Re: Achterbank

Er kan natuurlijk ook een hond of kat zijn gaan in liggen in de tijd dat die bank daar lag. smile

Servo per Amikeco

Re: Achterbank

fipilip wrote:

Gek dat iemand zich kan blind staren op een theorie en dat die op een simpele manier kan ontkracht worden. Dat geldt ook voor Hilde Geens denk ik. Haar achterbank-theorie vervalt eigenlijk volledig met dit argument. En alle andere achterbank-theorieën ook.

In feite is dit een heel cruciaal gegeven en een punt om eens bij stilt te staan en waar eens goed over na te denken valt. Wat is de rol van de BOB(er)(s) van Halle daarin? Alsook wat is de exacte rol van een BOBer van Halle in het vinden van de zakken?

Waarom is de getuige die beweert de heer Vermaelen te kennen zo bang van de ordediensten, en wilt hij anoniem blijven? En kan het zijn dat de heer Vermaelen vermoedens had over daders en daar met iemand van de orde diensten of anderen over gesproken had?

En dan is er nog dit:

Dit is die BOB'er: "Ik weet wel met absolute zekerheid dat de daders ons BOB'tje daar in Halle op hun duim gekend moeten hebben. Ze moeten geweten hebben dat er maar één van ons die avond dienst, en dat was ik. Ik was opgeroepen na een zeer dringend telefoontje. Ik moest onmiddellijk naar de Colruyt komen, want ze hadden daar een informant aan de lijn die inlichtingen had over de Bende van Nijvel en die cito presto iemand van de BOB wilde spreken. Ik ben ernaartoe gereden en heb als een onnozelaar een half uur bij het toestel zitten wachten tot de informant terug zou bellen. Toen ik terug reed naar de BOB hoorde ik op de radioverbinding dat er een overval was gebeurd in de Delhaize van Beersel."

Die zo gezegde achteloze achtergelaten achterbank speelt daar een zeer merkwaardige rol in.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Achterbank

Nog over de BOB van Halle en Vos die ook van de BOB van Halle kwam » Forum

Als de achterbank een signaal is voor speurders is de kans dat die iets met de BOB van Halle te maken heeft is toch wel groot. Er is ook nog de andere samenstelling van daders in Beersel, dan bij de vorige overvallen, ik vraag me af of men de dader die de 0.38 hanteerde misschien op het spoor was, of dat men die verdacht in een andere zaak? De kans dat de dader die de 0.38 hanteerde de zelfde is als in Ohain met de 7,65mm is groot. Nadien in Beersel is er de andere samenstelling van de Bende van Nijvel. En er si de heer Vermaelen die misschien 1 van de daders zou gekend hebben er is immers dit:

"In die tijd wemelde het van de chequebendes. Ze gaven hun gestolen cheques liefst van al uit in de warenhuizen, omdat die ze aanvaardden zonder dat je een bankkaart moest tonen."

Een andere speurder: "De opkopers uit dat circuit schaften zich in de Delhaizes enorme hoeveelheden dure voedingswaren aan: champagnes, kaviaar, foie gras, ... En volgens wat wij gehoord hebben, zou de doodgeschoten gerant in Beersel de schutter herkend hebben uit zo'n circuit. Maar dat is nooit hard gemaakt."

De dure dingen die misdadigers kopen in supermarkten met de gestolen cheques worden waarschijnlijk doorverkocht aan restaurants, aan Ohain? Kan dit ons iets vertellen over de 0.38 gebruiker? En de achterbank?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Achterbank

Merovinger wrote:

Ik heb nog even de oude website van de CWB bekeken omdat ik mij herinnerde dat er daar iets beschreven stond over de Golf van Van Camp. Op 30 oktober 2002 hield de CWB een opsporingsprogramma op de televisie. Tijdens die uitzending werden een aantal nieuwe elementen en robotfoto's getoond aan het publiek en werden er een aantal vragen gesteld door de speurders. Op de oude website waren deze vragen terug te vinden. Over die Golf van Van Camp en de achterbank stond het volgende op de oude website:

1. Identificatie van de persoon op de robottekening.

2. Alle nuttige inlichtingen omtrent de bewegingen van het voertuig Golf van zwarte kleur die in de regio in en om het "Bois de Hourpes" (eind 83) rond reed, alsook omtrent een persoon van grote gestalte met in die periode een verwonding aan het been.

3. Alle nuttige inlichtingen omtrent de zwart herspoten Golf, gestolen bij Van Camp met op de achterklep nog steeds de sticker die op donderdag 06.10.1983 in de namiddag in de parking "Renault", Rue de Fer te Namen stond en op vrijdag 7 en zaterdag 8 oktober 1983 in respectievelijk de "Rue de l’Etoile" en de "Avenue Materne" te Jambes stond.

4. Tot slot, gedurende de feiten van 07.10.1983 aan de Delhaize te Beersel, zouden de daders de achterbank van de Golf op het parkeerterrein van het voornoemde grootwarenhuis hebben achtergelaten. Deze achterbank wordt echter slechts op 10.10.1983 op aanduiding van een getuige door de politie aangetroffen. In de nabijheid van de vindplaats liep een uitgang voor voetgangers. Graag hadden wij alle inlichtingen gekregen omtrent de aanwezigheid van deze achterbank gedurende het weekend van 08 en 09.10.1983.

De achterbank werd volgens de speurders dus op 10.10. 1983 gevonden nabij een uitgang voor voetgangers. Kan iemand deze uitgang situeren?

Nu met de aanhouding van Tinck is de Golf zonder achterbank weer interessant. Wat leert ons het opsporingsbericht van de CWB ons onder andere? Een getuige had een woordenwisseling met een agressief persoon in een Golf aan de abdij van Aulne. Volgende passage in het opsoringsbericht is interessant:

Deze persoonsbeschrijving werd opgesteld aan de hand van de betrouwbare getuigenis van een persoon die in oktober 1983 een woordenwisseling met de beschreven persoon had. Deze laatste verplaatste zich met een voertuig van het type Golf van zwarte kleur. Volgens de getuige, koetswerkhersteller van beroep, was het voertuig herspoten en was de achterbank verwijderd. Op de plaatsvan de achterbank bevond zich een persoon, groot van gestalte, die aan een been gewond leek. Dit voorval deed zich voor te Landelies in de omgeving van de abdij van Aulne op 5 km van het “Bois de Hourpes” waarvan hierna sprake.

De getuige is formeel in zijn verklaring dezelfde persoon een of twee maanden later te hebben teruggezien bij de Automobielinspectie te Lobbes. De verdachte reed er een wagen voor van onbekend merk waarop handelaarsplaten, zoals die toen werden gebruikt, waren aangebracht. De titularis van deze nummerplaat moet woonachtig zijn geweest binnen een bepaald gebied, aangeduid op de bijgevoegde kaart.

Conclusie 1: Deze getuigenis trekt erg goed op die aangehaald door Hilde Geens in Beetgenomen. Alleen situeert zij die in Beersel terwijl dit feit plaats had in Landelies. Heeft Hilde Geens zich vergist of vergissen de speurders zich of bestaan beide gelijkende getuigenissen? Het opmerkelijke rond deze getuigenis blijft wel hetzelfde: hoe kon deze getuige weten dat de Golf herspoten was wetende wat wij hier lang bediscussieerd hebben, namelijk dat de kleur van het interieur er niet toe doet om de kleur van de carrosserie te bepalen.

Conclusie 2: Het zou interessant zijn om deze getuige te confronteren met Tinck. De getuige heeft de agressieve chauffeur van de zwarte Golf terug gezien in Lobbes aan de automobielinspectie. De titularis van de auto die zich aanbood bij de inspectie moet woonachtig zijn geweest binnen een bepaald gebied, aangeduid op deze kaart » Onderzoek

Dat is geen al te groot gebied. De grootste steden binnen dit gebied zijn Thuin en Binche, van waar Tinck afkomstig is. Grote kans dat Tinck in Landelies in de zwarte Golf zat.

Re: Achterbank

fipilip wrote:

Het opmerkelijke rond deze getuigenis blijft wel hetzelfde: hoe kon deze getuige weten dat de Golf herspoten was wetende wat wij hier lang bediscussieerd hebben, namelijk dat de kleur van het interieur er niet toe doet om de kleur van de carrosserie te bepalen.

Misschien zag hij de lak van binnencarrosserie anders was dan het kleur van de buitenlak. Als je snel een wagen herspuit, is de kans groot dat je enkel buitencarrosserie doet. Een goeie garagist kan van heel ver zien of een wagen herspoten is geweest ooit.

Re: Achterbank

Oké. Naar deze info hebben we weken gezocht. Dank je. Ook interessante info voor Hilde Geens.

77

Re: Achterbank

Als we Weykamp noemen, moeten we in eenzelfde adem ook René Gondry vermelden: past probleemloos in het relaas van Hilde Geens, en past al even probleemloos in het fameuze profiel van Daniele Zucker, haar geografische indicaties incluis. De foto van dat 'oefenkamp' in Leopoldsburg lijkt me meer dan ooit belangrijk te zijn.

Re: Achterbank

Aubanel, ik heb ook al in die richting gezocht, een element die misschien iets met de achterbank te maken heeft, is deze gevonden Volkswagen Passat. In deze wagen zaten zetels van een Golf.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Achterbank

the end wrote:

Met het 2de element de achterbank, komt men duidelijke uit bij het manipuleren van het onderzoek, de daders hadden duidelijke voorkennis van hoe het er bij de ordediensten aan toe ging. Ze hadden een bron die zeer goed wist hoe het bij de BOB van Halle aan toeging zie vorige post en verklaring BOB er van Halle.

Ze weten hoe een onderzoek gevoerd word en spelen duidelijke een slim spel met de onderzoekers, in vorige post hier in dit topic kan je zien dat het niet zo moeilijk is om het onderzoek in een bepaalde richting te sturen. (Het gebeurde toen ook dagelijks in financiële dossiers, 1 advocaat is soms genoeg.) De achterbank is een schakel in de vele bizarre en uitzonderlijke elementen in de 6 weken na Temse. Waarbij het samen gebruiken in Nijvel van vele wapens een sleutel element is, als men de voorbereiding van acties bekijkt laten ze weinig aan het toeval over. Het samen gebruiken van al die wapens in Nijvel is bewust gedaan in functie van het sturen van het onderzoek, met de gekende gevolgen voor het onderzoek.  

Een voorbeeld van het centraliseren van een onderoek kan men vinden in het proces tegen het VMO, dat in Antwerpen gevoerd werd. Een van de gevolgen was een vertraging van het onderzoek, in Anderlues steelt de Bende van Nijvel klokken waarna het stil word voor bijna 2 jaar.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Achterbank

Nog een argument in de stelling dat de Bende van Nijvel het onderzoek waarschijnlijk manipuleert met het samen gebruikt van wapen in Nijvel en ook in Anderlues (dag na aanstelling Schlicker) is het volgende:

Dekaise: "Na de Colruyt in Nijvel, zijn de verdachtmakingen gestopt. Men is toen in een klimaat van vertrouwen beginnen werken, en op een veel constructievere wijze. Wanneer een politie-agent langskwam, stelde ik me niet meer voortdurende de vraag wat er met mij zou gebeuren."

Het kwam de falangisten en wapenhandelaars heel goed uit, zeker toen het dossier definitief gecentraliseerd in Nijvel kwam en Deprêtre iemand in beschuldiging kon stellen. Zodat het onderzoek op slot blijft, en onder controle is. Men mag niet vergeten dat Deprêtre betrokken onderzoeksrechter was in Eurosystem, Roze Balletten; NDB-dossier was hij het die tekenende voor de gecontroleerde zendingen (Zaventem), en als bij toeval plegen de Bende van Nijvel op zijn grondgebied de overval met al die wapens. Zodat hij weer alles kan regelen. Over de constructieve wijze hoe het onderzoek gevoerd is wat Dekaise zegt, weten we nu hoe ver ze staan.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.