11

Re: Zuid-Frankrijk

Jean-Marie Bauw (waarschijnlijk) in Sangelat.

12

Re: Zuid-Frankrijk

dim wrote:

Saint-Raphaël is niet zo heel ver af van Tavernes (Alpes-Côtes-d'Azur) waar W. "titi" D. zich heeft geïnstalleerd, zo lijkt. T.S. woont ook ergens in de regio. Trouwens, de zoon van T.S. - Jeremy S - werkt in de "Camping Azur Rivage" in St-raphaël (ze houden wel van campings in die kliek, een familielid van W.D. - Fabian D. - was cafetaria-uitbater in camping "la cala" in Glabais, je weet wel, die van de dag na Nijvel).

Dat kan natuurlijk allemaal toeval zijn. Het is trouwens niet geweten wanneer ze juist naar Frankrijk verhuisd zijn. In het geval van T.S. lijkt dat zelfs redelijk laat te zijn geweest, gezien hij nog in een aantal feiten in België betrokken was. Met iemand die dicht stond bij Dutroux, overigens, en een bijzonder vreemde rol in de zaak gespeeld heeft: Luc Jurion.

Ik zal het nog maar eens zeggen: dit is voor mij de echte piste. Ze begint bij enkele leden uit de bende Farcy (Louvaert, Vandeuren, Vanden Abeele), om te eindigen bij enkele van de Sudisten, onder wie de genoemden, aangevuld met de verongelukte stuntrijder Alain Vincx. In Aalst werd berioep gedaan op de diensten van De Staerke, Haemers en Salesse. Haemers dus, want de reus van dienst, Papadopoulos, zat in verzekerde bewaring.

En nog aan toe te voegen: Jean-Marie Bauw, lid van de Bende Farcy, en bij bepaalde gelegenheden vervangen door iemand die sterk op hem leek, met name T.S. Ik ga dus uit van twee killers die op elkaar leken en van wie er een is beginnen panikeren en een tweede de zaak moest overnemen.

Re: Zuid-Frankrijk

Voor die die de Camargue niet kennen, of Zuid-Frankrijk...

Saint-Marie-la-Mere is de belangrijkste uitgaansbuurt van de Camargue. De plaatselijke bewoners zijn hoofdzakelijk van afkomst zigeuners en Spaanse verbannen uit hun eigen land. Er bestaat in de Camarque een "code" waar de politie niets van moet weten, en de schrik om het lijf heeft om op interventie te gaan. Eens in de Camarque woonachtig, en je bent opgenomen in de bevolking, behoor je tot deze exclusiviteit. Laat ons maar zeggen het Corsica van het zuiden. 

Alle verdere hoofdsteden, zoals Marseille moet niet meer in kaart gebracht worden, daar de Nederlandse cocaïne en witwaspraktijken reeds jaren in de Jachthaven van Marseille hun aandeel hebben veiliggesteld. Namen Zoals, familie Cok, Maes, de schutter en anderen met verbindingen naar de Spaanse immomarkt de fakkel dragen in vele dossiers van groot-banditisme.

14

Re: Zuid-Frankrijk

De baas van Radio Amigo zou ook af en toe verbleven hebben in het zuiden van Frankrijk, maar ik weet niet waar.

Re: Zuid-Frankrijk

Ik ken de naam en de data niet uit mijn hoofd, maar er is enkele jaren na de laatste aanslag van de Bende van Nijvel, was een van de speurders op vakantie in Frankrijk, daar is zijn zoontje verdwenen en gemarteld terug gevonden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

16

Re: Zuid-Frankrijk

De familie Van Camp had een huis in Frankrijk, al weet ik niet of het in Zuid-Frankrijk was (op te zoeken).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17

Re: Zuid-Frankrijk

In 1981 verhuist Luciano Bender van Zuid-Frankrijk naar België. Eind 1985 is hij het hier beu en keert hij terug naar Marseille in het zuiden van Frankrijk.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

18

Re: Zuid-Frankrijk

the end, Joris Viville, 1989, Port Grimaud, Frankrijk. De dader werd aangehouden en heeft verscheidene moorden bekend.

Re: Zuid-Frankrijk

Bruno Farcy is ooit in Den Haag aangehouden (datum onbekend) en kon pas twintig maanden later vluchten. Hij trok naar het zuiden van Frankrijk en verbleef jarenlang in Le Grau du Roi waar hij op zee ging vissen.

20

Re: Zuid-Frankrijk

Achiel Haemers, Eric Haemers en Michèle Dewit in Perpignan.