221

Re: Aalst: Vlucht

Niet Simpel, 'k vind nergens waar die Docusberg ligt. Er waren volgens mij meerdere mogelijkheden om te ontsnappen. Het was (geloof ik) mogelijk om op de Parklaan uit te komen.

Re: Aalst: Vlucht

Wie zegt er niet dat die gasten gewoon een paar uur ergens op een parking hebben gestaan. Het halve land was naar ze op zoek. Gewoon parkeren, een café binnenwandelen, wat pinten drinken en 2 uur later stapt ge in en rijdt ge op uw gemakske verder.

Re: Aalst: Vlucht

Juul wrote:

Niet Simpel, 'k vind nergens waar die Docusberg ligt. Er waren volgens mij meerdere mogelijkheden om te ontsnappen. Het was (geloof ik) mogelijk om op de Parklaan uit te komen.

Met de wagen of te voet?

De grote Manitou ziet alles

224

Re: Aalst: Vlucht

In 1985 had je bijna rechtover de Osbroek - waar de Mercedes zou gestaan hebben tijdens de overval - een asfaltweg die over de autosnelweg liep en juist over de autosnelweg direct links (dat wegje loopt nu dood) was er een doorgang naar de Molenstraat dat was toen een afgelegen bedrijventerrein waar niemand kwam.

Op de Molenstraat - dat nu ook dood loopt (waar de zaak was van vader van David Van Steen) - was er een wegje om via de oude watermolen weg te kunnen via het oude fabriek van Wellstraler. Het rare is: op een verlaten stukje van een schroothandelaar staat daar nu nog een oude Ford transit (dezelfde als die beschoten is in Nijvel en dezelfde oude BMW en Renault  zoals op foto's overval Aalst naast de Volvo van de ouders Van Steen. Volgens mij is dat daar een ideale plek om u voor de overval te verstoppen en nog een toeval is die plek is al meermaals vernoemt. Enkel deuren vallen toe.

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

Volgens mij is dat daar een ideale plek om u voor de overval te verstoppen ...

Ik denk niet dat het veel zin heeft om U voor een overval te verstoppen.

De grote Manitou ziet alles

226

Re: Aalst: Vlucht

Als je van ergens ver komt om een overval te plegen en de overval is zodanig georganiseerd dat je om een bepaald uur wil toeslaan moet je gewoon ergens wachten als je te vroeg bent en nog eens te coördineren. Plus ze zijn uit die richting gekomen want op het forum is te lezen dat ze ter hoogte van het houten hand (waar nu rond punt is) bijna een vrouw hebben omvergereden met de fiets en een man heeft de Mercedes vandaar zien afkomen.

Wat ook zou kunnen verklaren als je het boek hebt gelezen Niet schieten, dit is mijn papa dat David Van de Steen samen met zijn ouders eerst voor de overval nog naar hun zaak zijn gereden op de Molenstraat in Erembodegem industrie vlakbij het Osbroekpark en de Delhaize voor ze naar Delhaize gingen. Dus wat ik suggereer is dat moesten ze effectief daar halt hebben gehouden en bv. David en zijn zus speelden even buiten en hebben de gangsters gezien juist voor de overval dat dat de reden was dat David zijn zus riep "niet schieten, dat is mijn papa" met het gevoel de overvallers te kennen en dat net David zijn familie moest worden vermoord om bewijsmateriaal uit te wissen.

Re: Aalst: Vlucht

Mogelijk, maar dat laat niet uit dat je goed zot zijn om de Delhaize van Aalst te overvallen langs het parkeerterrein achteraan en daar dan ook nog eens de vluchtauto te parkeren.

De grote Manitou ziet alles

228

Re: Aalst: Vlucht

En toch is het de bende gelukt om op een doodlopende parking weg te komen!

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

En toch is het de bende gelukt om op een doodlopende parking weg te komen!

Waarmee dan bevestigd wordt dat de Parklaan met de vluchtauto niet kon bereikt vanaf de parking gelegen aan de achterkant van Delhaize Aalst.

De grote Manitou ziet alles

230

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

Wat ook zou kunnen verklaren als je het boek hebt gelezen Niet schieten, dit is mijn papa dat David Van de Steen samen met zijn ouders eerst voor de overval nog naar hun zaak zijn gereden op de Molenstraat in Erembodegem industrie vlakbij het Osbroekpark en de Delhaize voor ze naar Delhaize gingen.

De zaak lag in 1985 niet in het industrieterrein maar in de Gustaaf Papestraat in Aalst. Pas in 1989 is de zaak naar Erembodegem verhuisd.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube