451

Re: Aalst: 9 November

Sorry, kenza maar dat is pure speculatie.

452

Re: Aalst: 9 November

Dat weet ik dat het pure speculatie is, maar alle andere sporen lopen dood maar zijn waarschijnlijk wel de juiste richting. Dus kan het niet anders dat we ergens fout zitten. Daarom juist dat ik een paar andere opties en pistes bewandel. Er moet een link zijn dat we overslaan en ik begin te denken in een andere richting en uiteraard kan ik verkeerd zijn! We missen iets! We zitten altijd het zelfde te posten dat uit boeken komt die we allemaal al gelezen hebben en hebben een tunnelvisie ontwikkeld.

Re: Aalst: 9 November

Als je ervan overtuigd bent geraakt dat de WNP achter de Bende zit, zonder dat er bewijs is, kan je dit ook tunnelvisie noemen.

454

Re: Aalst: 9 November

De komende tijd zal het weer wat meer in de media komen en zullen namen gekoppeld worden aan feiten. Wat Aalst betreft vraag ik me al lang af, hoe kan iemand die zo'n feiten pleegt en of betrokken is als mede daders daarmee verder leven. Wat is het profiel van de dader die het eerste schot loste?

Als men nu kijkt van hoe het verlopen is in Aalst, het begin het eerste schot, dochter en vader in 1 knal doodgeschoten, waarbij de dader mikte op het hoofdje van het kind! Om daarna de moeder en en anderen af te knallen of tijd te nemen om mensen te mishandelen. Wetend dat er bijna geen geld aanwezig is in de supermarkt.

Het uitzonderlijke ziekelijke karakter van die dader moet toch van ergens komen. Kan iemand dat een paar keer doen en dan gewoon stoppen en verder leven? En hoe kwam die dader tot dat punt om zo extreem te keer te gaan? Is dit iets wat overvallers doen? 

Het extreem geweld was er ook al in 82, in Waver 1 dode en drie zwaar gewonden bij de overval op Dekaise. In Aalst word met de 9mm onder andere met de 78 Gelvelot-munitie geschoten, alsook werd er door de bende de zeldzame munitie uit 1954 gebruikt en met de 9mm. Die datums kunnen verwijzen naar huurlingen of acties in Zaire.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: 9 November

the end, u heeft 100% gelijk met uw vraag van hoe iemand zo verder kan leven. Maar er bestaat nog een andere vraag en die luidt als volgt: hoe kunnen magistraten, ministers en hooggeplaatste ordehandhavers die ons hoeven te beschermen tegen dit soort zinloos barbaars geweld hun ogen blijven sluiten terwijl ze weten wie deze families verwoest heeft met bloed.

456

Re: Aalst: 9 November

Heel zeker. De vraag is ook, hoe is het zo ver kunnen komen dat Aalst kon, en waarom al jaren de stilte. En dat terwijl de Bende van Nijvel duidelijk sporen en hun handtekening achterlaat. Gol die zich meer dan ongemakkelijk voelde in de herfst van 85, en een grondig onderzoek niet echt toeliet (wist hij meer? Maar kon hij niets doen, en was hij daarom bang?). Waarover is één van de eerste aanvaringen tussen VDB en Albert Raes weer ontstaan?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: 9 November

Waarom stilte? Misschien zat één van de cruciale figuren vast? Tot besef gekomen wat hij heeft aangericht (depressie)? Geld gaan opleven in het buitenland?

Re: Aalst: 9 November

club le happy few, Eric Lammers zat toen in de cel en dat is zijn punt van sterkte dat hij nu via de media kan verkondigen dat hij waarschijnlijk de daders kent.

459

Re: Aalst: 9 November

David Van de Steen heeft vanavond tijdens een voordracht aangegeven dat een voormalige chef/kapitein van de Rijkswacht/Politie hem de ware toedracht heeft verteld waarom de 2 agenten die de Delhaize moesten bewaken niet aanwezig waren tijdens de overval (bekentenis uit schaamte/schuldgevoel): er zou een bevel van hogerhand uit Brussel gekomen zijn dat die avond er absoluut geen agenten in de buurt van de Delhaize mogen zijn, inclusief een route die ze moesten volgen om te zien of er geen verdachte zaken te zien waren in de buurt. Om 19u30 zouden ze met hun wagen die route gaan verkennen zijn, terwijl de aflossing pas voorzien was om 20u00.

Volgens hem zouden naast deze 2 rijkswachters die op patrouille waren er ook 2 in een geparkeerde wagen gesignaleerd zijn in de parklaan.

460

Re: Aalst: 9 November

Indien David zeker van zijn stuk is roept dit vraagtekens op zenga! Hoe kom je aan deze belangrijke info? Want hierin zit een beschuldigende verwijzing naar de Rijkswachtstaf!