1

Topic: Vilvoorde

Vilvoorde is een stad in de Belgische provincie Vlaams-Brabant direct ten noorden van Brussel. Vilvoorde ligt aan de Zenne en het Zeekanaal Brussel-Schelde en was traditioneel een industriestad. Een aantal feiten linken deze plaats aan het Bende-dossier maar vooral aan het duo Bouhouche en Beijer:

Volgens Beijer zou het lichaam van Francis Zwarts begraven zijn langs het kanaal - in een oude fabriek - in Vilvoorde;

Onder het Viaduct van Vilvoorde vonden speurders op aanwijzen van Bouhouche verschillende zaken:

Een frituuruitbater uit Vilvoorde kreeg twee dagen na het bloedbad in Aalst leden van de clan De Staerke over de vloer. Zijn getuigenis kan je hier lezen » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Vilvoorde

In Vilvoorde had je vroeger ook Dancing Top Ten (die niet zo ver lag van café De Pomp in Diegem). De uitbater van die dancing zou Claude Dubois geweest zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3

Re: Vilvoorde

Dancing Top Ten had een duistere reputatie. Ooit is er op de parking een vuurgevecht geweest. Het was zeker geen populaire plaats bij de Vilvoordse jeugd. De dancing draaide vooral op bezoekers uit het Brusselse. Mocht iemand ooit een foto van Claude Dubois kunnen bemachtigen? Ik heb iemand in gedachte, maar ben niet zeker.

Re: Vilvoorde

Ik had dit gepost in een ander topic maar het lijkt hier meer op zijn plaats:

Als je de omgeving van de Zennedijk bekijkt, het ligt op een steenworp van Vilvoorde via de A1 en de omgeving is erg geschikt om dingen te dumpen. Misschien was de omgeving Vilvoorde wel een soort comfortzone voor het duo Bouhouche & Beijer. Misschien ligt daar nog veel meer  verborgen in de Zenne en onder de grond.

Had Bouhouche en of Beijer een link met de streek? Het lijkt wel Bois de la Houssière -Bis, maar Vilvoorde ligt wat dichter bij Brussel, ongeveer 10 km, Braine Le comte is rond de 20 km. Zouden beide zones zijn uitgekozen als dumpplaats? Hebben de bezoekers van Bely de opdracht gekregen om in Vilvoorde iets te gaan verbergen? In opdracht van Bouhouche misschien, die Vilvoorde goed lijkt te kennen?

Servo per Amikeco

Re: Vilvoorde

In Vilvoorde was er een braakliggend terrein waar o.a. Salesse, Philippe De Staerke en kompanen schietoefeningen hielden. Na de aanslag in Aalst verschijnen in een frituur in de omgeving van Vilvoorde beslijkte en ongure figuren, genre clan De Staerke. In de omgeving van Vilvoorde bevindt zich Zaventem en verdween ooit de genaamde Zwarts.

6

Re: Vilvoorde

Snaar, kun je dat stuk misschien vinden op Earth? Ik ben zelf niet zo super bekend daar. Maar schietterrein, ja kunde ook gaten graven. Is daar ooit gezocht?

7

Re: Vilvoorde

Lijkt me een goede theorie Yada. Nooit van gehoord.

Er zou eigenlijk ook een forumdeel moeten zijn waarop alles wordt samengebracht. Nu is alles nogal gefragmenteerd en is het moeilijk door de bomen het bos nog te zien. Volgens mij: De bende de Staerke waren handlangers van de Bende van Nijvel.

  • De Staerke broers en vrouwen gingen de wapens en de bivakmutsen kopen (getuige op het forum) -> materiële steun tijdens voorbereidingen;

  • De Staerke, broer en enkele mensen werden op 11/11/85, 2 dagen na de overval op Delhaize, in een frituur in Vilvoorde gespot, ze waren met vijf mannen, (ik heb elders al gesuggereerd dat misschien één iemand overleden was daar ze meestal in (één of meerdere) groepjes van 3 zich verplaatsen, dus normaal zouden het er 6 moeten zijn, maar het waren er vijf. (Vraag = verband met wat een andere getuige meldde over wat hij zag in het bos die avond nl een persoon liggend achter de golf, waar de oude en Haemers naast stonden?). De Staerke's hebben ook geholpen met de "opkuiswerken"

De Staerke's moeten dan toch weten van wie die opdracht kwam?

8

Re: Vilvoorde

kleur wrote:

De Staerke's moeten dan toch weten van wie die opdracht kwam?

Wel, De Staerke heeft dan ook de opdrachtgevers zo goed als bij naam genoemd. De vraag is, kunnen we hem geloven?

9

Re: Vilvoorde

Precies, maar denk toch niet dat een persoon op die vragen fabeltjes blijft verkopen. De catogorisatie vind ik goed mee vallen. Het is gewoon een groot boek wat door elkaar loopt. Beter weer geven zal moeilijk zijn ben ik bang. Of je moet van de ene onderwerp verbindingen maken naar het andere wat er bij hoort.

Maar dan is het simpel. Welke persoon is daar na niks meer over gehoord. Kunnen er maar drie zijn. Was de persoon wel echt overleden. Ook dat kan in scene gezet zijn. Dat het persoon in de verte een voertuig hoorden aankomen en dacht "nee ik wil hier niet gezien zijn". Ik gooi mij op de grond neer en beweeg niet. Voor de naderende auto kan het zo hebben geleken dat de persoon overleden is.

Ik kan er naast zitten of nog niet gelezen. Maar was iedereen zeker dat er iemand in de Golf geraakt moest zijn. Ene er van liep mank. Dus die zal met gestrekte poot hebben moeten zitten vooral in de beginne. Dus hoe zit je dan vanachter het best in een auto. Vooral met kleine zitting.

10

Re: Vilvoorde

dim wrote:

Wel, De Staerke heeft dan ook de opdrachtgevers zo goed als bij naam genoemd. De vraag is, kunnen we hem geloven?

Werkelijk? Wie dan of waar verwees hij naar?

Yada: het is niet zeker of er werkelijk iemand in de Golf geraakt was. Er werden drie schoten gevoerd, er zaten drie personen in de wagen en de koffer stond open. Vermoedelijk had deze wagen ook geen achterbank, dus hoe die derde persoon daar precies inzat en wat de kans was hem wel te raken? Onduidelijk denk ik.