeeft, de Staatsveiligheid zal er ergens wel iets mee te maken hebben: link met Baugniet, de Vietnamees, Beijer/Bouhouche, van Cutsem en de kerels van Pour (Vankeerberghen, Van Engeland).

En dan is er nog de Jonathan, waar Darville wenkt (die zelf leidt naar Mendez, Bouhouche, ...). Ik denk ook dat je de Libanese+Farcy-connectie niet kunt over het hoofd zien en dan kom je ook uit bij Angelou. Met De Staerke kom je uit bij de tweede golf (+ Wojda, Ghijssels, ...) Maar zo'n simpel schema is wel goed om mensen die zich in de zaak interesseren maar wat overweldigd worden door de feiten in het dossier te laten instappen.

95

Re: Diegem: Café De Pomp

dim, het was absoluut niet de bedoeling om het hele Bende-verhaal in dit schema te duwen. Ik wil me beperken tot De Pomp, die in 1982 een belangrijke rol lijkt te spelen. Welke lijnen kunnen we trekken als we De Pomp in het midden plaatsen? Dat was de intentie. Alle balast moet overboord en wat overblijft is een schema met redelijk sterke verbanden.

De zaak Zwarts ben ik ook vergeten te noteren, maar je ziet nu al dat er een (onrechtstreekse) link is tussen de bende Bouhouche en De Pomp.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

96

Re: Diegem: Café De Pomp

Ben, een tiental jaren terug had ik het idee om alles eens op een rijtje te zetten vanaf de Roze Balletten tot de naweeên van Aalst. Het begon met een geruit A4-papier, wat et klein werd. Daarna een A3 dat ook te klein werd. Kon ik toevallig een schoolbord op een driepikkel op de kop tikken wat spoedig gevuld was met 'postgids'. Ook dit werd een fiasco daar ik met al mijn 'rommel' moest uitwijken naar de garage. Daar staat nu een bruine bekistingsplaat met vastgekleefde 'post-its'. En ja... ik zie vele verbanden, maar ik vindt geen harde bewijzen. Ik kan alleen mijn bevindingen ventileren en loop daarbij het risico versleten te worden als een fantast.

En dat heb ik er niet voor over, sorry

97

Re: Diegem: Café De Pomp

Dat begrijp ik en dat is best ok, maar de band tussen Julien De Staerke en Baugniet is van dezelfde sterkte als, pakweg, deze tussen Bouhouche/Mendez en Darville, waarom dan wel de één en niet de ander? Het punt is dat Baugniet alleen al vertakt naar heel veel zaken: Wojda, SDRA8, Jonathan, wapenhandel, ... Mogelijk zelfs de zaak Vernaillen. Noem maar op. Julien De Staerke is er slechts één van en niet per se "sterker" dan sommige  andere verbanden.

Maar ik kan het opstellen van schema's alleen maar aanmoedigen. Alleen al als oefening om de gedachten op een rijtje te zetten. Misschien is het een voordeel om te werken met verschillende schema's die je dan als puzzelstukjes naast elkaar kunt leggen?

98

Re: Diegem: Café De Pomp

dim, ik ga m'n bevindingen verder uitklaren in het topic Theorie van Leo. Iemand moet, ten kostte van wat dan ook, de stok in het hoenderhok werpen. Zoniet blijven we in een lege kom roeren. Er zijn politieke partijen met boter op hun hoofd. En ik wil dat ze dat toegeven!

99

Re: Diegem: Café De Pomp

Goed zo, Leo, ik kijk er naar uit. Succes.

100

Re: Diegem: Café De Pomp

Ammaaai, nooit geweten dat wat hierboven beschreven wordt ook waar is? Extreem -rechts in De Pomp? Filip De Man er nooit gezien in die periode, Demol zeker ook niet, en ik ken de eerste sinds korte tijd persoonlijk. Er kwamen vechters ja, maar zoveel verdenkingen kan ik niet geloven, ik ga een paar kennissen uit Diegem hierover aanspreken als ik de kans heb. Als er op die plaats waar ik zoveel vreugde kende, ook moorden werden gesmeed, ga ik mij zeer misselijk voelen dat ik dat nooit geweten heb er als klant zijnde.