Re: Aalst: Proloog

Renne, zijn hieromtrent werkelijk al jouw argumenten gebaseerd op het verhaal van kuros? Waar hier trouwens al veel blabla rond verkocht is maar nog geen enkel bewijs is geleverd? Wanneer krijgen we het verhaal van jouw goede vriend te lezen? Moet hij nog altijd vrezen voor zijn leven of hebben zijn advocaten en rechters hem gezegd ergens anders de plezanten te gaan uithangen?

Re: Aalst: Proloog

Of hebben rijkswachter, politie, leden van de bende, mensen die toen opgemerkt waren, of bepaalde hoge personen deze getuigen komen afdreigen met : vergeet wat U gezien hebt, of wat dat U denkt dat U gezien hebt. Hier zou ik toch is graag het fijne van weten.

73

Re: Aalst: Proloog

patrickhaemers wrote:

Of hebben rijkswachter, politie, leden van de bende, mensen die toen opgemerkt waren, of bepaalde hoge personen deze getuigen komen afdreigen met : vergeet wat U gezien hebt, of wat dat U denkt dat U gezien hebt. Hier zou ik toch is graag het fijne van weten.

believer wrote:

Renne, zijn hieromtrent werkelijk al jouw argumenten gebaseerd op het verhaal van kuros?

Neen, zeker niet. Ook een rijkswachter/politieagent met bijna 40 jaar dienst heeft mij al het één en ander verteld hoe het allemaal (niet) werkte toen binnen het korps. En ik kan daar uit besluiten dat Jumet zeer lui was en dat ze heel weinig moeite deden om echt sporen uit te zoeken.

Dit kan iederéén afleiden uit de teksten hier op de site maar als je het eens hoort van iemand die er dagelijks aanwezig was op de werkvloer binnen de rijkswacht en politie dan ben ik er van overtuigd dat alles niet mocht uitkomen. Dossiers van gangsters uitpluizen met nuttige informatie werd aan meneer Vos bezorgd en hij deed er niets mee. Voorstellen om enkele louche figuren te ondervragen werd vaak als negatief beantwoord. Dus als iemand van binnen in het al zegt, hecht ik er geloof aan. De man kreeg door zijn hogeren ook de raad om zich niet te verdiepen in het dossier, dit zou wel eens fout kunnen aflopen.

Believer, ik weet dat je moeilijk kan oordelen over kuros zijn verhaal. Hij is ook met zijn verhaal naar Jumet gestapt over zoveel jaar. Ze hebben er ook niets mee aangevangen. Moesten ze moeite gedaan, zouden we nu geweten hebben of het effectief allemaal toevalligheden waren binnenin zijn verhaal of niet. Geen enkel verhoor omdat het volgens hun geen nut had. Ze zouden toch niet bekennen, maar als ze verschillende verdachten screenen kunnen ze toch afleiden of er leugens inzitten of niet. Op de één of andere manier is het allemaal een show om de gewonen mens te laten geloven dat ze er nog mee bezig zijn: graafwerken, Zucker, extra speurders, ...

Ik heb er geen hoop meer in eigenlijk. Ik hoop natuurlijk van wel zoals iedereen maar als je alles op rijtje zet zie ik de echte waarheid nooit boven komen. Kuros heeft over laatst toen hij hier nog op het forum was en dat ook aangegeven heeft nog een laatste poging gedaan. Hij moet nu gewoon afwachten, indien er terug geen actie komt zal hij wel zijn verhaal doen hier.

74

Re: Aalst: Proloog

Dit is een feitelijkheid. Terwijl de zaak vrij klaar is. De Bende van Nijvel is toe te schrijven aan een politiek-crimineel samenwerkingsverband rond de persoon of de entourage van Paul Vanden Boeynants. De al dan niet vermeende betrokkenheid van binnen- en buitenlandse inlichtingendiensten, al dan niet misbruikt door de persoon of de entourage van Van den Boeynants, blijft eerder duister.

De enige hoop is een goed gedocumenteerd dossier voorgelegd aan het Internationaal Strafhof in den Haag en een veroordeling van de Belgische Staat voor haar verantwoordelijkheid ten aanzien van de werking van Het Openbaar Ministerie en de nalatigheden van tal van ministers van Justitie.

Ik persoonlijk denk dat een nieuwe parlementaire onderzoekscommissie eveneens een noodzaak is, al is het maar omwille van het feit dat er sindsdien nieuwe elementen zijn, zoals de robotfoto's ( met de zéér opvallende gelijkenissen met Bultot en Bouhouche ) en het DNA-resultaat. Een parlementaire onderzoekscommissie zou bovendien inzage kunnen krijgen in het positief resultaat van de DNA-analyse.

Wat mij ook nogmaals is opgevallen, is dat los van de zéér grote gelijkenis tussen een foto van Bultot uit de periode en één van de robotfoto's van 1997, dat de man nog steeds dezelfde trekken heeft rondom de mond, kijk maar eens naar de video op YouTube.

75

Re: Aalst: Proloog

Uit goeie bron heb ik vernomen dat Bultot een commando van minstens 10 man onder zijn hoede had op terreinen in Sint Pieters Leeuw. De Staerke was daar ook aanwezig! Verder zou de bron er zeker van zijn dat De Staerke verantwoordelijk is voor de zakken wapens in het kanaal. De verbrande spullen in het bos gebeurde in de buurt waar een vriend van De Staerke woonde. Weet iemand wie de vriend is, Salesse? Het huis zou later ook in brand gestoken worden. Verder vertelt hij dat de opdrachtgevers dienst deden op het echte crapuul om de opdrachten uit te voeren.

Dus ik toch dat er veel waarheid zit in het verhaal van Mendez zijn broer, hij vertelt dat Bouhouche een koffer met wapens aan De Staerke bezorgde. En het verdere verhaal over die wapens is bekend. En ook het verhaal van De Staerke i.v.m. Aalst en erna. Ik denk dat Salesse zeer goed wist dat De Staerke met de Bende van Nijvel te maken had, daarom dat hij samen met Van Esbroeck naar Frankrijk is gegaan.

76

Re: Aalst: Proloog

Sorry dat ik weereens tegendraads ga. De De Staerkes, de Borains, Bouhouche, Bultot, Lekeu en alle aanverwanten waren hulpjes. Onderdelen van het nevelscherm dat de ware bedoeling moest verdonkermanen en opdraaien als er fouten gebeurden. De oorsprong van de moorden moet gezocht worden in het politiek/geldkrachtige milieu van de jaren '80. Enkele hooggeplaatsen uit die tijd gingen zich te buiten aan zaken die alleen zij kunnen betalen. Met medeweten van criminele figuren.

Ergens liep een figuur rond die als tussenpersoon fungeerde tussen de opdrachtgevers en de criminelen. Een kabinetard van een bewuste politieker. Een vertrouwensman tussen politiek en justitie. Een onbekende die de zaakjes voor zijn bazen regelde. Geen enkele van de toenmalige politiekers zou zich verbranden om contact te zoeken met het milieu. Ze hebben daar hun mannetjes voor. Iemand met contacten bij Justitie, Rijkswacht of leger. Iemand die Justitie, Rijkswacht of leger kon onder druk zetten.

Ik wordt woest als ik vandaag de komedie bezig zie over de scheiding van de machten. Dat de politiek justitie niet mag onder druk zetten. En het onderzoek naar de Bende van Nijvel dan, was daar geen politieke tussenkomst? Vindt de tussenpersoon tussen de politiek en de criminelen van de jaren '80 en je vindt de opdrachtgevers. Ik durf er mijn hoofd op verwedden dat de opéénvolgende ministers van Justitie vanaf de jaren '80 tot nu de ware toedracht kennen, maar dat ze hun broodheer en politiek stramien moeten beschermen.

77

Re: Aalst: Proloog

LEO wrote:

Sorry dat ik weer eens tegendraads ga. De De Staerkes, de Borains, Bouhouche, Bultot, Lekeu en alle aanverwanten waren hulpjes. Onderdelen van het nevelscherm dat de ware bedoeling moest verdonkermanen en opdraaien als er fouten gebeurden.

Dat is niet tegendraads, de Bende van Nijvel zit hoog en laag, de hoge pieten blijven uiteraard buitenschot, de uitvoerders wisten het eigenlijke motief niet. Het interesseerde hun ook niet, gewoon hun job uitvoeren en zoveel cash in de hand ontvangen. Ik schat wel iedereen niet op dezelfde hoogte, De Staerke en de Borains zet ik onderaan. Een Bouhouche zou ik hoger zetten, de persoon die de wapens bezorgde. Bultot als een soort leermeester.

LEO wrote:

Vindt de tussenpersoon tussen de politiek en de criminelen van de jaren '80 en je vindt de opdrachtgevers.

Het is inderdaad zo, dat men eerder naar de opdrachtgevers of tussenpersonen moet zoeken dan naar de uitvoerders.

LEO wrote:

Geen enkele van de toenmalige politiekers zou zich verbranden om contact te zoeken met het milieu.

Buiten VDB dan misschien, het valt toch op dat er aanwijzingen zijn tussen hem en andere verdachten. En de linken met drugs/wapens/prosititutie zijn er ook bij hem. Plus hij was rechts en juist dat spoor mocht niet verder onderzocht worden. Anderen zeggen dan weer dat men het in zijn schoenen heeft willen schuiven.

78

Re: Aalst: Proloog

Renne wrote:

Uit goeie bron heb ik vernomen dat Bultot een commando van minstens 10 man onder zijn hoede had op terreinen in Sint Pieters Leeuw. De Staerke was daar ook aanwezig!


De goeie bron is iemand die in die tijd behoorde tot de rijkswachter en nog gewerkt heeft voor de cel Jumet (of toch voor het onderzoek naar de Bende van Nijvel). Hij werkte (en nu nog) meer dan 35 jaar voor de rijkswacht en politie. Hij heeft de flaters van op voet in het dossier geconcludeerd.

De man deed onderzoek naar de Bonvoisin, hij kwam vele strafrechtelijke zaken op het spoor, maar hij kon op geen enkele medewerking van bovenaf rekenen. Zo werd hem graad als adjudant met Beaurir geweigerd omdat hij de chauffeur van VDB in de bak heeft gedraaid. De chauffeur van VDB was een crapuul en stond in verbinding met De Staerke. De man kwam zo snel bij de extreemrechtse wereld en hun connecties terecht. Bultot trainde een groep mensen voorzien van valse identiteiten in Sint Pieters Leeuw.

Hij vernoemd ook dat er een groot verschil was tussen de Vlamingen en Walen i.v.m. DNA testen, het kost veel geld en er werd heel veel in geklungeld. De man heeft nog enkele maanden in een labo verbleven en hij zag er de ene stommiteit na de andere. Dus op die testen van vroeger kan men niet echt op voort gaan denk ik zo lees dat toch uit zijn uitleg. Misschien daarom dat er nooit meer duidelijkheid is over gekomen.

Volgens hem heeft Bouhouche geen aanslagen gepleegd in de Bende van Nijvel. Hij had wel contacten in het wapenmilieu en met extreem-rechts. Hij heeft wel de diefstal gepleegd bij de SIE maar deze wapens zouden niet gediend hebben bij de aanslagen. Al zegt hij wel dat hij zich hier kan in vergissen. Ook kan hij er niet bij waarom Depêtre gewoon zijn gang kon gaan.

In ieder geval werd zijn gedrevenheid eerst wel op prijs gesteld door bepaalde mensen, maar later keerden deze mensen hun kar en zochten ze een stok om hem te slaan. Hij werd van de zaak afgezet om het kort te zeggen.

Re: Aalst: Proloog

LEO wrote:

Vindt de tussenpersoon tussen de politiek en de criminelen van de jaren '80 en je vindt de opdrachtgevers.


Voor de bende Haemers, de tussenpersoon was Michel Vanderelst, volgens de dossier Van Brussel/De Jonghe. Maar ivm de opdrachtgevers is er alleen sprake van een "organisatie" van mensen. de "foux dangereux" met gevaarlijke politiek ideeen. Maar de CEPIC speelt een belangrijke role in de dossier Van Brussel/De Jonghe.

Renne wrote:

De goeie bron is iemand die in die tijd behoorde tot de rijkswachter,en nog gewerkt heeft voor de cel Jumet. (of toch voor het onderzoek naar de Bende van Nijvel).


Zeer interessant.

80

Re: Aalst: Proloog

Op het Franstalige forum heeft Minimouse het over de bewaking van het Delhaize-warenhuis in Aalst :

"Ook de Delhaize in Aalst viel onder de permanente bescherming van de "Task Force Tilmant" ("Titi") alhoewel hij buiten de provincie Brabant gelegen was. Dit werd toen niet officieel meegedeeld maar er waren verschillende Delhaize-doelen (en ook andere warenhuizen en privé-woningen van directieleden) die buiten de provincie Brabant lagen en die onder de permanente bescherming vielen van de groep "Titi". Maar dit werd toen geheim gehouden."

"Ook in Aalst hebben er scherpschutters van de groep Dyane (ESI/SIE) op de daken van appartementsgebouwen gelegen in de buurt van de Delhaize. Helaas (toeval?) waren zij er NIET op 9 november 1985. Nochtans was er WEL permanente politiebewaking op 9 november 1985 aan de Delhaize in Aalst. Deze werd om de 20 minuten verzekerd door de Gemeentelijke politie van Aalst afgewisseld met de rijkswacht (ook de BOB/BSR deed hieraan mee). De overvallers hebben in Aalst aangevallen op het ogenblik dat een rijkswacht/BOB-patrouille (Renault R4) de parking (achteraan de Delhaize)verlaten had. De overvallers kenden dus het bewakingsschema van de politie in Aalst. (Het schema van de groep "Titi")."

"Er waren inderdaad rijkswachters aanwezig op het ogenblik van de overval in Aalst. De rijkswachters kwamen met hun R4 van de parking gereden -op het einde van hun dienst- en hebben dan aan de andere kant van het warenhuis (op de Parklaan) postgevat aan de vooringang van de Delhaize. Zij waren gewapend met een UZI machinepistool."

"Toen de overval begon reden zij achteruit tot aan het rondpunt aan de Delhaize en hebben daar op versterking van de Gemeentepolitie gewacht. Nadien is er dan de schietpartij geweest tussen de vluchtende gansters en twee agenten van de Gemeentepolitie van Aalst (wat ze na 20 jaar in Jumet plots ontdekt hebben!). De rijkswachters in hun R4 hebben niet deelgenomen aan deze schietpartij."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube