Re: Christian Elnikoff

Op 7 februari 1983 zou ook Michel Libert een afspraak hebben gehad met Obelix (Jean-Jacques Cordonnier).

12

Re: Christian Elnikoff

dim wrote:

Hij kwam makkelijk aan wapens. Hij woonde in Etterbeek (avenue Hansen-Soulie 121, 3° verd.).

Het was me nog niet eerder opgevallen, maar hij woonde letterlijk om de hoek van de kazerne van de rijkswacht en het hoofdkwartier van de Groep Diane » Google Maps Heeft er iemand een idee van wanneer tot wanneer hij daar woonde? 

dim, je schrijft dat hij gemakkelijk aan wapens kwam. Kan je dit toelichten?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Christian Elnikoff

Elnikoff kwam makkelijk aan wapens via het MSN (Mouvement Social Nationaliste). Over dit MSN verklaart Michel Libert op 6 april 1986:

Au sein du MSN je puis citer Caille - Elnikoff - Gignez. Je puis également vous dire que les gens du MSN fréquentent un autre café situé à Forest pratiquement en face du bureau de police de Forest, je rectifie situé avenue Wielemans Ceuppens. Je puis dire que les gens du MSN se répartissent en Sudistes et Nordistes et qu'ils se rassemblaient régulièrement en oeuvrant de façon paramilitaire en pratique.

Je sais que de tels groupe agissent en différents endroits du pays et poursuivent les mêmes buts. Ces gens manipulent régulièrement des armes. Je tiens à rectifier, ce n'est pas Nemry qui a parrainé au départ Elnikoff mais bien Marbaix Lucien, lequel ne parvenait plus à maîtriser Elnikoff, et c'est de la sorte qu'il a été décidé d'attribuer le dit parrainage à Nemry. 

Joseph Kausse verklaarde op 2 juli 1985 ook nog het volgende over Elnikoff:

Je sais que Van Keerberghe, Elnikof et Caille qui à mon avis sont trois personnes violentes dépendaient de Mr Lucien Marbaix

Re: Christian Elnikoff

Ben wrote:
dim wrote:

Hij woonde in Etterbeek (avenue Hansen-Soulie 121, 3° verd.).

Het was me nog niet eerder opgevallen, maar hij woonde letterlijk om de hoek van de kazerne van de rijkswacht en het hoofdkwartier van de Groep Diane » Google Maps Heeft er iemand een idee van wanneer tot wanneer hij daar woonde? 

Op 7 november 1985 woonde Christian Elnikoff alvast op bovenstaand adres in Etterbeek.

Bron: PV nr. 1003 van de BOB van Waver | 07.11.1985

Toevallig woonde Christian Smets in 1984-1985 op 13 minuten stappen van de woning van Christian Elnikoff, nl. in de avenue des Volontaires 160 in Etterbeek » Google Maps

De schaduwoperatie Esperenza gebeurde aan een huis op nr. 27 of 27 in de rue des Eperviers in Etterbeek. Dat is toevallig ook maar 10 minuutjes stappen van het appartement van Smets.

Re: Christian Elnikoff

Voor wat het waard is want het kan evengoed niets betekenen. In de volgende tekst van René Haquin schrijft hij dat de dader [Elnikoff] die op 11.12.1983 geschoten heeft naar het Turkse café in Brussel een 'passe-montagne' droeg. Bij twee bendefeiten draagt één van de daders ook een 'passe-montagne', nl. in Maubeuge en in Genval.

Van de website killersbrabant.be:

  • Maubeuge: L’un, grand, de forte corpulence, visage dissimulé sous un passe-montagne avec petite visière, fait le guet. Il est armé d’un fusil ou d’une carabine à canon scié.

  • Genval: Auteur 1 : 1m85 - passe-montagne ou cagoule de motard de teinte brune, verte ou gris foncé.

Re: Christian Elnikoff

Christian Elnikoff in juli 1989:

http://nsm08.casimages.com/img/2015/02/27//15022701011614738713015940.jpg

17

Re: Christian Elnikoff

Bedankt voor de foto. Wel jammer van de slechte kwaliteit. Is dat onder zijn neus een snor of de schaduw? Zijn dik, rond hoofd doet mij ook weer een beetje denken aan de omschrijving van Luc en Suzy:

(...) met een dikke ronde kop, zwart haar en een snor, van het Italiaanse type, "Clayton uit Dallas, maar jonger". 

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Christian Elnikoff

Ja jammer van de slechte kwaliteit, ik krijg de foto echt niet beter dan dat. Maar ik merk toch een snor op op de foto van 1989. Als oefening heb ik even zijn foto naast robotfoto 20 geplaatst en dan krijg je dit:

http://nsm08.casimages.com/img/2015/02/27//15022702222914738713016163.jpg

19

Re: Christian Elnikoff

Meer het Type "Hitlersnorretje" dat Elnikoff heeft, lijkt me.

Re: Christian Elnikoff

Elnikoff was instructeur bij een autorijschool. In 1989 kreeg hij echter geen medisch attest meer waardoor hij geen instructeur kon blijven.