Re: Sudisten

Het klinkt in elk geval zeer plausibel dat die gasten er in betrokken zijn als uitvoerende partij. Ik kan me ook voorstellen dat bepaalde hooggeplaatste politici toegang hebben tot informatie die voor ons niet beschikbaar is. Dat betekent waarschijnlijk ook dat de Cel Waals Brabant met een zeer concreet spoor bezig is.

Re: Sudisten

dim wrote:

Het verhaal over de politicus is zo goed als zeker authentiek. Ik kan z'n naam hier niet kwijt maar het is een franstalige liberaal die al mee gaat sinds de loden jaren en actief deelnam aan anti-linkse think tanks uit de NATO-sfeer.

Dan veronderstel ik dat je Armand De Decker bedoelt? De Decker die niets liever wou dat de CWB verder werkt op het rapport van Zucker en van De Valkeneer excuses eiste » Nieuws

Als je dan vanop afstand de achtergrond van De Decker bekijkt en leest dat de CWB ondertussen duidelijk het extreem-rechtse spoor (WNP, staatsveiligheid, …) volgt i.p.v. de piste van Zucker, dan krijgt die interventie van De Decker een heel andere dimensie. Maar ik kan er natuurlijk ook volledig naast zitten.

Ik denk niet dat veel politici op de hoogte zijn van de inhoudelijke stand van zaken van het onderzoek. Sommige politici kunnen het echter niet laten om zich te profileren en populaire uitspraken te doen in dit dossier. Iedereen wil er nl. zijn zegje over doen. Ook wij hier op het forum. wink

63

Re: Sudisten

Merovinger: Gij zegt het, zei die ene van Nazareth... Als er één iemand van de huidige politici wel degelijk op de hoogte moet zijn van een aantal zaken uit de loden jaren... Zie ook hoe hij in een behoorlijk duister web manoeuvreert tegenwoordig. Met kerels als Chodiev erbij ruikt het naar zwavel.

64

Re: Sudisten

Ukkel, Eigenbrakel, Ophain, Waterloo, ... Laat ons eerlijk wezen: het ligt in elkaars buurt. En ik ben het met jullie eens: er hangt zwavelgeur hangt in de lucht. Maar sta me toe mijn vraag nog even te hernemen: weet iemand of Luc Jurion (Courcelles) familie is van Jef Jurion?

65

Re: Sudisten

Aubanel wrote:

Maar sta me toe mijn vraag nog even te hernemen: weet iemand of Luc Jurion (Courcelles) familie is van Jef Jurion?

Het is me niet helemaal duidelijk: wat heeft dit met de sudisten te maken? Ik weet van Luc Jurion enkel dat hij ergens in het dossier Dutroux voorkomt in verband met Diakostavrianos maar ik zie behalve de naam geen reden om een verband met Jef Jurion te vermoeden?

66

Re: Sudisten

Het is maar een piste en het zou handig zijn om te weten of ze familie zijn: op 9 februari 2002 werden Luc Jurion (Courcelles) en Thierry Senterre (Waterloo, later Frankrijk) in Nijvel veroordeeld tot respectievelijk twee jaar en één jaar met uitstel voor heling van gestolen voertuigen, feiten die zich hebben voorgedaan in de jaren 1993-1998. De andere verdachten waren garagisten, schroothandelaars, mecaniciens, een ex-politieman en een ex-rijkswachter (Michel Senterre).

Hoofdbeklaagde was Roger Haesevoets, gewezen mecanicien van de motocrosser Joel Robert. Ander feit: in de Auberge du Chevalier in Beersel (eigenaar Jef Jurion) is op 23 december 1982 de zogenaamde 'killer' voor zover we weten een eerste keer in actie gekomen. Ooit las ik - maar ik weet echt niet meer waar dat was - dat de belangrijkste Bende van Nijvel-uitvoerders veilig en wel in Zuid-Frankrijk zaten.

67

Re: Sudisten

En W.D. (bevriend met, en pokergenoot van, T.S.) wou praten over de bende, weet je nog? Alleen haakte hij af toen hij vernam dat het Lionel Ruth was die richting Zuid-Frankrijk werd gestuurd. Komaan mannen, dit is allemaal geen toeval meer...

68

Re: Sudisten

  • De Bende van Nijvel-verdachten die in Zuid-Frankrijk zitten: Thierry S. en Willy D., vermoed ik dan.

  • Luc Jurion: tiens, interessant dat die aan Thierry S. gekoppeld is want er is een Luc Jurion die met Diakostavrianos genoemd werd in het dossier Dutroux en dan zitten we opnieuw vol in de wereld van schroothandelaars, wagens, ... Zou dit dezelfde persoon zijn? Hoe dan ook, in het dossier Dutroux heeft men het over een "bande de Courcelles": wagens, kinderen, ...

69

Re: Sudisten

Inderdaad. En nogmaals, dim: die robotfoto's...

Re: Sudisten

Onlangs was ik ergens tussen Sint-Genesius-Rode en Braine L'Alleud voor een sportactiviteit. Wij volgden een pad met de fiets waar een soort privé bosje was waar allerlei gemaskerde mannen oorlogje aan het spelen waren. Het leek een soort trainingskamp. Ze waren angstaanjagend gekleed, enkele kinderen waren geschrokken en begonnen te huilen.

Zijn er daar nog zulke verenigen? Ik herinner me dat één van de robotfoto's (die met het hoedje) gelinkt werd aan iemand van een schietclub uit Waver. Die gasten waren echt tot in de puntjes uitgerust, gemaskerd (bivakmutsen, helm, ...). Het was zeker geen paintballfeestje.