31

Re: Grafisch overzicht

Vind u schema's een nuttig instrument, dim, maar weet wel dat studies hebben uitgewezen dat vrijwel alle willekeurige personen in héél de westerse wereld met ik geloof slechts 2 linken aan elkaar gekoppeld kunnen worden.

Stel dus 2 willekeurige personen A en Z die elkaar niet kennen. Dan volstaan gemiddeld 2 personen T en L die elkaar kennen en waarbij T A kent en L Z kent om die interpersoonlijk aan elkaar te linken. Die link naar Dutroux bijvoorbeeld is daar een perfect voorbeeld van. Beperk u dus tot datgene waarvoor elementen zijn in dit specifiek dossier, zowel feitelijke als wat betreft motief. Het gaat hier toch om de 'Bende van Nijvel' niet? En niet om het linken van zo veel mogelijk criminelen aan elkaar.

Maar nogmaals, het concept is zéér goed, maar vind dat er veel te veel namen instaan waarvoor er bijzonder weinig elementen aanwezig zijn om hetzij ze feitelijk, hetzij ze aangaande motief te linken aan de bendefeiten.  Dit komt de synthese en de geloofwaardigheid niet ten goede. Less is more.

Re: Grafisch overzicht

Koen wrote:

Vind u schema's een nuttig instrument, dim, maar weet wel dat studies hebben uitgewezen dat vrijwel alle wilekeurige personen in héél de westerse wereld met ik geloof slechts 2 linken aan elkaar gekoppeld kunnen worden..

dim weet het. Maar voor mij wou het prima zijn de bronnen achter elke koppeling te zien. Maar de gebruiker van de schema moesten kunnen beslissen enkele, of al de bronnen te zien, anders wordt de schema soms te ingewikkeld op de scherm.

Bijvoorbeeld, de verbinden Przedborski-Deferm zijn gebaseerd op de dossier Atlas, en ook opgenomen in de artikels van Walter De Bock, en stukken uit Le Soir Illustré.

Dus, een klein beweging van de muis over het pijltje Przedborski-Deferm en je ziet de bron Atlas, opnieuw een muisklik en mensen kunnen de dossier Atlas (bestand PDF), volledig lezen. Ideaal kunnen mensen zelf beslissen dat bepaalde bronnen helemaal niet betrouwbaar zijn. Als iemand denkt, bijvoorbeeld, dat de dossier-Atlas is puur manipulatie, dan kunnen zij deze bron laten verwijderen van de schema, en automatisch al de koppelingen, die exclusief gebaseerd zijn op deze bron, verwijderen.

Het is de bronnen die zijn belangrijk. En iedereen kunnen zeggen, bijvoorbeeld op deze site, waarom zij denken dat een zekere bron betrouwbaar is of niet. Maar at the end of the day iedereen maakt zijn eigen keus "betrouwbaar of niet."

En mensen moesten ook kunnen beslissen, bij voorbeeld, alleen en deel van de schema te zien. Bijvoorbeeld, al de mensen die hebben een of twee degrees of separation van Przedborski, gebaseerd op relevante bronnen.

(Kijk naar Wikipedia om de concept te verstaan )

En waarom niet, als mensen willen hun eigen hypothesen op de schema? Of willen dat andere mensen kijken naar hun hypothesen op de schema. Dan kunnen de gebruikers zeggen, bij voorbeeld, "ik wil de hypotheses van X" zien, en automatisch zien wij de koppelingen met entiteiten (bijvoorbeeld "CIA", MOSSAD), maar iedereen kunnen zien dat (met kleuren bij voorbeeld) dat die koppelingen zijn alleen hypothesen. Een wanneer mensen klaar zijn met deze schema, kunnen zij terug naar de "gewone" schema, of hun "eigen" shema.

Ja, ik doe een beetje brainstorming hier in een poging de "ideale" schema te ontdekken. Maar de schema van dim blijft een zeer nuttig instrument.

33 (edited by mdanielsUK 25-01-2009 02:36)

Re: Grafisch overzicht

Heb met veel interesse dit artikel gelezen maar toch blijft mijn gevoel hetzelfde als voorheen.

Deze constructie past best in het destabiliseren en het in angst brengen van het land (waar CCC faalde en direct daarop plan B volgde als alternatief).

Door de 36 bekentenissen en alle details van de Borains over de eerste reeks van overvallen was het vrij eenvoudig dit na te apen maar dan wel driester, met meer slachtoffers en minder buit. (want het ging hier toen niet meer over de buit maar om angst te zaaien)

Met de huidige ontwikkelingen in het achterhoofd over de zaak met het gevonden skelet heb ik het sterk vermoeden dat de speurders terug dieper aan 't graven zijn in de eerste reeks van overvallen en dat ze de 2 reeksen gesplitst hebben.