21

Re: Albert Farcy

Nog een interessante passage uit de brief van Vienne: Farcy kende met niemand medelijden. Hij had absoluut geen last met zijn geweten. Iemand die zijn schulden niet kon betalen werd genadeloos afgemaakt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

22

Re: Albert Farcy

Ben wrote:

Volgens de brief van Vienne circuleerden er in de omgeving van de Candy's - de bar van Farcy - veel kandidaat-doders, vooral Fransen en Italianen, die voor een klein bedrag iemand liquideerden zoals de klant verkoos.

De voornaamste Fransen en Italianen staan in de lijst van bendeleden.

23

Re: Albert Farcy

Meer dan één kroongetuige (dader?) heeft letterlijk gezegd dat, om de Bende van Nijvel te ontmaskeren of in kaart te brengen, men bij de bende van Farcy moet beginnen. Het is niet toevallig dat de eerste vermoedelijke betrokkenen, Bruno Vandeuren en Vincent Louvaert, precies uit die bende kwamen.

Re: Albert Farcy

Ben wrote:

Nog een interessante passage uit de brief van Vienne: Farcy kende met niemand medelijden. Hij had absoluut geen last met zijn geweten. Iemand die zijn schulden niet kon betalen werd genadeloos afgemaakt.

Ik heb dat al een paar keer gelezen. Bouten noemt namen van mensen die zijn afgemaakt. Maar voor welke moordzaken is Farcy in verdenking gesteld? Is hij veroordeeld voor assisen? Ik weet niet of er leden zijn die daar documentatie over hebben. Zelf vind ik er geen.

Re: Albert Farcy

Farcy werd verdacht van de moord op Donald Maenhout, een figuur uit de Brusselse onderwereld, wiens stoffellijk overschot - versierd met 30 kilo lood - opgehaald werd uit een kanaal in West-Vlaanderen.

26

Re: Albert Farcy

Aubanel wrote:

Meer dan één kroongetuige (dader?) heeft letterlijk gezegd dat, om de Bende van Nijvel te ontmaskeren of in kaart te brengen, men bij de bende van Farcy moet beginnen.

Kun je de namen van de getuigen en de inhoud van hun getuigenissen concreet citeren? Lijkt me interessant als vertrekpunt.

Re: Albert Farcy

In het eerste boek van Guy Bouten op pagina 103 waar Marnette aan het woord is. Latinus zou Marnette gebeld hebben de dag voor zijn dood, hij wou Marnette spreken i.v.m. een drugsdossier waarvan hij vermoede dat WPN-leden erbij betrokken waren. Het is trouwens een interessant hoofdstuk. De wapenfirma Armaco waar Baugniet werkte zat ook in drughandel in ruil voor wapen!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Albert Farcy

http://nsm08.casimages.com/img/2014/06/13/14061301375514738712313329.jpg
Bron: Het vrije volk | 1 maart 1982

Re: Albert Farcy

Over Donald Maenhout verscheen in 2009 nog een kort artikel in » Nieuws

En hier een fragment uit het boek van Bouten:

http://i75.servimg.com/u/f75/15/00/61/71/vi210.png

http://i75.servimg.com/u/f75/15/00/61/71/vi310.jpg

Re: Albert Farcy

Dank Merovinger. Is interessante info. Dat Farcy een Belgisch maffiafiguur is blijkt uit de documentatie die her en der terug te vinden is. Een drugsbaron met een ruim netwerk die goed geld verdient. Zo'n mannen zijn in staat verraders om te brengen ook. Nu is het mijn persoonlijk oordeel dat zo iemand niets te winnen heeft met aanslagen zoals die van de Bende van Nijvel. Verkoop gewoon wat meer drugs en het geld stroomt binnen met een veel kleiner risico op een lange celstraf.

Totnogtoe vind ik niets terug van wat overeenkomt met het profiel dat een lid van de Bende van Nijvel zou moeten hebben.