11

Re: Nr. 23: Oude

ruske wrote:

Als ik het goed voorheb was Godfroid afkomstig van Oostende.  Hij pleegde diefstallen (feiten) vooral in Brussel / Elsene.

Oostende (en de kust) komt toch ook regelmatig eens voor.

Re: Nr. 23: Oude

Pitte = Pascal De Boeck?

13 (edited by pitte 02-07-2008 19:57)

Re: Nr. 23: Oude

Godfroid was afkomstig uit Evere zijn ouders hadden vroeger een kruidenierszaakje in Elsene, de feiten waarvoor hij gearresteerd werd werden over heel het land gepleegd, en hij werd gearresteerd te Oostende en neen happy few, Pitte is niet Pascal Deboeck but nice try keep searching. smile

14

Re: Nr. 23: Oude

Van wanneer tot wanneer was de Bende Godfroid actief?

Echt veel vind ik er niet over terug, het enige wat ik gezien heb is de reportage op Vittaya (Wortels van het kwaad) en dat ze vooral juweliers onder handen namen, en als ik juist ben zat er ook een Portugees bij die bende en is er iemand om het leven gekomen (hoe weet ik niet) en teruggevonden in een grot.

15

Re: Nr. 23: Oude

De bende Godfroid was actief van half de jaren 80 tot 16 februari '91, de datum waarop Godfroid samen met zijn "luitenant" gearresteerd werd op de visserskaai te Oostende. De bende hield zich met van alles bezig van bankovervallen tot juweliers, zich uitgeven als valse politiebeambte om zo gestolen goederen die ze zelf aan helers verkocht hadden terug in beslag te nemen, ... In totaal zo'n 90 feiten waaronder een 40-tal overvallen.

De bende had een vaste kern van zo'n 6 personen maar had veel vertakkingen waaronder in het franse misdaadmilieu, daarom dat enkele Marseillanen ook op de beklaagdenbank zaten, in totaal zijn zo'n 40 personen veroordeeld. Intussen zijn er onderling ook al afrekeningen geweest en sommigen zijn omvergeknalt door de politie. als je dan de "zware" jongen Pascal Deboeck bezig hoort in de "Wortels van het kwaad" kan ik enkel lachen want zijn enige verdienste is dat door zijn toedoen de bende is opgerold.

16

Re: Nr. 23: Oude

pitte wrote:

Intussen zijn er onderling ook al afrekeningen geweest en sommigen zijn omvergeknalt door de politie. als je dan de "zware" jongen Pascal Deboeck bezig hoort in de "Wortels van het kwaad" kan ik enkel lachen want zijn enige verdienste is dat door zijn toedoen de bende is opgerold.

Zijn indruk was inderdaad niet al te slim, zo voor die camera zeggen: "Ik wacht op ne grote slag." Dat is wel goed voor de show en de tv. Net als Van Esbroeck van wie je ook niet weet wat je kan geloven en wat niet. Maar ondertussen laten ze zich pakken met een beeldje bij een antiquair, slim is het alles behalve te noemen.

pitte wrote:

De bende had een vaste kern van zo'n 6 personen maar had veel vertakkingen waaronder in het franse misdaadmilieu, daarom dat enkele Marseillanen ook op de beklaagdenbank zaten, in totaal zijn zo'n 40 personen veroordeeld.

Zoals de bende van De Staerke (oa. Salesse), dus zoals je zelf aangeeft "hielpen" verschillende bendes elkaar.

pitte wrote:

De bende Godfroid was actief van half de jaren 80 tot 16 februari '91, de datum waarop Godfroid samen met zijn "luitenant" gearresteerd werd op de visserskaai te Oostende.

Dus jullie stonden zowat in de schaduw van de Bende van Nijvel en nog een paar andere, maar de Bende van Nijvel is wel nooit opgerold, ondanks al die moorden. Dus de prioriteit zou op papier toch wel bij de Bende van Nijvel liggen, 100 speurders op de zaak en 20 jaar hebben we er nog gaan antwoord op. Ik kan er alleen vanuit gaan dat er veel macht is mee gemoeid want anders kan zoiets niet overeind blijven.

Re: Nr. 23: Oude

Hier nog een foto met langer haar. Dit zijn toch meer dan gewoon toevallige gelijkenissen.

http://www.tjoeten.be/images/HO/habran.jpg

18

Re: Nr. 23: Oude

club_le-happy-few wrote:

Hier nog een foto met langer haar. Dit zijn toch meer dan gewoon toevallige gelijkenissen.

Toch een kleine waarschuwing. Je vergelijkt hier een robotfoto die bijna twintig jaar na de feiten werd gemaakt met een foto die eveneens een paar jaar geleden genomen is. De persoon op de robotfoto lijkt me veel ouder dan Marcel Habran in de jaren '80.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Nr. 23: Oude

Er zijn veel overeenkomsten. Maar wie zegt dat de robotfoto 100% correct is? En dan eventueel nog bijgewerkt met schmink?

20

Re: Nr. 23: Oude

club_le-happy-few wrote:

Er zijn veel overeenkomsten.

Inderdaad, als je de robotfoto vergelijkt met een foto van Marcel Habran anno 2000. Maar ik vermoed dat die overeenkomsten er niet meer zullen zijn als je een foto neemt van Habran anno 1985.

club_le-happy-few wrote:

Maar wie zegt dat de robotfoto 100% correct is?

Ik in ieder geval niet. Dat is ook de reden waarom ik in mijn voorgaande post het volgende zei: 'Je vergelijkt hier een robotfoto die bijna twintig jaar na de feiten werd gemaakt (...)'

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube