1,051

Re: Jean-Marie Tinck

kenza wrote:
  1. Tinck komt voor de raadkamer en het parket wil hem in geen geval vrijlaten want ze zijn ervan overtuigd dat hij er iets mee te maken heeft. Ik kan mij niet inbeelden dat ervaren speurders hun zo kunnen vergissen want ze hebben er alles aan gedaan om Tinck vast te houden. Ofwel zat Tinck dag en nacht op het Franstalig forum van de Bende van Nijvel en weet hij alles van te lezen. Ofwel heeft de pers ons goed bij ons Pietje door ons een kwakkel wijs te maken. Ofwel is de zogenaamde hoge pief in het leger de hoge pief dat een mapje met belastend materiaal heeft van de prominenten dat ons land besturen.

Dat is op zich geen rare redenering. Als je de theorie volgt dat er iemand/iets het onderzoek al 30j op bepaalde manieren saboteert cq. stuurt, dan is het niet onlogisch dat dit weer zou gebeuren bij nieuwe verdachten.

1,052

Re: Jean-Marie Tinck

Heeft Guy Bouten Tinck eens ontmoet of een paar vragen gesteld? Volgens mij heeft Tinck een connectie met de Bende van Nijvel en hebben ze hem een tijdje vast gehouden om de rest bang te maken en in de hoop dat er eentje ging flippen en praten.

1,053

Re: Jean-Marie Tinck

Er worden Tinck negen feiten ten laste gelegd, waaronder diefstal met geweld met de verzwarende omstandigheid van doodslag. Je gaat mij toch niet vertellen dat Tinck beschuldigd wordt van 9 feiten en aangehouden blijft zonder dat er een bewijs is en louter en alleen maar wat dronkemanspraat? Verdacht van niet 1 maar van 9 feiten en uiteindelijk heeft toevallig iedereen zich vergist?

1,054

Re: Jean-Marie Tinck

Op het Franstalige forum was er een tijd geleden een topic over onenigheid in de speurdersploeg wat betreft de aanhouding van Tinck. De meeste speurders waren het er niet mee eens dat hij aangehouden zou worden. Misschien heeft hij zaken verteld die op daderkennis kunnen wijzen. Misschien zijn die zaken hem ingefluisterd door Baugniet. Ik denk dat Baugniet een veel waarschijnlijker piste is aangezien zijn naam al vanaf het prille begin opduikt in het dossier rond café De Pomp en Vandeuren. Er zou volop moeten ingezet worden op dit spoor. Maar dat is natuurlijk maar mijn persoonlijke mening.

1,055

Re: Jean-Marie Tinck

We kunnen alleen maar hopen dat ze het spoor Baugniet/Vandeuren/De Pomp/Ton Quang Loc/Beijer/Bouhouche/Van Cutsem/"Rocky"/Smets/... effectief onderzoeken maar er nog niet over communiceren - al deze element hangen op meerdere manieren aan elkaar en wijzen ook naar Senterre, de WNP en naar de Jonathan en al wat daar rond liep (Darville, ...)

Veel concreter dan via de zaak Dekaise kan men niet raken, dus volle petrol op deze piste.

1,056

Re: Jean-Marie Tinck

Volledig mee eens Dim.

1,057

Re: Jean-Marie Tinck

Het is nu al een jaar geleden dat Tinck werd aangehouden. In dat jaar zijn we niets wijzer geworden.

1,058

Re: Jean-Marie Tinck

Django68 wrote:

Het is nu al een jaar geleden dat Tinck werd aangehouden. In dat jaar zijn we niets wijzer geworden.

En vandaag is het exact een jaar geleden dat Jean-Marie Tinck werd vrijgelaten (zonder voorwaarden). De man blijft wel een verdachte in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Maar, zoals Django68 al aanhaalt, zijn we in dit jaar niets wijzer geworden en blijft het zeer stil rond het onderzoek.

Het Bende-onderzoek sleept zich naar 9 november en naar een roemloos einde (ondanks 10 jaar extra onderzoek).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

1,059

Re: Jean-Marie Tinck

En mijn idee is dat hij veel meer weet dan hij zegt! Wat hij zegt is netjes voorgezegd door zijn advocaat! Zijn schijnheilige onschuldige snuit spreekt voor zich, of is dat een persoonlijke indruk van mij? smile

1,060

Re: Jean-Marie Tinck

Air 0240, heb je toevallig een link met een videootje bij de hand?