11 (edited by Renne 11-10-2008 06:59)

Re: Aalst: 9 November

Dit is wel een heel ander verhaal dan dat we tot hiertoe wisten langs de ene kant. Maar langs de andere kant is Jumet altijd de partij die er 100% zeker van is dat de killer zou gedood zijn, op wat baseren ze zich eigenlijk. Er is 0,0 bewijs. En hij mag nog een goed schutter zijn, op een schietbaan schieten of in het donker op een bewegend voertuig dat is een groot verschil. Maar hij is tenminste correct en eerlijk Eddy Nevens. En de koffer was dicht. Er zijn in Aalst heel veel tegenstrijdige verklaringen.

Re: Aalst: 9 November

Ik vroeg mij af of jullie hier zomaar zonder problemen passages uit het nieuwe boek van Bouten mogen posten. Ik las wel in de Morgen dat die Bouten er vanuit gaat dat De Staerke niet meer dan een zijspoor was en toch lijkt hij er in zijn boek behoorlijk over door te gaan. Iemand al zover gelezen?

13

Re: Aalst: 9 November

Er staat nergens dat het verboden is om passages uit zijn boek te noteren, dus geen probleem, als we daar al problemen gaan van maken kunnen we ons beter ophangen. En door passages uit zijn boek te noteren creëren we ook een soort van reclame voor zijn boek.

Re: Aalst: 9 November

Ophangen? Krijg je hier altijd meteen zo een reacties? Het was maar een vraag en mijn eerste comment.

15

Re: Aalst: 9 November

Sorry het was niet mijn bedoeling om u reactie negatief aan te zien en dat is het ook niet. Ik wil gewoon maar zeggen dat men zich in de wereld met de serieuze zaken moeten bezig houden i.p.v. met kleine futuliteiten. Welkom op het forum zou ik zeggen!

Anomalie wrote:

Ik las wel in de Morgen dat die Bouten er vanuit gaat dat De Staerke niet meer dan een zijspoor was en toch lijkt hij er in zijn boek behoorlijk over door te gaan. Iemand al zover gelezen?

Ik ben nu het hoofdstuk aan het lezen waar hij De Staerke ontmoet, Léon dan.

Re: Aalst: 9 November

No hard feelings hoor Renne. Ik schrok alleen maar een beetje. Net je e-mail adres ontdekt ook en zo vrij geweest je toe te voegen. Ook ergens op een forum de vraag gelezen of er mensen zijn die bang zijn om hier vrijuit hun mening te ventileren. En ik  denk dat ik deel uitmaak van die categorie.

17

Re: Aalst: 9 November

Oké, geen probleem dat je me toegevoegd hebt. Wat die angst van de mensen betreft? Zoals ik merk is die angst er wel nog, maar wij moeten ons daar geen zorgen om maken denk ik. Alleen diegene die de echte waarheid weten en er bij betrokken waren, maar je mag er zeker van zijn dat die mensen gewoon zwijgen, zo'n mensen bestaan er wel volgens mij.

De nabestaanden van de onschuldige slachtoffers zijn de dupe van heel dit verhaal, zij zijn hun familielid kwijt zonder één zinnige uitleg over waarom en wie. Voor de rest zal de Bende van Nijvel een goed bewaard geheim blijven, er zullen nog mensen boeken schrijven erover en profillers zullen er ook wel nog een uitleg aan geven maar de of ze de echt waarheid zullen schrijven of vertellen zal gissen worden.

En je mag gerust u mening geven via forum of mail.

Re: Aalst: 9 November

Het spijt me zeer maar in het verslag staat dat Eddy een Smith and Wesson revolver droeg. Dat is alles goed mogelijk en dat er een kamer in de trommel leeg was uit veiligheidsredenen ook. In de lege kamer daar laat men de pin van de haan rusten. Zodoende moet je steeds maar de haan spannen, de cilinder rolt, en er zit een kogel voor de slagpin. Nee tweemaal dat is niet juist. Dat niet een geoefende schutter. Dat is zuivere bullshit.

19

Re: Aalst: 9 November

In het eindverslag van de tweede Bendecommissie gaat het op een bepaald ogenblik over de link tussen de Bende van Nijvel en de Roze Balletten. De meeste mensen die betrokken waren bij het onderzoek, vertellen aan de commissie dat er geen link bestaat. Alleen een lid van de gerechtelijke politie, de heer Peelos, was minder afwijzend. Op pagina 84 verklaart hij het volgende:

"(…) dat deze werkhypothese die de rijkswacht gemaakt heeft en die klopte met de werkelijkheid. Als men de slachtoffers op de verschillende plaatsen bekijkt, stelt men vast dat er altijd een aantal mensen bij zijn, één of meerdere, die men in een bepaald milieu ziet opduiken. Ik vermeld bijvoorbeeld bankier Léon Finné, die in Overijse werd gedood. In Aalst is er mogelijk een kuisvrouw van een riant bordeel ergens in de Walen gedood. In al die zaken hebben één of meer getuigen ergens een binding met één of ander milieu, met één of andere groepering. Dat was een rapport dat binnen de cel Jumet bestond en waarover werd gesproken."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

20

Re: Aalst: 9 November

Ben wrote:

In Aalst is er mogelijk een kuisvrouw van een riant bordeel ergens in de Walen gedood.

Intressant! Maar wie gaat er nu als Aalsterse kuisen in de Walen? Of was de titel kuisvrouw een dekmantel en beoefende de vrouw een andere functie uit? Eigenlijk kan het dan maar om 2 vrouwen gaan: Marie-thérèse vanden Abiel of Marie-Jeanne Mulder. Het is wel zeer opvallend dat de familie Vanden Steen-Vanden Abiel gevisseerd werd.

Het leek wel op de gangster hun zaten op te wachten. Later in december 1985 word er een gestolen BMW gevonden, met identieke nummerplaten als vader Vanden Abiel. In Elsene aan het Flageyplein. Iemand die meer weet over Marie-Thérèse Vanden Abiel? Of over Marie-Jeanne Mulder?

Marie-Thérés Vanden Abiel kwam in ieder geval in de zaak waar de gangster de nacht voor de overval kwamen. Dat is niet zo speciaal maar ook de vrouw van Palsterman en de vrouw van Dirk Nys kwamen er over de vloer. En tenslotte wie werkte er: de vrouw van kuros en kuros zelf. En die dag word Kuros naar de Delhaize gestuurd. Toeval of niet? Werden die andere mannen dan ook naar daar gestuurd? Of is het gewoon allemaal toeval?