21 (edited by Bobby 18-01-2009 16:35)

Re: Aalst: 9 November

Ik ben deze interessante website maar pas beginnen lezen en ben in dit forum wel geschrokken door bovenvermelde suggesties. Ik heb Gilbert Vanden Steen nog goed gekend in 1965 als werkcollega en goede vriend. Wij waren heel vertrouwd met mekaar en ik heb daar altijd een heel goeie en brave mens in geweten die geen vlieg kwaad zou doen. Wij waren toen allebei nog jong en niet getrouwd. Ben hem daarna geleidelijk uit het oog verloren maar heb hem toch achteraf nog gezien.

Hij was dan getrouwd en had een zaak aan de Zeebergbrug in Aalst. Leek mij toen nog bijna niet veranderd, nog altijd een brave en kalme man. Ik kan derhalve niet geloven dat zijn levenswandel hem bewust in de handen van een moordenaarsbende zou kunnen drijven hebben. Ik geloof dus stellig dat hij daar toevallig op de verkeerde plaats was die avond bij de overval op de Delhaize in Aalst.

22

Re: Aalst: 9 November

Bobby wrote:

Ik heb Gilbert Vanden Steen nog goed gekend in 1965 als werkcollega en goede vriend. Wij waren heel vertrouwd met mekaar en ik heb daar altijd een heel goeie en brave mens in geweten die geen vlieg kwaad zou doen.

Dag Bobby, welkom op dit forum. Wat je zegt is correct, hij was een goeie en brave man.

Bobby wrote:

Ik kan derhalve niet geloven dat zijn levenswandel hem bewust in de handen van een moordenaarsbende zou kunnen drijven hebben. Ik geloof dus stellig dat hij daar toevallig op de verkeerde plaats was die avond bij de overval op de Delhaize in Aalst.

Het wil niet zeggen dat hij daarom met gangsters in contact was. Ik ken ook iemand die naar de Delhaize is gestuurd. Ook iemand die braaf en goed was, maar als er mensen rond om u willen killen voor een bepaalde reden dan is alles mogelijk. Lees het verhaal van kuros eens op het forum.

Weet je toeval iets meer over zijn vrouw vooral rond de jaren '85? Natuurlijk is er tussen 1965 en 1985 een groot verschil. Was hij toen al bij zijn vrouw van 1985 Marie-Thérese Vanden Abiel?

23

Re: Aalst: 9 November

Neen Renne, ik heb zijn vrouw niet echt gekend. Ik heb alleen Gilbert gekend in zijn jonge jaren voordat hij getrouwd was, als een brave en kalme jongen die helemaal niet past in gans dit liguber verhaal. Daarom ook dat ik  zo geschrokken ben als ik zijn naam las onder de slachtoffers en als ik sommige suggesties in dit forum hier lees.

24

Re: Aalst: 9 November

Aja zo, spijtig dat je niets weet over zijn vrouw. Hij is zoals je zegt een brave, kalme en hardwerkende man geweest en die suggesties zijn niet op zijn persoon bedoeld. Maar er zijn verschillende theorieën: ten eerste leek het volgens zijn zoon dat de Bende wel op hen lag te wachten, voor ze naar buiten kwamen. En het vreemde verhaal door vader van zijn vrouw: lees het interview van David vanden Steen en zijn opa. Rare zaken die gebeurden met zijn wagen.

25

Re: Aalst: 9 November

Waar vind ik dat interview van David? Bedankt.

26

Re: Aalst: 9 November

Bij het hoofdstuk Feiten » Aalst

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

27

Re: Aalst: 9 November

In een interview met het weekblad Humo in 1997 heeft Eddy Vos het over de rol van de Killer tijdens de overval in Aalst:

"De killer is bijvoorbeeld begonnen als meeloper, maar bij de overval op de Delhaize in Aalst in 1985 ging hij tekeer als een gestoorde. Hij schoot niet alleen op wie hem voor de voeten liep, maar ging echt op jacht naar slachtoffers. Je zou dus denken dat 't hem niet te doen was op de poen, maar om zoveel mogelijk doden. Maar is dat terrorisme? Met een machinepistool maai je nog veel meer mensen neer, in veel minder tijd."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

28 (edited by club_le-happy-few 18-06-2009 16:23)

Re: Aalst: 9 November

Een goeie vriend van me is destijds ook neergeknald, door de jaloerse minnaar van zijn vrouw. En dat was ook de braafste gast van de wereld. Het is niet omdat jij braaf bent dat je geen gek kan tegenkomen. Als je vrouw dan bv. een dubbelleven blijkt te hebben en op gangsters of krapullekes kickt. Nen brave met inkomsten voor de zekerheid, en een flierefluiter of krapulleke voor de seks (zo denken veel vrouwen hé, sorry als dit seksistisch overkomt maar het is nu eenmaal zo). Het is meestal degene die bedrogen wordt die het laatste tot het besef komt hé.

Of je kan ergens iets teveel gezien of gehoord hebben, zonder dat je er zelf misschien erg in hebt. En dan toch neergeknald worden. Neem dat hij bv. enkele dagen eerder een wandeling gemaakt had in de buurt van het park en de parking van Delhaize, en die mannen aan het observeren waren. Misschien dat ze dachten dat hij met de overval tot de conclusie zou komen dat zij het waren. Of het had te maken met die garage van Podevijn.

Er zijn zoveel pistes. Teveel om goed te zijn. Ik hoop allesinds dat het verhaal van Kuros degelijk onderzocht zal worden. Ik heb toch enkele dingen gehoord die in die richting zouden kunnen uitwijzen. Ook van wat patrickhaemers zegt i.v.m. de buurt van het Noordstation.

Ik ken genoeg zogezegde deftige huisvaders met hoge of managersfunctie die daar rondhangen. Zou het je verwonderen dat die vroeg of laat gechanteerd worden? Zonder dat ze het weten stappen ze daar bij een minderjarig meisje (en die zijn er zeker) binnen en worden dan afgeperst. Stel dat daar een of andere rijkswachter of magistraat binnenstapt voor zijn pleziertje. Hoeveel zouden dan uiteindelijk toegeven aan hun werkgever en gezin? Ik denk heel weinig.

29

Re: Aalst: 9 November

In dit verhaal kan ik Kuros volgen! Is het waar of niet? Het mag voor de aanslag in Aalst onderzocht worden! Klopt het of niet? Is er eigenlijk al iets nieuw op het Kuros front of is dit te voorbarig? En zijn ze er nog mee bezig?

Re: Aalst: 9 November

Mooi gezegd happy. wink