1

Topic: Nr. 18

http://www.bendevannijvel.com/gfx/18.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Nr. 18

Waar werd deze persoon gesignaleerd (mogelijk Bultot)?

3

Re: Nr. 18

Geen idee, de website van de Cel Waals Brabant geeft maar bij een beperkt aantal robotfoto's extra details. Even speculatie: misschien is dit wel een robotfoto van de persoon die de Colruyt van Nijvel aan het observeren was en werd opgemerkt door een jogger. Deze man verklaarde dat de persoon die hij had gezien, Jean Bultot was. Ik zeg dit omdat er nogal grote gelijkenissen zijn tussen deze robotfoto en Bultot. Maar nogmaals, het is speculatie.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

4 (edited by Koen 04-03-2009 02:53)

Re: Nr. 18

Volgens mij moet men de moed hebben, op basis van aanzienlijk bewijsmateriaal (de papiersnippers,  de verklaringen van Leopold Van Esbroeck, de bekendheid van Bultot met tal van waarschijnlijke uitvoerders, foto van Bultot vanuit die periode, om de voornaamste publieke elementen te noemen) om te zeggen dat dit met een zéér grote waarschijnlijkheid om Bultot gaat. Het is hier al meerdere malen opgemerkt.

5

Re: Nr. 18

Vandaag bevestiging gekregen van mijn speculatie van hierboven. In het boek van Guy Bouten staan er op de laatste pagina's robotfoto's van de Cel Waals Brabant en de plaats waar de persoon werd opgemerkt. Onder deze robotfoto staat: Nijvel - overval Colruyt

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

6

Re: Nr. 18

Oude robotfoto G7 correspondeert met deze foto. Vooral de trekken om de mond zijn hier wederom overduidelijk.

7

Re: Nr. 18

Dit is inderdaad een gelijkenis tussen de twee robotfoto's die me nog niet eerder is opgevallen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

8

Re: Nr. 18

Bovendien, de getuigenis van de jogger is toch een zwaarwichtig gegeven, samen met andere elementen (de vlucht, de getuigenis van Leopold Van Esbroeck, de papiersnippers, zijn werkzaamheden op het moment van de feiten in de gevangenis van St.-Gillis, de mogelijke recrutering van gevangenen en het gebruik van hun diensten tijdens het penitentiair verlof, ...). Maar nogmaals, zoals al vaak door velen aangehaald hier, kan een onderzoek naar de obstructie van het onderzoek zeker voor een doorbraak zorgen.

Of om het zo te zeggen: er zijn genoeg elementen om met redelijke zekerheid aan te nemen dat Bultot en Bouhouche leden waren van de Bende van Nijvel, maar weliswaar niet genoeg voor juridische zekerheid. Alhoewel opgemerkt dient te worden dat in zéér veel rechtszaken redelijke en minder redelijke zekerheid door het Openbaar Ministerie gelijkgesteld wordt met juridische zekerheid, wat zéér ongepast is uit hoofde van de rechtszekerheid.

Maar in het dossier van de Bende van Nijvel ligt dit opeens anders, héél anders zelfs, zéér eigenaardig allemaal! Ook bij de uitlevering van Bultot kan men zich m.b.t. de timing en de handelswijze van Wathelet M. ernstige vragen stellen. Wathelet, wiens politieke carrière via CEPIC zou zijn ontkiemd, overeenkomstig de informatie op de site hier. Een beetje statistische analyse van wat toeval kan zijn en wat niet, zou ook niet misstaan.

9

Re: Nr. 18

Koen wrote:

de getuigenis van Leopold Van Esbroeck

Wat kan je van die man eigenlijk nog geloven, totaal onbetrouwbaar, dat zeggen ze allemaal in het milieu. En in het boek van Bouten is het ook nog eens duidelijk gebleken. Die man kan waarheid spreken over  bepaalde feiten, maar hij kan even goed iemand zwart maken om een rekening te vereffenen.

Koen wrote:

er zijn genoeg elementen om met redelijke zekerheid aan te nemen dat Bultot en Bouhouche leden waren van de Bende van Nijvel, maar weliswaar niet genoeg voor juridische zekerheid.

Klopt, maar ik vraag mij wel af waarom ze de schuld in Bultot zijn schoenen wouden schuiven. De nagelaten sporen bij die uitgebrande Golf onder andere. Wie zou zoiets doen? Leden binnen de Bende van Nijvel, de opdrachtgevers? Maar ze nemen dan toch het risico om ook in de problemen te komen daardoor. Heel vreemd vond ik dat. Bouhouche zijn betrokkenheid is overduidelijk volgens mij.

10

Re: Nr. 18

http://i46.servimg.com/u/f46/12/46/01/59/pr_18_10.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube