811

Re: Jean-Marie Tinck

fipilip wrote:

Waarom is hij voor die moord uit 1991 veroordeeld en voor alle andere niet als hij dan toch zijn immuniteit bekomen had?

Misschien omdat '91 6 jaar na de feiten is, en de persoon/personen die hem mogelijks de hand boven het hoofd hielden dit niet meer wilden/konden 6 jaar later? Ik zie niet direct een verband.

Re: Jean-Marie Tinck

Het zou een reden kunnen zijn als zijn verhaal klopt tenminste ... Pensionering, overlijden, overplaatsing van de persoon in kwestie.

Ik ga niet oordelen of zijn verhaal klopt en in hoeverre de pers het gemanipuleerd heeft om de lezer een indrukwekkend verhaal voor te schotelen ... maar het is wel een feit dat Bultot met gevangenen klussen geklaard heeft.

Als hij er niets mee te maken heeft ... Dan lijken die documenten die ze van Bultot half verbrand teruggevonden hebben een f**k you aan zijn adres. Iemand die ook vastgezeten heeft en hier zijn frustratie op Bultot komt botvieren door hem verdacht te maken.

813

Re: Jean-Marie Tinck

Bedankt 'dim' voor de vertaling wederom...

Eerder hadden buren verklaard dat hij altijd over zijn tijd bij de 'Marine' sprak, nu blijkt dat hij in Duitsland gediend zou hebben. Persoonlijk vind ik zijn militaire verleden interessant, ik zou daar heel graag echt duidelijkheid over krijgen. Ik begrijp dan ook niet dat de pers dit nog steeds niet goed heeft uitgezocht of dat zijn voormalige strijdmakkers zich nog niet gemeld hebben her of der. Ik bedoel als ik met hem in een lichting gezeten had en me hem nog uit die tijd kan herinneren had ik dat echt niet stil gehouden. De vraag is of hij én bij de marine gezeten heeft of in Duitsland of dus beide...

Het vervelende is dat ik zelf geen militaire achtergrond heb en verzuip ook in de termen, afdelingen en afkortingen om het nog niet te hebben over lichtingen etc. Als hij in Duitsland gezeten heeft zou dat dus geweest zijn bij de BSD/FBA begrijp ik (?):

BSD - Belgische Strijdkrachten in Duitsland
(FBA - Forces belges en Allemagne)

Meer info daar over » nl.wikipedia.org | en.wikipedia.org | www.museum-bsd.de

Voor zo ver ik kon vinden was er in ieder geval een para eenheid actief in de jaren '60 bij de BSD: De '35 Bie AA Para Cdo'. Maar misschien ook wel meer. Niet dat hij daar perse bij gediend heeft, maar we hebben eerder naar haakjes gezocht met betrekking tot zijn parachutisten hobby. In ieder geval zie ik geen marine eenheden die in Duitsland gediend hebben (?).

Misschien aanknopingspunt, ik kan me voorstellen dat als je een officier vermoord, dat je dan voor een militaire rechtbank komt en niet voor een burger rechtbank, de vraag is hoe dat allemaal geïntegreerd was in die tijd helemaal als je dat in Duitsland deed.

Voor zo ver ik het geschiedkundig heb kunnen bekijken was de hele naoorlogse operatie in Duitsland in de jaren '60 een NAVO operatie geworden, omdat de Russen toen natuurlijk de nieuwe vijand waren. De koude oorlog bracht natuurlijk sowieso een schimmige situatie, god weet wat voor situaties dat bracht in toch wel vage tijden zoals de jaren '70 en '80.

I'm sorry to say, maar ik vind dat we soms wel met een vandaag-de-dag-bril op naar zaken van toen zitten te kijken. De wereld was toen wezenlijk anders op allerlei vlakken. Ik zie wel eens beelden van Amsterdam in de jaren '80, ik herken het niet terug, de Gaza-strook is er niks bij... Dat zal voor Brussel niet anders geweest zijn.

Ik moet zeggen dat ik het verhaal over zijn vermeende onschendbaarheid na toetreding tot een black-op-squad niet eens zo gek vind klinken (een soort combinatie tussen de films: Bourne en The Dirty Dozen). Om daar nu meteen weer de sticker Gladio op te plakken vind ik te ver gaan, er zijn misschien wel meer van dit soort organisaties of eenheden geweest, als je focust op Gladio versmal je je blik. Staatsveiligheid was in de koude oorlog sowieso een groot ding, wie weet hoe de boel in elkaar geregen zit... Komt nog bij dat de NAVO nogal dik in België zit, zowel het militair hoofdkwartier als het politiek hoofdkwartier.

Samenvattend wederom te veel vragen en geen feiten, wie met een militaire achtergrond kan iets zinnig zeggen over Tinck in de jaren '60 in Duitsland? Wie heeft een ex-militair netwerk uit die tijd of kan zoeken in militaire databases?

Re: Jean-Marie Tinck

Wat vinden jullie van de getuigenis van Robert De Bois op Tueries de Brabant (staat ook bij de piste van Thiry i.v.m. villa te Knokke, bij Autre Pistes). Hij vertelt een zelfde verhaal. Hij was mee op zee gaan zeilen waar een man hem ook bekentenissen doet over Bende-feiten.

Nadien heeft hij meermaals het vermoeden dat men hem probeerde te vermoeden. Deed sindsdien zijn kajuit op slot maar zag dat men 's nachts probeerde slot te forceren (was wakker worden). Nadien ook nog eens toen hij op het dek lag te slapen.

Kort na zijn getuigenissen begin jaren 2000 is hij betrokken geraakt in een vechtpartij in Nieuwpoort. Hij dacht zich te herinneren dat één van die verdachten daar ook was en hem geholpen had. Maar een andere getuige nadien vertelde hem dat deze persoon hem nog blijven schoppen is o.a. op hoofd met bedoeling te doden.

Deze piste werd gepost kort voor Tinck werd aangehouden. Er was op dat moment dus nog geen sprake van 'zeiler' Tinck. Toeval of niet.

Re: Jean-Marie Tinck

Nog een visser, n.a.v. getuigenis Robert Du Bois. Gelijkaardig verhaal als Tinck?

Robert Du Bois:

J'ai eu les aveux spontanés d'un des tueurs du Brabant qui m'a avoué avoir tiré sur des innocents dont des femmes et des enfants. Le type dont je connais l'identité ressemble à un des portraits-robots et fait partie d'un mouvement d'extrême-droite. J'ai prévenu les enquêteurs il y a plus de trois ans et depuis lors je collectionne les ennuis. Lors de ses aveux le tueur a craqué complètement : on aurait dit le diable qui agonisait. Je me suis même retrouvé en état de choc pendant de nombreuses années mais heureusement je me suis ressouvenu de cette scène impressionnante que peu de personnes auraient été capables d'encaisser.

J'ai déjà contacté pas mal de journalistes mais ils se dégonflent tous. Le tueur porte un pace-maker et n'en a peut-être plus pour longtemps à vivre. Il fait partie du FNW. Il ressemble au portrait n° 20. Il m'a avoué avoir tiré sur des innocents dont des femmes et des enfants (garçons et filles). Je suis parvenu à lui faire répéter ses aveux en faisant semblant de minimiser les faits. A la fin je lui ai demandé s'il faisait partie des tueurs du Brabant et il acquiescé d'un signe de la tête (car il était comme asphyxié après ses aveux).

Il correspond tout à fait au profil établi par la profileuse Danièle Zucker. Il fréquente principalement des fascistes frustrés et crapuleux comme lui. Il a 66 ans et est de la région namuroise. Plusieurs personnes ne se connaissant pas m'ont affirmé il y a environ 4 ans qu'il détenait un arsenal d'armes. Le tueur a été mis en garde à vue pendant 48 heures dans une ville du nord de la France en octobre 2011, car il y réside de temps à autre. Il a été interrogé pour les tueries du Brabant mais son employeur lui a fourni un alibi. S'il a été interrogé c'est parce que j'avais prévenu le commissaire de cette ville qu'il était un tueur du Brabant ET QUE LES ENQUETEURS DE LA CELLULE BRABANT WALLON ME RIAIENT AU NEZ ET QU'IL LEUR A FALLU ONZE MOIS POUR VENIR PRENDRE MA DEPOSITION! Dans quelle circonstance avez vous rencontré cette Personne monsieur robert dubois?

J'ai un hobby commun avec le tueur: la pêche en mer. Je ne suis plus en contact avec lui. N'oubliez-pas qu'il a été 48 heures en garde à vue et que sans l'intervention de son ancien employeur (qui lui a fourni un alibi bidon car cette entreprise est connue pour son absentéisme du vendredi) il aurait craqué. Il l'a avoué à une de nos connaissances communes, dans un état d'intense fébrilité. Le tueur lui a aussi dit que c'était moi qui l'avait balancé: or je n'avais jamais prévenu personne qu'il était un tbw sinon des policiers belges et français. Je ne vois quand-même pas les enquêteurs français dire au tueur que c'est moi qui l'ai balancé lors de sa garde à vue. S'il savait que je l'avais balancé c'est donc parce qu'il s'est ressouvenu durant sa garde à vue qu'il m'avait fait des aveux. Ce qu'il fallait démontrer.

Je vois que l'on voudrait que je donne le nom du tueur sur le forum. J'ai déjà donné le nom du tueur aux enquêteurs et à qui de droit et en plus je vous donne mon numéro de gsm. Par ailleurs j'ai l'impression que tout le monde se perd en conjectures à essayer de trouver les commanditaires en ne se basant sur aucune preuve, aucun aveux. Vous incriminez tour à tour la CIA, le Stay Behind, Gladio, l'OTAN et j'en passe. Pourquoi pas les Chevaliers de la Table Ronde tant qu'on y est?

Vous vous embrouillez sciemment l'esprit jusqu'à saturation et puis on s'étonne que le dossier fasse plus d'un million de pages ! Ce qu'il faut c'est partir de certitudes -comme des aveux- et puis remonter la filière comme le ferait un douanier ayant intercepté un colis de stupéfiants.

Or il se fait que je sais pour quelle mafia travaille le tueur qui m'a fait des aveux. Il travaille pour elle depuis très longtemps et à temps plein. Il est même pieds et poings liés à cette mafia qui a un moyen de pression sur lui sachant qu'il est un tueur du Brabant. Evidemment ce que cette mafia ne sait pas c'est qu'auparavant j'ai eu les aveux de leur tueur. Et comme je me suis retrouvé en état de choc suite aux aveux du tueur (je vous assure que c'était impressionnant), entre-temps le tueur a oublié qu'il m'a fait des aveux et a commis des imprudences. Ce qui fait que je sais avec certitude avec qui il est lié.

Il faut dire que je n'ai jamais trop insisté sur ce point auprès des enquêteurs : un mec qui obtient les aveux d'un tueur du Brabant puis qui arrive à savoir pour qui il travaille sans aucune aide alors que douze enquêteurs (dont Judas?) galèrent à contre-courant, avouez que cela ne court pas les rues!

smile moi j'adére a ce témoignage de robert du bois

Re: Jean-Marie Tinck

Vervolg:

Celui qui m'a fait des aveux s'appelle C(l@udy) V@nh@l et habite près de Namur.

817

Re: Jean-Marie Tinck

Tinck is geslaagd voor de test met de leugendetector. Er wordt aangenomen dat hij niet liegt als hij zegt dat hij niets te maken heeft met de Bende van Nijvel. Ik denk dat we deze volgelopen pagina dus wel eens zouden kunnen afserveren.

Meer » Nieuws

Re: Jean-Marie Tinck

Geen DNA-match, een geslaagde polygraaftest, geen verdere aanwijzingen over zijn betrokkenheid. Er blijven dus enkel de gesprekken met zijn vrienden over waarvan vragen kunnen gesteld worden over de inhoud van zijn verhaal (zie getuigenis van vorige week op de RTBF). Dat is dus een heel mager beestje.

Re: Jean-Marie Tinck

Een leugendetector is uiterst omstreden. In Nederland wordt er niet mee gewerkt, net zo min als met tarotkaarten en heksenwagen. Een (voor ons) nieuw element is de zin "deze informatie werd gegeven in het kader van een vertrouwelijke relatie en niet tijdens een cafégesprek, zoals eerder werd gesuggereerd in de media."

Dat geeft de burger toch weer hoop dat de speurders er nog lang niet klaar mee zijn. Misschien is deze opmerking zelfs belangrijker dan het resultaat van het gebruik van de leugendetector.

Re: Jean-Marie Tinck

Het is al langer geweten dat enkele criminelen gestudeerd hebben om deze testen te omzeilen. Het bekendste voorbeeld was Philippe De Staerke bij wie ze dergelijke cursussen gevonden hebben. Wat met psychopaten en manipulators, reageren die niet anders doordat ze hun gevoelens kunnen uitschakelen of doordat ze echt denken niets verkeerds gedaan te hebben?