Re: Heinrich Toumaniantz

LEO, ik heb een vermoeden van niet. Ruslan zit in Kortrijk, is 43 jaar, en geboren in Frankrijk (?) denk ik.

Re: Heinrich Toumaniantz

heckler wrote:

Heinrich Toumaniantz, geboren te Homberg (D), en vorige donderdag zijn 68e verjaardag gevierd, leeft nog steeds.

Maar je hebt ergens bewijs gevonden dat hij nog leeft?

23

Re: Heinrich Toumaniantz

Bedankt heckler, ik kom er nu pas achter dat de naam Toumaniantz niet zo raar is als ik vermoedde. Er zouden er +/- een 3000 rondzwerven in Europa. Vermoedelijk van Armeense afkomst.

24

Re: Heinrich Toumaniantz

Zonder dat je jouw bronnen moet noemen: hoe kom je aan deze belangrijke informatie en zijn de onderzoekers hiervan op de hoogte?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Heinrich Toumaniantz

Ik heb geen bewijs gevonden van overlijden ... Misschien moet ik dus mijn stelling wat nuanceren. Mijn excuses hiervoor.

Re: Heinrich Toumaniantz

Als je die info haalt uit een database van burgelijke stand wil dit nog niet zeggen dat Toumaniantz nog leeft. Als er geen overlijdensakte werd opgesteld of als niemand hem dood heeft verklaard, is het logisch dat hij nog altijd als levend is opgenomen in de database.

27

Re: Heinrich Toumaniantz

Men kan zich afvragen of het toeval is of Anne Lavenne naar Spanje gaan wonen is. Zouden die nog in contact staan?

Ook nog dit: in het artikel van DDC valt te lezen dat Toumaniantz nogal tuk was op champagne (tiens!), voor wat het waard is.

Maar interessanter: de naam van de medegedetineerde die stelde dat hij op 11/12/1979 van Ghislaine Steyaert had gehoord dat Toumaniantz leefde in Marbella met een gravin, was ... Y. Dubois! En laat die Y. Dubois nu eens een ex-inwoner zijn van camping La Cala, door een anonieme getuige gemeld als schuilplaats van de Bende, na de overval in Nijvel. En waar de sudisten (in het bijzonder Bende-verdachte W.D.) uit Eigenbrakel een rechtstreekse connectie hadden. Y. Dubois, waarover bepaalde geruchten de ronde doen, en waarvan geweten is dat hij zeer gewelddadig was en niet terugschrok voor moord (zie strafblad). Intussen overleden. Bleef de band tussen Y. Dubois en Toumaniantz beperkt tot een gelijktijdig verblijf in de gevangenis of is er meer aan de hand. Indien zo, dan sluit de cirkel zich.

28

Re: Heinrich Toumaniantz

Marbella, daar loopt ook Faez Al Ajjaz rond.

De cirkel zou dan helemaal rond zijn , als deze Heinrich zowel aan Sudisten als aan Saoudi's kan worden gekoppeld.

Bultot, by the way, ontkent ten stelligste, op de Franstalige site, de beweringen van Van Esbroeck. Kent Toumaniantz alleen uit de gevangenis, waar hij hem hooguit een paar keer heeft gezien, en na zijn vrijlating nooit meer.

Wat banden met advocaten betreft ... Deed stage bij Pierre Chomé en kende Graindorge goed, gek genoeg de advocaat van een aantal slachtoffers van de Bende van Nijvel.

29

Re: Heinrich Toumaniantz

Reyniers: "Maar ik vergat die informatie natuurlijk niet. Ik heb de staatsveiligheid ingelicht over het bestaan van dat safehouse, want met de passage van al die would-be Che Guevara’s lag die zaak meer in het domein van de staatsveiligheid dan in die van de GP. Maar we kwamen opnieuw op mijn terrein toen bleek dat diezelfde lifeline ook werd gebruikt door ordinaire gangsters, zoals de ontsnapte 'Petit Robert' van Oirbeek en Van de Putte. Van de Putte heeft dat later trouwens bekend. Die mannen namen contact op met Michel Cheval, een vriend van advocaat Graindorge, die op een vrije radio een programma maakte voor de gevangenen in Brussel, 'Passe muraille' (Spring over de muur)."

"Met de ontsnapping van Besse, die aanleiding gaf tot de zaak-Graindorge, ging er bij mij een lichtje branden. We ontdekten dat weer hetzelfde contactpunt werd gebruikt. We vernamen dat de lifeline vanuit Brussel naar Châteauroux in de buurt van Briançon in Frankrijk liep. Van daaruit werden de vluchtelingen naar Carcasonne in de buurt van Perpignan gebracht en vervolgens over de Spaanse grens geloodst. Cheval heeft die route trouwens zelf gevolgd toen hij moest vluchten."

Deze Graindorge is te verbinden aan Heinrich Toumaniantz. Maar geen idee hoe ik dit alles moet interpreteren, de zaak Graindorge is me onbekend. Misschien topic over openen? Het versterkt dat toch het idee dat Toumaniantz in Marbella kan hebben rondgelopen. En daar dus mogelijk kan zijn opgevist door Faez Al Ajjaz. Hoewel ik uit de lectuur van stukken op topdiscussions toch heel sterk de indruk kreeg dat hij was vermoord door zijn kompanen.

Hou ook dit in gedachten: als er een vluchtroute bestaat richting Spanje, kan die ook in omgekeerde richting gebruikt worden, om een aantal mensen eventjes naar hier te halen en dan, onmiddellijk na de misdaad, weer in omgekeerde huiswaarts. De Belgische 'veiligheidszone' van de bende moet een keer worden herbekeken in dat licht.

30

Re: Heinrich Toumaniantz

Ik heb vannacht uit zeer goede bron vernomen dat Heinrich Toumaniantz inderdaad lid was van de bende. Over mijn bron wil ik alleen kwijt dat het niet de Cel Waals Brabant is.