11

Re: Paul Cams

Ikzelf ben er van overtuigd dat de Bende van Nijvel een instrument was van een bepaald politiek-financieel milieu. Ze gebruikte deze bende voor het vermoorden van informanten, politieke tegenstanders en rijke baronnen en zakenmensen die in hun weg liepen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de moord op Cams een moord is van een Bende van Nijvel, net zoals de moord op Mendez of de moord op Vlassenroot (ook al is er voor die laatste een gerechtelijke 'waarheid').

dim wrote:

Heeft je getuige geen weet van wie achter het "ongeluk" zou kunnen zitten? En zou Noël niet in aanmerkingen kunnen komen als deveelbesproken meneer "X" gezien zijn profiel en zijn banden met de Staatsveiligheid?

Tijdens het lezen vroeg ik mij hetzelfde af. Wat wel opvalt is dat het iedere keer dezelfde namen zijn. Niet zoveel, maar wel iedere keer dezelfde. En dat zou mijn bovenstaande stelling kunnen bewijzen. Die kleine groep mensen huurt een groepering om bepaalde moorden te plegen tegen betaling.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

12 (edited by Koen 13-09-2008 07:14)

Re: Paul Cams

Het is duidelijk dat de feitelijke opdrachtgevers de CIA en de NAVO waren, via hun stay-behindnetwerken, en dat op het niveau van de Belgische politieke en administratieve diensten de Staatsveiligheid, Het Leger, de Rijkswacht (wat toen nog een militair korps was) erbij betrokken waren. Wellicht met dekking van bepaalde personen uit de toenmalige regeringen en het gerecht. De uiteindelijk uitvoering werd echter uitbesteed, om de opdrachtgevers zoveel mogelijk uit de wind te zetten, en op het niveau van de uitvoering onstond wellicht een vermenging met bepaalde criminele milieus. Daarvoor zijn tal van aanwijzingen en semi-bewijzen en ik vind dat het forum in zen geheel hier steeds beter een inzicht in verschaft.

Ook met betrekking tot de betrokken uitvoerders die wellicht zelf niet volledig op de hoogte waren van de ware politieke aard van hun acties en de ware aard van hun opdrachtgevers, misschien ook wel of misschien vermoedens hadden, wordt steeds meer vooruitgang geboekt en verheldering gebracht. Ik denk aan de zéér waarschijnlijke betrokkenheid en overeenkomst met robotfoto's van Bultot, Habran, Bouhouche, de zéér waarschijnlijke betrokkenheid van De Staerke, zeker i.v.m. Aalst, de zéér waarschijnlijke betrokkenheid van Thierry Smars.

Een zeer groot gevaar blijft het gevaar van het gebrek aan synthese, wat eigenlijk in ieder gerechtelijk onderzoek altijd op de loer ligt, en het gevaar van teveel lijnen en aftakkingen, die even reëel kunnen zijn, maar voor de goede orde beter buiten beschouwing worden gelaten. Ik bedoel maar, uiteraard waren de eigenlijke uitvoerders wellicht ervaren bandieten, die wellicht met tal van andere zéér ernstige criminele feiten kunnen in verband gebracht worden, maar dit is iets helemaal anders dan deze feiten dan ook weer willen koppelen aan feiten i.v.m. de Bende van Nijvel.

Zoniet maken we hier de kroniek van het banditisme in België in de jaren 70', 80' en 90' en dat komt het forum niet ten goede! Dat komt vooral ten goede aan zij die de potjes gedekt willen houden en er zullen hier bijna zeker mensen actief zijn op het forum met die taak! De kerntaak zou beperkt moeten blijven tot opheldering en inzicht, niet tot in absurde details, maar m.b.t. de grote lijnen, zowel naar de uitvoerders als naar de opdrachtgevers op Belgisch niveau. En dan denk ik aan Beaurir, Raes, Deprêtre, Claes, Mathot, Wathelet, Gol, en nog een aantal anderen!

Re: Paul Cams

Ik heb dit al geschreven op de franstalige site:

Comme j'ai déjà dit dans un autre fil, ma source a donné des infos très précises au sujet du meutre de Cams, et des liens entre le labo de Cams et BIORIM (groupe de labos de Fernand Ullens De Schoten). Elle a expliqué que le meutre était un complot d'Edgard Zwirn, Litwak, André Verhoeft et Odile Pannekoeke (la femme de Cams) et que c'est Litwak qui a tiré sur Cams. et Zwirn et Verhoeft prenaient possession du labo de Cams. Pour m'aider à comprendre, elle avait fait un déssin...

  • Note 1: Dans ce dessin les mots Vlassenroot, Yves Bacqueline, Todarello et Solazzo sont les miens (je les ai écrits). A part ça, c'est elle qui a tout dessiné et écrit.

  • Note 2: Les mots Renier, Mathot et Deferm, dans le dessin, n'ont rien à voir avec l'histoire de Cams.

http://img113.imageshack.us/img113/6981/biorimbwzj7.jpg

Qu'est qu'elle expliquait par ce dessin? Elle explique que, suite au meutre de Cams, Zwirn et Verhoeft étaient devenus actionnaires de son labo. Verhoeft avait 49%. Mais Verhoeft aimait bien depenser et son niveau de vie, au frais de la boîte, exaspérait Zwirn, et il a vendu sa part à deux inconnus, pour Verhoeft, Waterschoot et Tavernier.

Ceci était un grand choc pour Verhoeft. Du jour au lendemain, sans être averti à l'avance, il se trouvait confronté par deux inconnus, qui étaient des actionnaires majoritaires! Verhoeft était très embêté. Waterschoot et Tavernier étaient des gens sérieux. Il ne savaient rien sur les magouilles que Zwirn et Verhoeft avait faites dans le passé. En plus, Verhoeft était très fort endetté, et il ne pouvait plus utiliser le labo comme vache à lait, comme dans le passé.

Mais il a finalement réussi a vendre la société. Mais il fallait d'abord racheter toute la boîte (pour les raisons fiscales) pour qu'il puisse la revendre tout de suite.. au groupe de sociétés BIORIM de Fernand Ullens De Schoten. Et pour pouvoir racheter la boite il a emprunté de l'argent (450 millions de francs belges) à une connaissance qui s'appelle... Michel Noel. Noel lui a prêté cet argent, et à partir de ce moment-là Verhoeft et Noel étaient très fort liés.

Dans le dessin on peut voir le mot INAMI. Il y a une explication pour ceci. En fait ma source disait que presque tous les médecins de Namur être impliqués dans les fraudes à grande échelle, avec les labos. Le méchanisme était simple. Les médecins demandaient des prises de sang, tests sanguins etc bidons (c'est à dire, non nécessaires). Le labo facturaient les mutuelles et en contrepartie les médecins recevait les enveloppes, de la part des labos et sous la table, pour arrondir les fins du mois.

14

Re: Paul Cams

Kan iemand zorgen voor een foto van Delperdange?

15

Re: Paul Cams

Foto's vind je hier » Claude Delperdange

16

Re: Paul Cams

Weerom Namen » tueriesdubrabant.winnerbb.com

17 (edited by Hestur 07-11-2010 16:22)

Re: Paul Cams

Ben wrote:

Een diepgaander onderzoek leert dat Cams is gedood door kogels van het kaliber punt 38, op een manier die veel gelijkenis vertoont met de wijze waarop, bijna een jaar voordien, de bejaarde huisbewaarder van het restaurant van ex-voetbalspeler Jef Jurion, l'Auberge du Chevalier in Beersel, is vermoord » De zaak Cams

Ik vind dit verhaal een van de vreemdere op deze (beslist niet onspectaculaire) website; eigenlijk is het moeilijk te geloven. Die vriendin zit boven televisie te kijken, maar ze hoort niet dat er mensen zijn binnengekomen. Die hebben dus beslist niet aangebeld, maar zijn binnengebroken (zijn hier sporen van?). Ze hoort dan een paar knallen, rent naar beneden en ...  ziet alleen Cams daar liggen. Nauwelijks enkele seconden, en de daders zijn al weg. Controleren die dan niet of hun slachtoffer echt dood is?  Spurten die daders zo snel weg?  Bij alle Bendefeiten worden er tenminste nog schimmen en gestaltes gezien. Hier schieten ze iemand in het gezicht en zijn ze binnen de seconden weg.

Het is van tweeën. Of die daders wisten dat er boven nog iemand zat, en dan hadden ze die waarschijnlijk ook wel gedood (je weet nooit op voorhand wat getuigen zullen zien!). Of ze wisten het niet, en dan hadden ze niet zo snel weggelopen. Intuïtief denk ik dan: het verhaal zoals het er staat, klopt misschien wel niet. Hoe was dat huis juist ingedeeld? Een situatieschets kan misschien verduidelijkend werken.

Verder nog enkele vragen:

  • Welke gelijkenissen zijn er juist tussen de moord op Cams en die in Beersel?  De ene was 's nachts, de andere 's avonds; de huisbewaarder was gefolterd en ze hadden aan het eten gezeten, bij Cams zijn ze meteen weg;

  • Zijn er gelijkenissen met de diefstal van de Saab, de moord op Angelou, de feiten in Temse en de moord in Beersel? Bij al die feiten werd immers de .22 gebruikt die ook bij de moord op die huisbewaarder gebruikt werd.

  • Zien jullie concrete links tussen de verdachten die genoemd worden in dit topic en de feiten van de Bende van Nijvel die ik in de vorige vraag opsom?

  • Er werd ook een .38 gebruikt bij andere feiten, bv. de overvallen in Genval en Ukkel (11-25 februari 1983). Kan het hier mogelijkerwijze om hetzelfde wapen gaan als bij de moord op Cams?

Sowieso is betrokkenheid van de Bende van Nijvel mogelijk. Cru gezegd is de bende van nijvel niet meer of minder dan een dertigtal feiten gelinkt aan wapens in twee zakken in het kanaal van Ronquières. Het is zeer waarschijnlijk dat de Bende meer feiten op haar geweten heeft dan wij weten.

18

Re: Paul Cams

Kaliber. 38 is een geliefd kaliber. Niet relevant om zich hierop te baseren.

Re: Paul Cams

LEO wrote:

Caliber.38 is een geliefd caliber. Niet relevant om zich hierop te baseren.

Klopt, de modus operandi is belangrijker: "op een manier die veel gelijkenis vertoont met de wijze waarop". Een beetje sadistische, misschien (ik ken de details niet)? Volgens mijn bron, was het Litwak die heeft geschoten. Litwak = Michel LITWAK van Bold Films » www.variety.com

Hypothees voor de gelijkenis: Litwak op de hoogte was, en misschien opdrachtgever (met Verhoeft, Zwirn, Crijns en andere mensen uit de kring rond le Parc Savoye) van de Bende. Maar Litwak was ook psychopaat en ging soms mee met de bende, voor zijn eigen lol. Hij heeft geschoten op de huisbewaarder en ook Cams. Mijn bron had een langdurige relatie met Verhoeft en kende zeer goed Zwirn en Litwak. Mijn persoonlijke mening is dat zij zegt de waarheid, zonder twijfel.

20

Re: Paul Cams

Zwirn is zeer interessant: op facebook vind je hem in de vriendenlijst van niemand minder dan Daniël Przedborski, de zoon van Félix, en in het dossier Atlas genoemd als opvolger van zijn vader. Zwirn stond ook (ondermeer via zijn bedrijf Unilabs en via Iesa Investissements) in nauw contact met de zwavelachtige en extreemrechtse Graaf Giorgio Gherardi Dandolo (lid van de Chevaliers de l'Ordre du Rouvre en de Cercle des Nations die dicht stond bij bepaalde P2-kringen en betrokken was bij het dossier Credit Comemrcial et Financier). Zwirn zou een trouwe bezoeker zijn geweest van de Mirano (hij werd verhoord naar aanleiding van het fatale drugs&seksfeestje aldaar), le Circus, Parc Savoy, ...

Zie ook nog » www.independent.co.uk | archives.lesoir.be