Re: Sudisten

Je hebt gewoon enkele airsofters gezien in een bos. Lijkt op echte training, maar is het helemaal niet. Is hetzelfde dan paintball maar dan meer op een militaire manier (qua uitrusting toch) wink » YouTube

Re: Sudisten

En dat op een dag dat er zoveel gezinnen, toeristen voorbijkwamen. Toch wel verschietelijk als ze ineens opduiken. big_smile

Re: Sudisten

Die jongens hebben altijd problemen om geschikte trainingslocaties te vinden. Soms wordt er wel eens Politie gebeld als men van die gasten ziet trainen.

Servo per Amikeco

74

Re: Sudisten

Lijkt over de Sudisten-piste te gaan:

http://i39.servimg.com/u/f39/11/22/12/24/10557210.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Sudisten

Vrije vertaling voor de niet-Franstaligen:

De Brusselaar Michel Leurquin, auteur van een boek over de Bende van Nijvel, is momenteel op onderzoek in de regio Eigenbrakel. Niet in het kader van een nieuw boek, maar gewoon als vervolg van zijn zoektocht en in dienst van het forum dat hij samen met de dochter van een slachtoffer beheert. "Ik heb een oproep gedaan in een Facebook-groep over Eigenbrakel want ik ben helemaal niet thuis in die regio. Ik was er zelfs nog nooit geweest! Mijn interesse was eigenlijk gewekt door de laatste verklaringen van Jean Deprêtre, die inmiddels al twee jaar overleden is. De toenmalige procureur des Konings had enkele gegevens onthuld. Volgens hem was de Bende van Nijvel afkomstig van Eigenbrakel. Voor hem draaide alles rond die streek," verklaart Michel Leurquin.

De Brusselaar heeft ook met enkele inwoners gesproken. "Ik heb enkele inwoners van Eigenbrakel ontmoet en ze hebben enkele geruchten over de afkomst van de Bende van Nijvel bevestigd. Ze moeten de Delhaize goed gekend hebben om hem aan te vallen. Hetzelfde kan gezegd worden over de Colruyt van Nijvel die, als ik me niet vergis, hier niet ver vandaan is. Dat is de reden waarom ik een oproep verspreid heb via de sociale netwerken. Maar tot op heden heb ik nog geen antwoord ontvangen."

De Brusselaar zoekt personen die hem iets meer over het onderwerp kunnen vertellen. Hij is op zoek naar leden of sympathisanten die begin jaren '80 regelmatig over de vloer kwamen in de martial arts-vereniging Sakura.

76

Re: Sudisten

Vaya Michel! big_smile  Blijft een centrale piste dit.

77

Re: Sudisten

Volledig mee eens!

78

Re: Sudisten

Uit de eerste post van Wolf op tueries onthou ik vooral het volgende: De 'bende van Eigenbrakel' werkte samen met lokale rijkswachters om verzekeringsmaatschappijen op te lichten (welwillende vaststelling van gefingeerde auto ongevallen).

Zou het kunnen dat Marcel Morue is vermoord in dit verband?

79

Re: Sudisten

Krankzinnig wat hier beschreven wordt. Als de politie daar nog niet tegen op treedt. Zo zie je maar: voor de mens is niets te gek.

Re: Sudisten

Ik heb nog eens de posts van Wolf gelezen op het Franstalige forum. Hij brengt de namen van de deelnemers aan de overval in Nijvel aan 4 jaar voor Deprêtere dat deed in zijn laatste interview. Er worden zodanig veel elementen aangereikt dat het verbazingwekkend is dat de speurders er niet op doorgegaan zijn. Van alle theorieën die op deze en de Franstalige site gepost zijn lijkt me deze, samen met die van Vandeuren en café De Pomp de meest geloofwaardige. Voor de eerste golf, in alle geval. Wolf kent het milieu van Eigenbrakel als zijn vestzak en heeft het zelfs over informanten die informatie uit de eerste hand hebben. Hij heeft zijn verhaal ongetwijfeld bij de speurders gedaan maar wat die ermee aangevangen hebben is een andere zaak.