1

Topic: Jean-Marie Bauw

Misschien interessant:

Guy Bouten (De bende van Nijvel en de CIA, p. 135) vermeldt het feit dat insiders uit het milieu in de robotfoto nr 20 'treffend' Alain Bertels - 'le gros Alain' - herkenden. Een andere verdachte, de fameuze robotfoto 12 - die sterke gelijkenissen vertoont met de robotfoto van de 'killer', deed denken aan een zekere Jean-Marie Bauw, die met Bertels en Constant Hormans in opdracht van Bruno Farcy wapenhandel Binet had overvallen. De bende van Farcy - met Bertels, Bauw en Van Obbergh als hoofdrolspelers - werd blijkbaar later ingeschakeld om wapenhandelaar Dekaise 'een lesje te leren'. (Bouten, p. 138)

Veel individuen die luisteren naar de naam Jean-Marie Bauw zijn er niet. Er is er eentje die woonachtig is in Sagelat, in, tja, Zuid-Frankrijk. Misschien moeten we volgende zomer wel elders op reis. Maar goed. Mij doet de bewuste robotfoto van nr 12 vooral denken aan een jongere versie van TS, laat ons zeggen, de versie uit zijn tijd bij de Zeemacht.

Re: Jean-Marie Bauw

Bouten plakt nogal vaak namen op robotfoto's, maar zonder een echte foto van de personen in kwestie is het moeilijk om na te gaan of er sprake is van een gelijkenis. Ik persoonlijk geloof nooit veel van de namen die Bouten aan robotfoto's linkt. Zo denkt hij dat robotfoto nr. 16 Vicky Van Obbergh is, maar ik zie er eerder Bruno Vandeuren in.

3

Re: Jean-Marie Bauw

Dat klopt. Ik zie ook eerder Vandeuren in die robotfoto. Maar je kunt dat ventileren van namen Bouten niet kwalijk nemen. Hij heeft trouwens uitstekende onderzoeksjournalistiek geleverd. En in de fameuze robotfoto 12, waarin het milieu die Bauw meende te herkennen, zie ik duidelijke gelijkenissen met TS die mijn inziens (zoals ik al eerder heb gezegd) ook in de robotfoto's van de killer valt te herkennen. En die, zoals ook al eerder gezegd, valt te linken met Vandeuren en Oostende.

Re: Jean-Marie Bauw

Over Jean-Marie Bauw, uit het boek van Bouten (Bende van Nijvel en de CIA), letterlijke citaten:

De tweede verdachte, composietfoto nummer 12, had de gelaatstrekken van Jean-Marie Bauw, die tot tweemaal toe samen met Bertels maar ook met Constant Hormans in opdracht van Farcy inbrak bij wapenhandelaar Binet. (pag. 135)

Farcy was een verwoed wapenverzamelaar en een degelijk wapenmaker. Hij was voortdurend wapens aan het kopen en verkopen. Tweemaal liet hij zijn bende inbreken bij wapenhandel Binet in de Koninggstraat in Brussel. Marcel Castris (…), Constant Horemans, Francis Lus en de chauffeur, een zekere Bauw, die in een BMW reed. (pag. 112)

De Amerikaan Robert Gray, eigenaar van de firma International Security Associates in New York,, betaalde een voorschot van 1000 dollar en 400.000 frank (9900 euro) [aan Dekaise]. (…) Maar de levering van de bestelde geluidsdempers bleef uit. Dekaise beweerde immers het voorschot niet te hebben ontvangen. (…) Gray en zijn opdrachtgever (…) besloten Dekaise een lesje te leren. Daarvoor schakelden ze de bende van Farcy in, waartoe de verdachten Bertels, Bauw en Van Obbergh behoorden. (…) Bouhouche was in die periode nog altijd bij de rijkswacht en bleef op de hoogte van de evolutie van het gerechtelijk onderzoek. Er waren allerlei indicaties van zijn betrokkenheid. (pag. 138)

Bouhouche en Beijer werkten jarenlang bij de sectie drugs van de BOB en kenden Farcy en zijn entourage zeer goed. (pag. 151)

5

Re: Jean-Marie Bauw

Het zou vrij logisch zijn... Alleen weten we zo weinig over die Bauw.

6

Re: Jean-Marie Bauw

Laat ons deze Jean-Marie Bauw toch niet uit het oog verliezen. Meer info is welkom. Hij is, samen met T.S., meermaals geïdentificeerd als corresponderend met de robotfoto van de killer.

7

Re: Jean-Marie Bauw

Jean-Marie Bauw zou afkomstig zijn uit Maubeuge... Kan iemand dat bevestigen?

8

Re: Jean-Marie Bauw

Nog eens deze vraag: kan iemand Jean-Marie Bauw traceren?

9

Re: Jean-Marie Bauw

Weet iemand iets meer over Jean-Marie Bauw? Hij lijkt met de dag belangrijker te worden.

Bauw - Bertels - Vandeuren ... Het eerste triumviraat van Farcy. Bertels en Vandeuren zijn naar de eeuwige jachtvelden gestuurd. Maar wat met Bauw, wiens trekken in het milieu te vinden waren in de robotfoto van de killer?

Re: Jean-Marie Bauw

Jean-Marie Bauw, bijgenaamd 'Simplet', peetvader. Vriend van Denis Marin en Dhen Guillaume. Marin werkte samen met de GP van Brussel en kende zeer goed Claude Leroy. De link met Farcy en Medico is duidelijk, lijkt me.

Denis Marin was close met Renée M., de vaste vriendin van Simone Menin. Dit brengt ons in het milieu van Michel Dewit en Brussel Noord. Opvolger van Dewit was Moussa, pooier, braqueur (met De Staerke, Karafilis, ...). Nicole Andrien kende Moussa, Karafilis en 'Johnny' De Staerke. Dodack moest de duimen leggen voor Moussa.