101

Re: Opgravingen Elouges

Nu zijn er géén gelijkenissen tussen Blanchart en de robotfoto's zoals die er zijn t.a.v. de personen Bouhouche en Bultot. Er zijn ook geen foto's van Blanchart bekend ten tijde van de gebeurtenissen. Ik ben wel nog eens gaan kijken naar de robotfoto's van de killer. Wat stel ik in ieder geval vast, dat er weinig gezichtstrekken zijn die het toelaten paralellen te trekken bijna 30 jaar na de feiten. Er zijn evenwel 2 dingen die toch vast te stellen zijn en wellicht ook bijna 30 jaar na de feiten indentiek blijven.

  1. De killer zijn rechterkaak is substantieel breder of dikker zo men wil dan z'n linkerkaak. Rechts en links hier vanuit het gezichtspunt van de persoon zelf. Op de foto is dit dus de linkerkant.

  2. Het rechteroor van de killer staat substantieel lager dan het linkeroog. Op de foto wederom omgekeerd.

Ik ben eerst gaan kijken op de robotfoto's, vervolgens naar de foto van Blanchart. Weet het, dit is niets om over naar huis te schrijven, maar het is toch iets. Daarenboven is zijn rechteroog evenals bij de killer substantieel meer naar buiten gekeerd.

Re: Opgravingen Elouges

Over welke foto heb je het Koen. Beetje onduidelijk zonder te zien wat je bedoelt.

103

Re: Opgravingen Elouges

Nummers 4, 10 en 14. Wil er niets mee pretenderen, verre van, weet zelf ook dat het niet veel om het lijf heeft, maar vind het toch curieus, is alles. Om het goed te zien moet je wel op foto's klikken hier op site om een groter beeld te hebben, en eventueel voor foto extra venster naast foto van dhr. Blanchart leggen. Foto staat onder puntje 6 van dit item.

Re: Opgravingen Elouges

Wel grote gelijkenissen inderdaad! Al deze vondst daadwerkelijk een doorbraak is in deze zaak, zouden er dan al niet bepaalde zaken voorgedaan hebben bijv, vlucht van bepaalde betrokkenen enz. Iemand aanwijzingen in die richting?

105

Re: Opgravingen Elouges

Maarten1985 wrote:

Wel grote gelijkenissen inderdaad

Inderdaad, er is een sterke gelijkenis. Maar hoe is deze man om het leven gekomen? Weet iemand dit.

Maarten1985 wrote:

Al deze vondst daadwerkelijk een doorbraak is in deze zaak, zouden er dan al niet bepaalde zaken voorgedaan hebben bijv, vlucht van bepaalde betrokkenen enz. Iemand aanwijzingen in die richting?

Ik weet niet of sommige zich zorgen moeten maken, hij is dood dus hij kan niets meer vertellen, de vraag wat weet die oude op zijn sterfbed. Namen? Even afwachten,maar het lijkt wel interessant al zal het niet zo makkelijk zijn om echt een doorbraak te forceren vrees, er is niets gekend over zijn verleden van Blanchart. Ik bedoel met figuren uit milieu.

Re: Opgravingen Elouges

Wat ik bijzonder vindt is dat de familie er nogal vrij rap bij was om het gerucht van zijn betrokkenheid tegen te spreken en dit vrijwel direct nadat er iets gevonden was. Voor zover ik weet had niemand op dit forum nog maar enig melding gedaan hier omtrent tot op vandaag. Heeft er iemand weet of op het Franstalig forum deze link al gelegd werd voor het bericht in de pers kwam?

Re: Opgravingen Elouges

In Elouges, een deelgemeente van Dour waar gezocht wordt naar sporen van de Bende van Nijvel, hebben de speurders donderdagnamiddag tanden en nieuwe beenderfragmenten getroffen. Dat bevestigt commissaris Lionel Ruth. Er wordt gezocht op een terrein dat toebehoort aan autohersteller Daniel Blanchart, die donderdag overleden is. De vondst van een reeks tanden zal de speurders toelaten sneller te bepalen om wiens stoffelijk overschot het gaat. De zoekactie wordt vrijdag voortgezet.

Bron: Belga

De graafwerken die vorige week startten op een terrein in Elouges, bij Dour, gebeuren op aanwijzing van een bejaarde crimineel, zo vernam De Morgen. De man, die stervende is, zou zelf niets te maken hebben met de Bende van Nijvel, maar hij zou er wel heel wat over weten.

Bron: De Morgen

Was het misschien Blanchart zelf die de Cel Waals Brabant getipt heeft? Hij was stervende, misschien niet bejaard maar het is wel verdacht.

108

Re: Opgravingen Elouges

mdanielsUK wrote:

Was het misschien Blanchart zelf die de Cel Waals Brabant getipt heeft?

Uit een artikel van De Morgen:

"Afgelopen weekend boog wetsdokter Jean-Pol Beauthier zich over de menselijke resten die vorige week werden opgedolven op het terrein van de begin vorig jaar overleden garagist Daniël Blanchart in de rue du Commerce in Elouges (...)"

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opgravingen Elouges

En waar ligt die Blanchart dan begraven?

In ieder geval ligt er op het terrein van die alleraardigste man Blanchart iets wat er niet hoort te liggen, dat de familie daarover ontstemt is valt ook wel te begrijpen. In hoeverre de familie dit wist weet ik natuurlijk niet maar het komt niet echt dagelijks voor dat er mensen worden begraven op je eigen terrein, tenminste? Hier kom wel eens een stukje van de puzzel komen bovendrijven!

Re: Opgravingen Elouges

Na een beetje zoeken en voor alle duidelijkheid: Daniel Blanchart is geboren 27 maart 1955  overleden op 12 februari 2008. Hij overleed bijna een jaar geleden nu officieel aan kanker.

Zou het kunnen dat Daniël Blanchart zijnen biecht gedaan heeft voordat hij stierf en dat voor een of andere reden nooit iemand binnen de cel Waals Brabant daar aandacht heeft aan besteedt tot nu een dikke week geleden. Als ik bekijk hoe het algemeen onderzoek verlopen is verschiet ik er niet van dat dit het scenario wel eens kan zijn.