1

Topic: "Neonazi's infiltreerden gisteren in betoging"

Volgens de Franstalige krant La Libre Belgique zijn enkele neonazi's gisteren geïnfiltreerd in de betoging tegen de besparingen van de federale regering in Brussel.

Meer » www.demorgen.be

Re: "Neonazi's infiltreerden gisteren in betoging"

Ik had precies dezelfde reactie als jij dim: "Waar heb ik dat nog gehoord..." Het is inderdaad opmerkelijk dat neo-nazi's mee gaan betogen tegen het beleid van een rechts-liberale regering. Tenzij het natuurlijk je bedoeling is om de linkse vakbonden in een kwaad daglicht te stellen door auto's in brand te steken. 

Eigenlijk verandert er in essentie nooit iets. De "schurken" anno 2014 hebben misschien een andere gedaante, naam, vlag, logo, etc. dan dertig jaar geleden, maar achter de schermen vind je steevast dezelfde patronen, instanties, verbanden, kapitalistische drijfveren en zelfs personen terug. Veertig jaar geleden was het communisme het grote gevaar, nu ISIS en andere terroristische bewegingen. En telkens weer zijn meer politiemacht, meer militaire interventies in het buitenland en minder tolerantie in eigen land het resultaat. Ik heb het liedje al 100 keer gehoord. Het is inderdaad oude wijn in nieuwe zakken.

3

Re: "Neonazi's infiltreerden gisteren in betoging"

ISIS, Al Qaida en Al Nusra zijn niet het grote gevaar, het zijn net werktuigen - tegen de vijanden van je weet wel wie: Iran, Syrië, Hezbollah, ... De onstporing ervan, dat is wel waar het fout loopt voor de tovenaarsleerlingen. De parallelen met WNP zijn duidelijk. Boem! Verder is er natuurlijk ook nog vandaag die pure neonazi-lijn zoals ze gebruikt werd vanaf het einde van WOII, culminerend in de jaren 70/80, en thans gebruikt wordt, in Griekenland (zie bvb. de infiltraties en de gelekte gesprekken tussen Gouden Dagenraad en N.D.) en Oekraïne.

4

Re: "Neonazi's infiltreerden gisteren in betoging"

Het was de website resistancesnews.be die het verhaal naar buiten bracht » www.resistancesnews.be

Het is een bekende tactiek want je weet op voorhand dat de media dat verhaal gaat opkloppen en als belangrijkste feit naar voor brengen. Het speelt ook in het voordeel van degene die tegen de boodschap van de betoging zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube