Topic: Andere feiten

Hoeveel meer misdaden die niet in het dossier voor komen kunnen gelinkt worden aan de Bende van Nijvel? Misschien zelfs daden na 1985 die er op een 1 of andere manier mee te maken hebben?

Re: Andere feiten

Wie zal het zeggen. Wie weet waar ze hun slachtoffers overal gedumpt hebben. Zeker als er buitenlanders of marginalen ingehuurd werden. Niemand zal misschien aangifte doen van een verdwijning dan of een link leggen (voor mensen uit buitenland).

3

Re: Andere feiten

Indien de "Borains" er iets mee te maken hebben dan komen er een paar bij. Lees hier meer info hieronder van op de site. Daders » Filière Boraine

Er kunnen personen mee te maken hebben van de Filière Borains maar ook evengoed niet want we kunnen ook de wapenexperts en rechtbanken en procureurs niet betrouwen van toen.

4

Re: Andere feiten

De moord op Paul Cams.

5

Re: Andere feiten

De overval in Waver is een feit van de Bende, althans volgens het CBO. Andere mogelijke feiten zijn:

  • De moord op Juan Mendez

  • De moord op Paul Cams

  • De moord op Alfred Vlassenroot

  • De moord op André Cools, althans volgens een Brusselse topadvocaat: "De moord op Cools is het sluitstuk van de Bende van Nijvel", zegt hij. "Nu weet iedereen, hoe hooggeplaatst ook, dat wie dreigt zijn mond open te doen, wordt uitgeschakeld."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Andere feiten

Als dat waar is Ben, dan weet men toch wie de bende is. Ik bedoel de moord op Cools, dan is het de PS en de Italiaanse maffia.

7

Re: Andere feiten

Ik spreek dan ook over mogelijke andere feiten en ik baseer mij ook maar op wat andere zeggen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

8

Re: Andere feiten

Op de website van De Standaard staat een infografiek die de feiten weergeeft die aan de Bende worden toegeschreven. Daarbij staan een paar onbekende feiten:

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Andere feiten

Op Wikipedia staat ook een overval uit '83 , die ik op deze website niet terugvind.

10

Re: Andere feiten

noorderling wrote:

op wikipedia staat ook een overval uit '83 , die ik op deze website niet terugvind

Bedoel je de overval op het GB-warenhuis van Houdeng-Goegnies? Die wordt toegeschreven aan de Borains. Adriano Vittorio is zelfs veroordeeld tot 6 jaar voor deze overval.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube