Re: Siliconenpistool

Raf wrote:

Je kan zien dat het voorste siliconenpistool (dat het meest geroest is) een vervorming vertoont vooraan. Het kopstuk, waar normaal de spuitmond zit is bovenaan geplooid. Het is dus duidelijk niet gebruikt voor zijn toepassing waarvoor het bedoeld is. Overigens waren die pistolen vroeger (jaren 80) veel steviger uitgevoerd, waardoor het moeilijker was ze te plooien.

Het kopstuk van het voorste siliconenpistool is helemaal niet vervormd. Het is één van de eerste modellen waar een halve cirkel uitloopt op 2 spitse uiteinden. Het achterste siliconenpistool is van een latere datum waar het kopstuk volledig rond was. Beide siliconenpistolen zijn wel nog vervaardigd in een stevige uitvoering. Ik heb mij laten vertellen dat sommige vrouwen behoorlijk handig met dergelijke spuit kunnen omspringen.

De grote Manitou ziet alles

12

Re: Siliconenpistool

Ja, maar het spitse uiteinde bovenaan vertoont duidelijk een kromming.

Re: Siliconenpistool

Boemerang wrote:

lol... Maar nu het volgende... hoe kregen ze, na de zakken te hebben dichtgekit, de siliconenpistolen in de zakken? tongue

Met een derde siliconenpistool natuurlijk!

Raf wrote:

Ja, maar het spitse uiteinde bovenaan vertoont duidelijk een kromming.

Misschien hebben ze het gebruikt om het babykoffertje open te prutsen.

De grote Manitou ziet alles

Re: Siliconenpistool

Munitie herladen gebeurt doorgaans met heel speciaal materiaal. Een speciale press, hamer en tang zijn nodig, precisieweegschaal, want de juiste load is heel belangrijk (je wil niet dat dat in uw handen ontploft, of dat de kogel in de loop blijft steken).

Ik zie ze dus niet bricoleren met een kitspuit. Hulzen er mee afdichten? Doorgaans is een hagelhuls dicht geplooid en vliegt ze open (bekijk maar een afgevuurd exemplaar). Ik wil niet weten wat er gebeurt als die kit niet loskomt bij het afvuren of voor wat voor het steekvlam of schade het eventueel veroorzaakt in de loop of aan het mechanisme. Al eens een vuurwapen afgevuurd waarvan de loop bv. niet goed is droog getrokken na het te oliën ...

Re: Siliconenpistool

By the way, alvorens de siliconenspuit te gebruiken kan er eerst een afdichting in de patroonhuls worden aangebracht om deze dan vast te kitten met siliconen.

De grote Manitou ziet alles

16

Re: Siliconenpistool

Ik kan mij voorstellen dat de speurders zich ook hebben afgevraagd waarom er in hemelsnaam een siliconenspuit in die zakken zat. Misschien zat die spuit er wel gewoon in zodat de speurders zich zouden bezig houden met zo'n zinloze vraag. Een dwaalspoor dus. Ik weet dat het een mysterieus object is maar er zijn interessantere pistes om te volgen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17

Re: Siliconenpistool

Siliconen gebruiken om munitie te dichten is wel het slechtste idee ooit: wanneer een kogel afgevuurd wordt, vindt er eigenlijk een kleine ontploffing in de loop plaats. Een ontploffing is niet meer dan een zeer snelle verbranding. Verbranding = warmte ontwikkeling. Siliconen reageren daar nogal raar op. (Ooit al eens een gesmolten electriciteitssnoer gezien?)

Ik heb genoeg ervaring met wapens om te weten dat de loop 100% rein moet zijn, wat al niet zo simpel is aangezien elk schot een kruit-residu zal achterlaten, dat, als je het laat betijen, vroeg of laat je laatste schot zal betekenen, laat staan siliconen die in je loop vast komen te zitten.

Re: Siliconenpistool

Zeg dan eens hoe het wel moet. Of Google eens op "zwartkruit patronen herladen - YouTube". Op het filmpje staat mooi uitgelegd hoe men zonder duur materiaal perfect hagelpatronen kan herladen. Als laatste gebruikt de persoon lijm (glue) i.p.v. siliconen maar dat zal de zaak niet maken.

De grote Manitou ziet alles

19

Re: Siliconenpistool

Een siliconenpomp wordt veel gebruikt in de bouw en het klusjescircuit. Enkele maanden geleden, nog voor de "Tinck"-hype, was er op het forum sprake van een familie die opvallende gelijkenissen vertoonde met de robotfoto's. Er was sprake van het renoveren van een villa in Knokke. Ik vindt echter de post niet meer terug. Het is maar een gedachte van mij hoor.

Re: Siliconenpistool

LEO, voor de renovatie van de villa in Knokke » Jean-Claude Van Twembeke De kans is groot dat de siliconenpistolen gebruikt werden voor de renovatie van deze villa in Knokke.

De grote Manitou ziet alles