Re: Nr. 10 & 14

Mooi zo!

22

Re: Nr. 10 & 14

Schitterend werk, the end. De T.S.-piste komt m.i. steeds dichterbij. Er is bovendien een sterke rode draad in verschillende dadergroepen aanwezig geweest, iemand die het hele slagveld van in het begin tot op het einde en zelf tot op vandaag overschouwt.

23

Re: Nr. 10 & 14

Aubanel, wie de 1e persoon is waarvan je de initialen geeft is duidelijk, maar wie bedoel je specifiek met je laatste zin?

24

Re: Nr. 10 & 14

Ik bedoel wel degelijk: de killer. Hij tekende al present in Waver (Dekaise) en in Beersel (Auberge du Chevalier), heeft m.i. voor enkele liquidaties gezorgd en de bende - lees: groepen van bendes - afgezocht om wat wij concipiëren als 'de bende' te herstructureren en met nieuwe namen in te vullen.

Vincent Louvaert bijvoorbeeld, wellicht een van de eerste daders, moest op een bepaald moment worden 'vervangen', wegens te moeilijk geworden en dus geliquideerd. De killer deelde ook bij cruciale overvallen de nodige bevelen uit, typisch voor een militair. En de killer is m.i. vandaag nog in leven, wat van heel wat andere (mogelijke) daders niet kan worden gezegd.

25

Re: Nr. 10 & 14

Aubanel, volgens de Panorama-reportage uit 1995 was de Reus ook nog in leven (en in België). In welke richting denk jij dat er toen gekeken werd door de reportagemakers? Ik vermoed Jürgen Zeyen of Papadopoulos.

26

Re: Nr. 10 & 14

De mogelijke reuzen zijn niet te tellen: Papadopoulos, Jurgen Zeyen, Patrick Haemers, Isaac R., Delperdange, Harry Moelants, Calmette, Toumaniantz, Mainfroid, ... voor allen valt wel iets te zeggen, maar ik zou het echt niet weten. Misschien waren er zelfs meerdere

Re: Nr. 10 & 14

Over robotfoto 10: 1.80m, sportieve lichaamsbouw, niet dik, zwart, heel gekruld, dicht en kort haar. Heeft geen gebruinde huidskleur. Onberispelijk Frans. Indruk van een geschoolde persoon. Robotfoto 15 en 14 zijn van Waver en Hoeilaart.

Zijn haar is belangrijk - de krullen - een andere getuige ergens spreekt ook van kort haar met hele kleine krullen. Over het kleur van de ogen - wat essentieel is en dat getuigen ook hebben gezien - ben ik er nog niet uit, maar de kans is redelijk dat het grijsachtige is.

Plus als hij (nummer 10) één van de daders in Beersel was (waar ik bijna zeker van ben) dan heeft hij op zijn linker voorarm een tatoe. Beschrijving Beersel:

Dader 1: 1m90 – Zeer mager, fijngebouwd lichaam. Met een moedervlek in de nek (2,5 cm breed en 3,5 tot 5 cm lang). Drager van een lange bleekbruine mantel, en een sigarettenbruine broek. Hij droeg een masker en een riem met jachtpatronen. Hij spreekt Frans.

Dader 2: 1m90 – Drager van een identieke mantel als de eerste, doch van donkergrijze of zwarte kleur. Hij droeg een masker en was gewapend met een bijl met lange steel.

Dader 3: 1m75 - Struis gebouwd en licht gebogen. Drager van een blauwe broek. Hij had een tatoeage op zijn linkervoorarm. Hij gaf de indruk iets ouder te zijn dan de twee andere daders.

In Beersel 2 zogenoemde reuzen, en de leider met RG1 loopt iets gebogen.  Er zijn ook nog de elementen dat hij zeer militair getraind was en gevechtservaring had. Waarschijnlijk leefde hij ondergedoken, daar hij vermagerd is en zijn huidskleur word bleker. In de beginperiode - van Dinant tot Genval - gaat het niet om geld, maar om wapens auto's en opvallend eten. In Beersel hebben de daders zich echt wel vol gegeten. Ze moeten echt honger gehad hebben. Ook nog het Frans zonder accent.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Nr. 10 & 14

Vertrekkend van de combinatieafbeelding van robotfoto's 10 en 14, met kleur:
https://lh3.googleusercontent.com/-Egfc1wBAVdQ/U1VDXwdEZVI/AAAAAAAAAR0/FnC_die2ucQ/w436-h556-no/robotfotoCompositie10_14_288.png

https://lh5.googleusercontent.com/-UsvP2WjI9w0/U1VDmvPHRtI/AAAAAAAAAR8/-bwVjJxY1LE/w436-h556-no/robotfotoCompositie10_14_2895.png

https://lh4.googleusercontent.com/-3K42ZoC0qlI/U1VDrPVmZZI/AAAAAAAAASE/LIq6Bc2PoqI/w436-h556-no/robotfotoCompositie10_14_3001.png

https://lh5.googleusercontent.com/-MgpjfI754rQ/U1VD0KSD_DI/AAAAAAAAASM/z_fTzucuhTY/w436-h556-no/robotfotoCompositie10_14_3004.png

https://lh5.googleusercontent.com/-lmBNBMDxCQ4/U1VD5pql6wI/AAAAAAAAASU/OgbO5F8ImR8/w436-h556-no/robotfotoCompositie10_14_2888.png

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

29

Re: Nr. 10 & 14

raven wrote:

Aubanel, volgens de Panorama-reportage uit 1995 was de Reus ook nog in leven (en in België). In welke richting denk jij dat er toen gekeken werd door de reportagemakers? Ik vermoed Jürgen Zeyen of Papadopoulos.

Met stellige zekerheid: Apostolos Papadopoulos.

30

Re: Nr. 10 & 14

De man wiens portret hierboven is te bewonderen, is de killer. Iedereen zal het met me eens zijn dat dit niet Bouaroudj is, of x of y, maar dat slechts enkele verdachten voor deze tekening in aanmerking komen. Let wel: ten tijde van de overvallen had de betrokkene zwart haar en een getaande huid; normaliter zijn die haren na dertig jaar grijs geworden.

En iemand die vaak op zee is heeft de ene keer een getaande huid, de andere keer niet. Een, voordeel, in dit geval.