Re: Nijvel: 17 September

Herr Flick wrote:

Gestoorde zotten die erop kicken? Ja, maar de groepsdruk in zo een "team". Ge zijt een overval aan t plegen, dat koppel komt op den hof gereden, de killer besluit van die mensen af te schieten, dan zijn die 2 andere toch verschoten, dan wil je toch zo snel mogelijk weg?

Ja je hebt gelijk als dat de eerste keer was, maar, er is natuurlijk meer aan de hand. Dit is een groep die al vaker gemoord heeft. Nog maar een paar dagen ervoor moorden ze in Temse. En gezien de aanwezigheid van de .22, was meneer de killer er weer bij. De groep was al gewend aan 't een en 't ander.

Van mensen die zo van cash en moorden houden, zou je op den duur ook een huurmoord verwachten. Die zijn er niet echt, behalve bij VDE die heel misschien bij de verkeerde geleend had. Bij alle andere slachtoffers blijft het alleen bij vage verdenkingen. Dan op zijn minst dat deze bende af en toe iemand vermoordde met wie zij ruzie hadden. Ook dit soort moorden zien we eigenlijk niet. De moorden die door de Bende gepleegd worden lijken vooral heel erg 'practical'. Lukraak en alleen in actie. Was er maar ergens duidelijk sprake van een afrekening, dan wist je bv in welke richting je waarschijnlijk zou moeten zoeken. Nu lijken het een soort spookcriminelen die overal mee wegkomen.

Re: Nijvel: 17 September

Juul wrote:

Verder kunnen we ook nog lezen over de rijkswachters Lacroix en Morue:

Op de parking houden ze stil op zo’n driehonderd meter afstand van een donkerblauwe Saab 900 turbo en worden ze direct onthaald op een salvo schoten uit een long rifle 22.

Het hele pand is nu maar 160m lang, veel zal dat niet gescheeld hebben met '83 en ze werden wel onder vuur genomen aan de achterkant van de Colruyt door die smeerlappen hé? 't Zal dus wel om en bij de 30 meter geweest zijn, 300m is onmogelijk.

Het kan geen 300 meter geweest zijn om de heel eenvoudige reden dat een schot uit een .22 pistool op 300 meter niks waard is. De munitie op zich is dodelijk tot op een afstand van 1 km maar dan moet ge mikken op de maan denk ik om zover te geraken (gravity is a bitch). Een riot gun met hagel is dan helemaal om mee te lachen, 't kan goed zijn dat de bollekes tegen de carroserie naar beneden ritsen. Het zal 30 meter geweest zijn. Dat is nog een acceptable afstand om met een pistool zuiver te schieten, en dan bedoel ik zowel klein kaliber als zwaar kaliber en ook met een riotgun kan je dan nog genoeg schade aanrichten. 300 meter is echt te ver.

noorderling wrote:

Ja je hebt gelijk als dat de eerste keer was, maar, er is natuurlijk meer aan de hand. Dit is een groep die al vaker gemoord heeft. Nog maar een paar dagen ervoor moorden ze in Temse. En gezien de aanwezigheid van de .22, was meneer de killer er weer bij. De groep was al gewend aan 't een en 't ander.

Van mensen die zo van cash en moorden houden, zou je op den duur ook een huurmoord verwachten. Die zijn er niet echt, behalve bij VDE die heel misschien bij de verkeerde geleend had. Bij alle andere slachtoffers blijft het alleen bij vage verdenkingen. Dan op zijn minst dat deze bende af en toe iemand vermoordde met wie zij ruzie hadden. Ook dit soort moorden zien we eigenlijk niet. De moorden die door de Bende gepleegd worden lijken vooral heel erg 'practical'. Lukraak en alleen in actie. Was er maar ergens duidelijk sprake van een afrekening, dan wist je bv in welke richting je waarschijnlijk zou moeten zoeken. Nu lijken het een soort spookcriminelen die overal mee wegkomen.

Het feit dat alles inderdaad at random schijnt te gebeuren maakt het inderdaad aartsmoeilijk om een dader of dadergroep te identificeren. Dat is ook de reden waarom seriemoordenaars alleen gepakt worden als ze onvoorzichtig worden. Ik denk wel dat we er allemaal van uitgaan dat de modus opperandi in deze zaken extreem vreemd is. Als gewone overvaller, wil je geld, geen gedoe met lijken op de parking en al helemaal niet met dooie flikken. Dat geeft veel te veel miserie. Het geeft al genoeg vuiligheid als ge een lastige cassiere moet neerschieten.

Als gewone lust/seriemoordenaar wil je dat ook niet. Veel simpeler om iemand gewoon van zijn fiets te knallen of een jogger in het bos iets aan te doen. Allee ja ... Geen getuigen, geen camera's tijd genoeg om alles proper op te kuisen, ... Waar ik met wel in kan vinden is, een soort inwijdingsritueel bij een gangsterbende. Schiet iemand at random dood zodat je bewijst dat je geen flik bent en je bij het clubje hoort. Of een huurmoord die gecamoufleerd wordt, of een teroristische aanslag.

Een samenwerkende venootschap van lustmoordenaars die toevallig ook graag een centje bijverdienen en ook wel iets kunnen doen met wat olie, koffie en champagne lijkt mij net iets te ver gaan. Of ze moeten stijf staan van de coke of een andere substantie die hen overmoedig en extreem agressief maakt. Het kan altijd natuurlijk maar toch. Een Colruyt of Delhaize gaan overvallen is dan nog iets dat gelijk welke gangster kan gaan doen, maar Temse is iets anders. Wie weet er dat ze in een zeilmakerij prototypes van kogelvrij vesten maken? Ik weet zeker dat dat niet algemeen bekend was in de streek, want dan had ik het ook geweten.

Re: Nijvel: 17 September

Herr Flick wrote:

Als gewone lust/seriemoordenaar wil je dat ook niet. Veel simpeler om iemand gewoon van zijn fiets te knallen of een jogger in het bos iets aan te doen. Allee ja ... Geen getuigen, geen camera's tijd genoeg om alles proper op te kuisen, ...

Waarom zou een moordenaar na het neerschieten van een fietser of een jogger alles proper opkuisen? Misschien om een verdoken boodschap te camoufleren?!

De grote Manitou ziet alles

Re: Nijvel: 17 September

De meeste gasten die zoiets uitspoken worden het liefst niet gepakt, vandaar misschien? Gelijk die gast in Bergen die ze allemaal properkes afzette in ne zak van de GB bv.

Re: Nijvel: 17 September

Herr Flick wrote:

Gelijk die gast in Bergen die ze allemaal properkes afzette in ne zak van de GB bv.

Dat is inderdaad dé manier om niet te worden gepakt. Maar we dwalen af. Deze topic behandelt namelijk de overval te Nijvel. En i.v.m. deze topic valt mij vooral op dat de achteruitkijkspiegel van de rijkswachtcombi langs de bestuurderszijde het er goed heeft van afgebracht niettegenstaande deze zich zowat pal in de vuurlijn bevond. En wat denken de andere forumleden hiervan?

De grote Manitou ziet alles

Re: Nijvel: 17 September

Omdat hij doorzeefd is toen hij het voertuig had verlaten? Ik kan niet zo direct een foto zien van het voertuig, maar ik kan u wel een verklaring geven voor het feit dat je een object ziet in de vermoedelijke kogelbaan dat niet geraakt is. Wanneer je op iets schiet en de kogel moet daarbij iets penetreren - een deur, een stuk hout, een glasplaat, noem maar op - dan is het niet noodzakkelijk zo dat die kogel recht blijft vliegen.

Hij kan makkelijk gaan tollen van zodra hij iets raakt en uit balans geraakt. Het hangt af van de snelheid, gewicht en materiaal van de kogel en van het materiaal, de dikte en of het al dan niet onder een hoek staat geplaatst. Hier kun je alles eens nalezen en bekijken, het gaat hier wel over schieten van binnen naar buiten, maar het komt op hetzelfde neer, alleen is de hoek anders » www.theboxotruth.com

Re: Nijvel: 17 September

the end wrote:

De afstand van de inbraakdeur (rode) tot aan de buitenhoek van Dats is ongeveer of meer dan 60 meter! De afstand dat de daders met de lichamen is zelfs meer want deze zijn nog eens van het gebouw naar de omheining en terug verplaatst (rode ster), volgens de officiële verklaringen.

Dewit is volgens mij afgemaakt aan deur 1 van de achterkant van de Colruyt. Deur 1 bevindt zich zeer dicht tegen het tankstation. Het feit dat Dewit zich heftig verzette verklaart de kogelwonden in eerste instantie in de kaak en in tweede instantie in het oog. Nadat Dewit verder oordeelkundig werd afgemaakt met schoten in het hoofd werd zij versleept tot tegen de omheining (zie sleepsporen).

De grote Manitou ziet alles

Re: Nijvel: 17 September

Merovinger wrote:
Ben wrote:

De dubbele moord op Fourez en Dewit was voor de gangsters geen reden om zo snel mogelijk te vluchten. Integendeel, ze wachten de politie op. Kan dit er niet op wijzen dat niet Fourez en Dewit een doelwit waren maar de rijkswachters of één van de rijkswachters?

Als de daders de opdracht hadden om Marcel Morue uit te schakelen dan hadden zij dit natuurlijk ook op een andere, meer rechtstreekse manier, kunnen doen. Alleen zou het dan veel meer opgevallen zijn dat Morue het doelwit was. Terwijl het nu eerder lijkt dat hij slachtoffer werd van het betrappen van inbrekers. Fourez-Dewit zouden in dat geval jammerlijke collateral damage zijn, dus op het slechte moment op de slechte plaats.

Zou het kunnen dat de lichamen van Fourez-Dewit en hun auto verplaatst werden om de rijkswachters in de val te lokken? Als ze bij hun aankomst al enkele lichamen zagen liggen, gingen ze misschien minder snel de hinderlaag aan de achterzijde van de Colruyt zijn ingereden. Of misschien lagen de lichamen van Fourez en Dewit in de weg (voor de combi die nog moest arriveren).

509

Re: Nijvel: 17 September

Merovinger wrote:

in Nijvel o.a. een Colt 45 zou gebruikt zijn wat het dienstwapen was van WNP-leden;

Het wordt nog straffer, de Colt 45 heeft enkel Morue geraakt (twee kogels). Daarnaast werd Morue ook geraakt door Riot gun 2. Fourez en Dewit werden door de .22 en een 7.65, maar niet door de Colt 45.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Nijvel: 17 September

Boemerang wrote:

Detail: Bloedvlek Dewit en zichtbaar, sleepsporen!
Detail: Op 23 sec. Dat is het lichaam van Fourez! Met zijn jas over zijn hoofd getrokken!

Achter de bloedvlek en sleepsporen is een deel van een deur te zien. Dat is volgens mij de deur op de hoek van de colryut die het kortste bij het tankstation ligt.

Op sec. 23 is inderdaad iets te zien wat op een lichaam lijkt, maar of het daadwerkelijk een lichaam kan ik niet uitmaken. Het zien er in elk geval wel kledingstukken uit.

Op sec. 6: tegen de afsluiting meen ik het lichaam van Dewit te herkennen, met op kleine afstand iets wit (misschien een laken om het (de) lijk(en) te bedekken).

De grote Manitou ziet alles