21 (edited by Renne 05-01-2009 23:21)

Re: Dossier Van Brussel & De Jonghe

swansongunsung wrote:

Op een bepaalde plaats in het Zonienwoud, diende Halla zijn eigen graf te graven en werd jih, onder luid protest van Basri Bajrami, geexecuteerd.

swansongunsung wrote:

De vierde onbekende dader, werd enkele dagen (weken?) later geexecuteerd door Philippe Lacroix met een nekschot. Dit gebeurde in het Zonienwoud

Daar ligt dus een groot aantal gangsters in dat Zoniënwoud, ook Smars zou daar liggen en wie weet wie nog allemaal. Al iemand geweest? Bedoel om de grote ongeveer te weten en hoe het eruit ziet? Een groot bos met bomen,plaats voor auto's of niet. In ieder geval zal het wel heel groot zijn, want ik herinner mij dat Vos eens zei dat het onmogelijk is om daar beginnen te zoeken zonder info op voorhand.

22

Re: Dossier Van Brussel & De Jonghe

Renne wrote:

Smars zou daar liggen en wie weet wie nog allemaal.

Dat klopt niet, Smars pleegde 'zelfmoord' in zijn eigen kamer.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

23 (edited by patrickhaemers 06-01-2009 01:40)

Re: Dossier Van Brussel & De Jonghe

Renne wrote:

Daar ligt dus een groot aantal gangsters in dat Zoniënwoud, ook Smars zou daar liggen en wie weet wie nog allemaal. Al iemand geweest? Bedoel om de grote ongeveer te weten en hoe het eruit ziet? Een groot bos met bomen, plaats voor auto's of niet. In ieder geval zal het wel heel groot zijn, want ik herinner mij dat Vos eens zei dat het onmogelijk is om daar beginnen te zoeken zonder info op voorhand.

Oneindig groot dat Zoniënwoud, langs de Tervurenlaan, aan de ring, Waterloosesteenweg. Dis een echt woud, geen bos. Duizenden vierkante meters. En niet alleen gangsters liggen daar...

24

Re: Dossier Van Brussel & De Jonghe

Ben wrote:

Dat klopt niet, Smars pleegde 'zelfmoord' in zijn eigen kamer.

Sorry, ik bedoelde die veiligheidsagent Zwarts Francis.

Re: Dossier Van Brussel & De Jonghe

Renne wrote:

Sorry, ik bedoelde die veiligheidsagent Zwarts Francis.

Van deze veiligheidsagent gaf Robert Beijer toch aan de exacte locatie van zijn "graf" te kennen? Beijer wilde een deal sluiten met justitie, maar Onkelinckx was er zwaar op tegen. Weet er trouwens iemand wat er werd besloten (ik meen dat er niet is op ingegaan) en wat er dan van Beijer geworden is (die toen nog in Thailand woonde)?

26 (edited by patrickhaemers 06-01-2009 22:27)

Re: Dossier Van Brussel & De Jonghe

Onkelinckx wou zogezegd niet meewerken. Volgens mij zit Beijer nog in het oosten; Zwarts gaan ze nooit meer opgraven.

27

Re: Dossier Van Brussel & De Jonghe

Onkelinckx geen oude koeien (lees dossiers) uit de gracht halen. Beijer kan de plaats aantonen waar Zwarts ligt (toch ongeveer als we hem mogen geloven). Maar tegenover wil hij ook boter bij de vis,oa zijn echte naam terug,want Beijer is niet zijn oorspronkelijke naam.En waarschijnlijk zullen er wel nog andere dingen bij behoren,niets voor niets en logisch ook eigenlijk!

Maar ik versta Justitie toch niet,zo'n misdaadzaak met zoveel moorden en nabestaanden die tot 25j na de feiten nog steeds niets meer weten,waarom dan geen deal met Beijer sluiten,ook al is er geld mee gemoeid,leg dat maar eens tegen de nabestaanden uit,liever de daders laten rondlopen dan nog enige moeite te doen. Waarom verjaard men het dossier dan niet direct als men er toch niets meer wil aan doen.

Ondertussen is er nu wel weeral wat verandering:extra speurders en Zucker, of is het de zoveelste show van Jumet.

Re: Dossier Van Brussel & De Jonghe

Heeft Beijer wel iets te vertellen wat waar is over de bende? Deze man heeft al heel wat verhalen uit zijn duim gezogen. Je weet nooit of hij liegt, de waarheid spreekt, of halve waarheden.

Re: Dossier Van Brussel & De Jonghe

swansongunsung wrote:

In die tijd, werd Eric Haemers lid van de loge (zoon Achille Haemers). Achille Haemers werd dit weekend gecontacteerd door een zekere Robert Lambiotte. Het betreft een der hoofdfiguurs uit de loge en hij verzocht Achille Haemers te zwijgen over wat hij weet. Anders zou dit een explosie veroorzaken. O.R. Collin zou eveneens deel uitmaken van dze loge, zij het op een onrechtsreekse manier. Op sommige vergaderingen, bijgewoond door Achille Haemers, waren Gol, Declercq, Claes, ... eveneens aanwezig.

Hi Swan! Heb jij meer informatie omtrent die Robert Lambiotte? Is dit heerschap ooit ondervraagd geweest? Om welke loge (waarvan ook A.H. begin jaren '80 actief deel zou hebben uitgemaakt) gaat het hier juist?

Re: Dossier Van Brussel & De Jonghe

Op p. 29 lezen we dat het eerste contact tussen A.H. en de advocaten Dumont en Lancaster plaats vond in het restaurant gelegen naast 'Le Jardino d'Italio' in de Rue des Boucher 33-35. Beide restaurants waren in bezit van Michel Lavalee (fonetisch). Deze was/is van Siciliaanse afkomst en een goede vriend van de familie H (A.H. voorzag hem van de nodige fondsen om een restaurant te beginnen).

In zijn nering kwam naar verluidt het 'crème de la crème' van de Brusselse balie de voeten onder de dis schuiven, en hij zou dan ook zeer goed op de hoogte geweest zijn van de politieke achtergrond achter de Bende van Nijvel, en de bende Haemers.

Is er iemand die meer weet over dit heerschap?